2020. február 21., péntek

Kerek perec

Sziasztok kedves Olvasóim! Hoztam egy értékelést Papp Diána: Kerek perec című könyvéről! 
 Van egy lány akit Dórinak hívnak. Ez a lány jógaórát tart és manókat varr. Ám nagyon szegényes életmódot folytat. Nem enged meg magának ételt a hűtőszekrényébe. De egy napon minden megváltozik, amikor megjelenik a felszínen egy gazdag, jóképű, spanyol, egyszóval tökéletes férfi. Első látásra szerelem lesz. Bár a tökéletes sem tökéletes. A nagy táv a két szív között, egy volt barátnő, egy gyerek, és egy 20 éve eltűnt anyuka is bekapcsolódik a regénybe.
 2 évvel ezelőtt kaptam karácsonyra. Akkor nem érdekelt nagyon mi lehet ebben. De jó, hogy hagytam neki elég időt. A hangulata hasonlított Palotás Petra: Bécsi kávé pesti lány című könyvére, de mégis elütött tőle. Ez abszolút tipikus Budapesti olvasmány volt. Megelepett, hogy olyan helyszíneken vezetett át minket az írónő, ahol már jártam, amit már ismerek. De nehogy azt hidd, hogy csak Magyarország fővárosában, a Balatonnál, Spanyolországba, Ciprusra is mehettünk. Az eleje tele volt cuki, romantikus kapoccsal, majd ez kezdett kicsit a vége felé közeledve eltűnni. Szintén a közepe unalmas volt számomra. De a poénok feldobták a hangulatot. Ezek azok, amik nem engedték, hogy abbahagyd.  Sokan írták, hogy receptek találhatóak meg benne, mivel az írónő szeret sütni-főzni. Na azokat én is megtaláltam. Hasznos tud lenni, ha el szeretnél készíteni egy vacsorát vagy ha vendégek jönnek, akkor meg tudod lepni ezzel őket. Mint már említettem, a helyszíneket tényleg szépen jelenítették meg. Ott lehettél a tengerparton, egy spanyol vidámparkban, vagy a magyar tenger közelében. Annak ellenére eseménydús regénynek ígérkezett. A végére tartogatták megint a nagy csattanót. De ott, tényleg a kezemből kellett volna kiszakítani a könyvet, hogy letegyem. Mintha az olvasmány borítójával összeragadt volna a kezem. Micsoda fordulatok szikráztak mint a tűzijáték. Jó volt, de nem lett a kedvencem. Egyszer megérte elolvasni.

Kedvenc idézet:
,,Hollywood itt van Magyarországon! Csak győzze az ember türelemmel kivárni."

Mit gondolok:
-Dóriról? Kellett neki egy löket, hogy kezdjen el élni. Az nem tetszett nekem, hogy eddig tényleg olyan "gimnazista" ahogy a könyvben említették, életet élt felnőtt létére. Nem kellett volna  sajnálnia magától a sok jót, vagy csak olyan apróságot, mint pl.: étel a hűtőben. De azért jó fej volt. 

Fülszövege: Molnár Dóri, manóvarró és jógaoktató közel 30 éves, de még mindig felelősség nélküli gyerekéletet él. Ugyan már elköltözött a szüleitől, érzelmileg és anyagilag is erős függésben él tőlük. A késői felnőtté váláshoz a sors a segítségére siet: a vásárban, ahol saját készítésű figuráit árulja, egyszer csak felbukkan a szerelem, egy nála idősebb, jóképű, külföldi férfi személyében. Dóri élete fenekestől felfordul, de a változás sok-sok kérdéssel és megpróbáltatással jár. Hogy a távolsági romantika megmutatja-e a saját útját a fiatal lánynak, vagy az maga a célállomás, az kiderül a Kerek perecből.


Mindenkinek további szép napot kívánok! 
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...