2019. november 21., csütörtök

A cigi káros!-Itt sokmindenről beszélünk

Sziasztok kedves olvasóim! Tudom, kicsit el vagyok maradva a blogolással, ez azért van, mert nagyon kevés időm volt a hetekben. Kérlek bocsássatok meg. De egy kis kiengesztelés képpen ha minden jól megy, a hétvégén jön egy élménybeszámoló és egy értékelés is. De most beszéljünk a cigiről, hisz ez a bejegyzés témája. Ma a suliban az volt a feladat, hogy bízz meg egy cigizős embert, hogy csak ma ebben a 24 órában ne használják ezt a káros anyagot. Emiatt úgy gondoltam, megosztanám veletek milyen riportot készítettem egy fontos személlyel az életemben.
Édesanyámmal beszélgettem aki ugyanis nem cigizik de férje (édesapám) viszong igen. Lássuk, anyukám ezt hogy élte meg:

1. Amikor apával összejöttél, nem éreztél kísértést a cigi iránt? 
Nem, mert büdös volt a szaga és utáltam gyerekkorom óta.

2. Hogy tudtad megállni?
Büszke voltam arra, hogy nem cigizek.

3. Próbáltad apát leszoktatni róla?
Igen, próbáltam lebeszélni.

4. Ilyenkor elgondolkodott rajta, hogy mit cselekszik?
Szerintem nem.

5. És miért nem?
Azért, mert önző, és gyengének érzi magát ahhoz, hogy leszokjon róla. Ugyanis, amikor leszokóban van egy ember, akkor rosszul érzi magát. Fellépnek hiányérzések. Hiányzik a megszokott mozdulat, szagok, ízek. Ehhez nagy akaraterő kell, elszántság és kellő motiváció. Az, hogy engem zavart a füstje és én rosszul éreztem magam tőle az nem volt elég motiváció neki, és az sem, hogy az ő egészségére ez milyen káros. De megszülettek a gyerekek és pár év múlva asztmásak lettek ez elég motiváció volt, hogy átszokjon az e-cigire, aminek már nincs olyan égésterméke ami olyan büdö. Tehát ő képes volt váltani, de végérvényesen leszokni maga a mozdulatról és a minimális nikotinról nem tudott, bár így is nagyon büszkék vagyunk rá. 7 éve e-cigizik. Közel 20 évet cigizett életében. 

Én mit gondolok a cigizésről:
A ház aljában már 3 éve üzemel a Nemzeti Dohánybolt. Mivel állandóan felszáll a füst, nem jutunk friss levegőhöz, ez a 3 év épp elég volt arra, hogy szembesüljek vele, milyen rossz dolog is ez. 4 hónapja költözött mellénk az új szomszéd, ahol mindkét szülő keményen cigizik. Az erkélyünk felől, a bejárati ajtónkon keresztül a lakásunkba is beszivárog a büdös cigi szag ami irritálja az egész családot. Dühös, mérges és tehetetlen vagyok emiatt. Sajnálom az a két kisgyereket, akiknek ezt éjjel-nappal közvetlen kell belélegezniük. Szerintem a tiszta friss levegő mindenkinek kijárna. 

Nem sértésből mondtam, ha például te is cigizel, vagy családtagod. Ugyanúgy lehet szeretni őket is. De valljuk be, nem egészséges. Ha van közeledben cigiző ember, ha tudod, kérd meg egy napra, hogy ne cigizzen. 

További szép napot, Luca

A nap kérdése:
-Te magad is cigizel?
-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...