2020. február 22., szombat

Mr. Darcy nyomában

Sziasztok kedves Olvasóim! Most egy olyan értékelést hoztam Erin Butler: Mr. Darcy nyomában című könyvéről, ami kicsit elüt a többi értékeléstől. Ugyanis sokan lehúzták ezt a regényt, de nekem a kedvencem lett. 
Az olvasmány Jane Austen regényeire, történeteire épül. Én még nem olvastam az írónőtől, de ez a kötet kedvet adott hozzá. Furcsa, ahogy megláttam a címét a könyvnek, tudtam, ezt el kell olvasnom. Komolyan, meg sem néztem a tartalmát, rögtön kivettem. Otthon már alig vártam, hogy kinyissam. Az elején nagyon tömegnek, kiszámíthatónak, tipikusnak tűnt. De rögtön a második fejezetnél megváltozott a véleményem. Rájöttem, ez pont az ellentéte. Kiszámíthatatlan, fordulatos. Egy lány aki nem tudja eldönteni melyik fiú kell neki a három közül. Sokan ezt furcsálták, nem bírták követni, nem értették mi is történik most? Én ezt így értelmeztem. Igen, ezt én is megéltem az olvasása közben, de ebben nem a negatívat, hanem a pozitívat találtam meg. Teljesen meg tudtam érteni Liza helyzetét. Tini. A tinik nem mindig tudják mit csináljanak. A gyerek és a felnőtt kor között állnak. Néha azt sem tudják fiúk vagy lányok. Nem hogy ki legyen a szívük választottja. Ezt mindenki megéli. Azt pedig természetesen megértem, hogy akinek eddig semmi köze nem volt a fiúkhoz és egyszerre bejön a képbe 3, az eléggé össze lehet zavarodva. Elkalandozhattunk Londonba, Angliába, bejárhattuk azokat a helyszíneket, ahol a híres írók gyártották alkotásaikat, vagy ahol éltek. Gyönyörű tájakon ballaghattunk. Kalandok, összetört szívek, barátságok, halál, elvesztés, remény, betegség, ex, és még sok más előfordul benne. Épp ezért olyan változatos. A végén meg egyszerűen röhögnöm kellett. Nekem egy nagy kedvencem lett. Csak ajánlani tudom. Ha valaki kedvet kapott, olvassa el, írjon egy értékelést, kiváncsi vagyok ti mit gondoltok róla. 

Kedvenc idézet: 
,,Van, hogy az ember nem tudja értékelni azt, amije van, mindaddig, amíg majdnem el nem veszíti"

Mit gondolsz: 
-Lizáról? Kicsit el volt veszve a hirtelen eseményekben, de ez érthető, hisz' tini. Végül megtalálta amit keresett. 

Fülszövege: A 16 éves Liza Johnson igazi Jane Austen-rajongó: lábán Pemberley-zokni, táskájában az imádott írónő összes műve egy kötetben, és olyan régiesen beszél, mintha maga is az egyik Austen-regényből lépett volna ki. Addigi, látszólag nyugodtnak és örök szinglinek tűnő élete fenekestül felfordul, amikor megjelenik a színen Mr. Tökéletes, aki akár Mr. Darcy inkarnációja is lehet(ne), de ott van még a legjobb barátnő, Janie expasija is, és a képbe még egy szexi angol srác is bekavar, aki akcentussal csókolózik…
Liza elég rendesen bajba kerül, anyai tanács híján és jobb ötlete nem lévén, Jane Austenhoz és karaktereihez fordul segítségért – elvégre ki ismerné náluk jobban a flörtölés és a szív rejtelmeit…
Kérdés, hogy a kétszáz éve még remekül működő szokások átültethetőek-e napjainkba, és hogy Lizának is az a sors jut-e, mint névrokonának, Eliza Bennetnek: megtalálja-e a saját Mr. Darcyját…


További szép napot kívánok! 
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...