2019. július 29., hétfő

Bálint Ágnes: Koránkelő darázs értékelés

Sziasztok! Mivel mondtam, hogy lesznek könyves bejegyzések, itt is lennék egy értékeléssel. Ez nem más mint Bálint Ágnes: Koránkelő darazsa
Erről OKTV mérés gyakorlásán kellett írni róla szövegértést. Nekem már akkor is megtetszett. Aztán Moly.hu-ra egy kedves moly kiírta, hogy a Könyvfesztiválon odaadná ajándékba. Azonnal lecsaptam rá. Meg is lett a saját példányom.😎 Már tudtam, hogy mikor fogom olvasni. 2019.07.14-én kezdtem el és 2019.07.28-án fejeztem be. Ezt a könyvet még egy táborba, Balatonra, Gyenesdiásdra is elvittem. Jó volt úgy hazatérni, hogy jó élményekkel olvashatom tovább a könyvet. 

De most jöjjön az értékelés magáról a könyvről. Ez volt az első könyvem Bálint Ágnestől. Nem döntöttem rosszul, hogy ezt választottam. Először azt hittem, hogy olyan kötelező olvasmány feeling-je lesz, de kellemesen csalódtam. Maga a kor nagyon magával ragadott. Az író inkább hétköznapi könyvében mégis szerethető jelenetek voltak, annak ellenére, hogy ilyen kis lágy a story. A szereplők jelleme nagyon tetszett. S mint a fülszövegében is, én is sok hasznos információval gazdagodtam. Mindenkinek ajánlom nyárra. Na rajta, olvassátok el, nem fogjátok megbánni. 😄
Kedvenc idézet:„Eszter él ebben a fiúban-gondolta Fülöp Antal.-Gábor mindent az ő szemével lát."
Fülszöveg:„Fülöp Gábort osztálytársai csak így emlegetik: Koránkelő Darázs. Ez a sajátos becenév akkor ragadt rá, mikor biológia órán egyéb – a hártyásszárnyúakra vonatkozó – ismeretek híján költői szárnyalású előadást rögtönzött a korán kelő darázsról, amely már pirkadatkor "lesben áll a szagok országútján, hogy minden más rovart megelőzve jusson el, zümmög útonálló módjára, a nap első zsákmányához.” 
(…)"Bálint Ágnes egy eseménydús vakáció történetének megírásával ugyanazt kívánja elérni, mint hőse: értelmes célok érdekében akarja mozgósítani a fiatalokat."
További szép napot mindenkinek! 
Luca

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szimpatikus vagy,mert te is olvasol régebbi ifjúsági könyveket is-láttam molyon(ha jól emlékszem)-hogy csíkos/pottyos konyvekek is olvasol például.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ezt a kedves megjegyzést. Igen nagyon szeretek ilyet olvasni. Szintén ez a helyzet áll fenn a zenénél is. Imádom a "retro" cuccokat, ezért is szeretek pöttyös és csíkos könyveket olvasni.

      Törlés

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...