2020. február 24., hétfő

Judy

Sziasztok kedves Olvasóim! Újra popcornt vettem a kézbe, beültem a mozi székbe. Egy értékelést olvasshattok most a Judy című filmről. 
Ez egy életrajzi dráma. Szóval mindenféle témát megmozgat. Ez Judy Garland életéről szólt. Már az előzetesből kiderült, hogy nem valami vidám. Korábban láthattuk a Queen együttesről, Bohém rapszódia néven, Elton John-ról Rocketman címen készült életrajzi filmet. De szerintem ez volt a legkeményebb. A legszomorúbb. Lehet hogy azért, mert nő vagyok. Teljesen egyet tudtam érteni Judyval. Igen, ivott, gyógyszereket szedett, de őt kiskora óta zablán tartották. Gyógyszert szedett arra, hogy ne legyen éhes, hogy aludjon, és hogy ne aludjon. A férjétől elvált és a gyermekeiért küzdött, harcolt az élettel, hogy jobb legyen nekik. És mi lett a vége? Annyira megsajnáltam. Teljes szívemből sajnáltam. Már a film eleje sem volt valami nyugtató. De nyugi, nem vesztegettem el egy mozijegyet, mert voltak benne szép, értékes, örömteli, mesés pillanatok is. Bár mégis, úgy elszorítja az ember testét az igazság. Ezt így végignézni, látni is borzasztó volt, nemhogy átélni. Nem lettem volna Judy helyében. Hiába csillogás, sztárvilág, nem mindig jó ez. Nem akarlak titeket elrettenteni ettől, de mindenképpen vigyenek a sírósok zsepit, mert nekem is könny szökött a szemembe. A vége olyan szép, megható, emberien egyszerű, de mégis keserédes volt. Már azt hittem kihagyják a kedvenc számom tőle, de ez sem maradt el. Igazából azért érdekelt, mert Renée Zellweger játsza a főszerepet. Nemsok mindent tudtam eddig Judyról, de annyira jól ki lett dolgozva, hogy információ-bombával távozik az ember. Renée nagyot alakított. Mindenkinek ajánlom legalább egyszer megnézni, de csak egy 100-as csomag zsepivel! ❤

Fülszövege: A Judy a legendás amerikai színész-énekesnő, Judy Garland életének utolsó hónapjait dolgozza fel. A negyvenes éveiben járó Judy Garland, az Óz, a csodák csodája Dorothyja több, tragikusan végződő házasságon jutott túl, és a hatvanas évek végére folyamatos anyagi és drog problémákkal küzdött. Annak reményében, hogy elegendő pénzt kereshet két kisebb gyermekének eltartására, elvállal egy londoni varietéturnét. Bár Garland népszerűsége Amerikában már megkopott, csillaga Európában még fényesen ragyogott, amikor 1969 telén megérkezett Londonba. A fellépések azonban nem minden zökkenő nélkül zajlanak, Garland folyamatos harcot folytat saját magával, a közönséggel, és a menedzsmenttel egyaránt. 


Mindenkinek további szép napot! (Még becsatolom ide a szereplőket, ha valakit érdekel)
Luca

Szereplők: 
Renée ZellwegerJudy Garland
Finn WittrockMickey Deans
Jessie BuckleyRosalyn Wilder
Rufus SewellSidney Luft
Michael GambonBernard Delfont
Bella RamseyLorna Luft
John DagleishLonnie Donegan
Gemma-Leah DevereuxLiza Minnelli
Royce PierresonBurt Rhodes
Lewin LloydJoey Luft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...