2020. február 29., szombat

Retrock- 60-as években játszódó filmek

Sziasztok kedves Olvasóim! Nyugi, lesz majd könyves bejegyzés is a hétvége folyamán, de most jöjjön egy filmajánló a Retrock rovatból. Most 60-as években játszódó filmeket válogattam össze. Remélem megtetszik nektek valamelyik. 😊

1. Csinibaba (1997)
Kezdjük egy kis hazaival. Humoros és érdekes, korleíró egy film. Elsőre furcsa lehet, de higgyétek el nekem, szerintem baromi jó. Megnézhetsz egy vetélkedőt, bejárhatod a Csepel művek egy kis részét, a tóparton álmodozhatsz a 60-as években. Tele van csomó jó magyar színésszel. Igazán kalandos.

2. Cha-cha-cha (1982)
Már nagyon vártam, hogy megnézzem. Egyben azért is érdekelt, mert Rudolf Péter játszik benne. De meg kell hogy mondjam, kicsit csalódtam benne. Olyan se füle, se farka film volt. A végét mintha lecsapták volna. Kiváncsi voltam mi történik a döntő cselekmény után. De ezt már nem tudhattam meg. Viszont sokat tanultam belőle. Milyen is volt az akkori világ. Benne a Hungária együttes zenéivel.

3. Made in hungaria (2009)
Ez a kedvenc filmem mindközül. Ha ez megy a tévében, úgy kell elrángatni a képernyő elől. Imádom. Olyan jó poénok vannak benne. Szerelmes, romantikus, mit mondhatnék még, az egyik legjobb. Ez egy izgalmas musical. Szabó Kimmel Tamással pedig egyszerűen fantasztikus. Újra és újra nézném, annyira jó. Ezt mindenkinek csak ajánlani tudom.

4. Forest Gump (1994)
Szerintem ezt a filmet mindenki ismeri. Vagy ha nem is a filmet, akkor a híres szinte már szállóigévé vállt mondatot: ,,fuss Forest, fuss!" Tele van érzelemmel, kalanddal, mindennel. A papírzsepit el ne felejtsétek, még a sziklaszívűeknek is kicsordul egy pár könny.

5. Ollókezű Edward (1990)
Johnny Deep-et se hadjuk ki. Egy ember aki mégsem ember, mert olló van a keze helyén, hirtelen egy szerető családban találja magát, de van egy ellenség is a közelben. Ezt télre ajánlom nézni. Bár ez a jégcsapokat is felolvasztja, hisz' romantikus. Közben lehet aggódni, nevetni, meg ami előjön.

6. Piszkos tánc (1987)
A Dirty Dancing híres számjai még most is sokszor felcsendülnek. Egy romantikus nyár, egy élmény, ezer tánclépés, és sok dance. Furcsa így nézni, milyen egy nyaraló személyzetének az élete. Nem mindig zökkenőmentes, de valamikor boldog. Ezt Baby is megtapasztalhatja. Úr Isten de jó ez a film, szinte most is megnézném. 

7. Rómeó és Júlia (1996)
A világhírű Shakespeare drámájából több feldolgozás készült, de nekem ez a kedvencem. Igen, ez is a 60-as éveket hozza vissza valamilyen szinten. Annak ellenére szépen meg van csinálva ez a film is. Méghozzá az eredeti szöveggel, ami a könyvben is volt. Kicsit maibb stílusban meséli el. De attól függetlenül nagyon jó. 

8. Volt egyszer egy...Hollywood (2019)
Itt van egy újabb Leonardo DiCaprio-s csillag. Nem rég jött ki, hisz' 2019-es, mégis óriásit robbantott a mozikban. Mindenki vette a jegyet. Emlékszem, milyen hosszú sor állt a pultnál. Mi otthon néztük, de a vége-felé elmentem, mert amúgy házit kellett volna csinálnom. Épp a történelem lecke közben jött be az egyik családtagom: hú, Luca, ez nagyon durva volt. De mivel láttam a háromnegyedét, tanusíthatom, hogy jó film. 😄

9. Tengerparti tini mozi (2013)
Most jöjjön egy igazi tiniknek való. Nyárra tökéletes, mert a tengerparton játszódik. Visszahozza azt az igazi bőrdzsekis vagy az ellentétét, a szelíd, szoknyás korszakot. A musicallal együtt szörfözhetünk/ motorozhatunk. Egy fiú és egy lány, aki egy hatvanas évekbeli filmben ragadtak, vissza akarnak jutni a jelenbe. Nagyon izgi tud lenni.

10. Sellők (1990)
Elérkeztünk az utolsó mozi darabhoz. Még egy  Winona Ryder-es film szerintem belefér, méghozzá Cher is szerepel benne. A költözés jót és rosszat is hoz magával, a tinikor szenvedelmeit, szerelmet, álmokat. Nem egy könnyű film a Sellők, valahol rá kell érezni, de akkor nagyon jó. Szilveszteres, sulis, az anya-lánya kapcsolatról szól. De minden jó ha a vége jó.

Nos, ennyi lett mára, remélem megnéztek belőlük egy párat, mert nagyon jók. További szép napot kívánok. 
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...