2020. január 12., vasárnap

Az igazmondó Glimpi

Sziasztok kedves Olvasóim! Matt Haig: Az igazmondó Glimpi című könyvét olvastam és erről a könyvről írtam értékelést.
Három hónapot vártam erre a könyvre, hogy végre szabad legyen a könyvtárban. Nagyon kiváncsi voltam rá. Végre nagynehezen megszereztem. Szinte sikítani tudtam volna amikor megtaláltam a könyvtár polcain. Nagyon hasonlított Dr. Seuss könyveire. Szintén rímben beszéltek és maguk az illusztrációk is olyanfélék voltak. A közepe fele kicsit elbizonytalanodtam. Sok volt addig a negatív érzés benne. Feltettem a kérdést: -Ezért a könyvért küzködtem annyit? Majd jött a fordulat. Jötek a jó dolgok. A Glimpi kiöntötte a szívét. Pont ez kellett nekem. Az igazság. A jó igazság. Ami elindít mindenkit az útján. Ez a könyv megmutatta, lesz jó és rossz az életemben. A legtöbb jó pillanat lesz. Küzdeni kell, ez igaz, de megéri harcolni és élni. Mindenkinek ajánlom. A végén úgy néztem a csöppnyi olvasmányra, mint az ég. Tiszta és szép. Az elején beborult, de a végére napsütéses tengerré vált.

Kedvenc idézet: ,,– Az élet – szól Glimpi – még sokat tartogat,
bejárhatsz egeket, vizeket, partokat.
Hogy később hova mész, azt már te döntöd el,
ne félj, a boldogság itt van, egész közel."

Mit gondolok:
-a Glimpi-ről? Csak az igazat mondta, rosszat, jót.

Fülszövege: Majd pirulsz és vidulsz és rossz viccen nevetsz,
és szaladsz és maradsz és szeretsz és feledsz.
Te döntesz, hogy telik veled az élet el,
úgy hajlik, mint hangod, amikor énekel.
Igazmondó Glimpinek, a Karácsony-trilógia egyik legnépszerűbb szereplőjének nehéz az élete, hiszen képtelen hazudni, és emiatt folyton bajba kerül. De ebben a könyvben Glimpi végre igazi otthonra talál!
Ez a vicces és szívmelengető mese az igaz barátságról, az őszinteségről, a kudarcok feldolgozásáról, de leginkább mégis az élet szépségéről szól, amit csakis mi teremthetünk meg a magunk számára.
Szabó T. Anna friss, szemtelen és könnyfakasztó fordításában.

  • Könyv: Matt Haig: Az Igazmondó Glimpi
  • Kiadó: Kolibri
  • Kiadás helye: Budapest
  • Kiadás éve: 2019
  • Oldalszám: 122
  • Kötés: Keménytáblás
  • ISBN: 9789634375784
  • Fordította: Szabó T. Anna
  • Illusztrálta: Chris Mould
  • Megjelenés időpontja: 2019. október 9.
  • Hány éves kortól ajánlom? +8
  • Csillagozás: 4,5/5

Mindenkinek további szép napot kívánok!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...