2019. október 7., hétfő

Első Rejtő könyvem!

Rejtő Jenő (P. Howard): Egy bolond száz bajt csinál
Egyszer édesapám lerakta elém: -Luca, ezt olvasd el, ez biztos, hogy tetszeni fog. Én:- Jól van Apa, majd elolvasom. Később elkezdtem. A 24. oldalig jutottam el, még be sem indult a story. Elcsábított más könyv. Később két ember jelezte, hogy nagyon jó a Rejtő, egy zseni volt. Mondom: egye fene, elolvasom csakazértis. Most rá egy évre elkezdtem olvasni. A felénél le tenni nem tudtam. Úgy voltam vele: még még, tovább szeretném olvasni. Libabőrös lettem, olyan jó volt. Néha felnevettem, máskor kerekre tágult a szemem. Ez egy jó kis könyv. Amikor mondtam még régen, hogy az egyiket elkezdtem de nem fejeztem be, valaki megkérdezte milyen kategóriába sorolnám. Megmondom a választ: nyomozás, bolondokháza, rendőrség, gyilkosság, krimi. Nem bántam meg, hogy ez volt az írótól az első könyvem. Sőt, büszke vagyok rá. A sors keze is volt egyben, mert a Nagy Levin étteremben (sejthetitek mi lehet az étterem fő témája) nem is tudtam, de az ételemet amit ettem, úgy hívták: Egy bolond száz bajt csinál. Ez is jelezte, el kell olvasnom. ✔ Záró mondatom legyen az: Rejtő tényleg egy zseni volt. 

Mit gondolok: 
-Sir Felix-ről? Épp elme, a jelleme férfias, illik a korba, bolondos alak. 😉
-Ellen Grace=Anna Emerencia a Trafalgar Square helyén kétszáz év előtt kivégzett hölgyről? Igazi nő, mert kedveséért elmenne egy diliházba is hullát játszva. 

Fülszöveg: Mi a furcsa abban, ha egy ifjú lord feleségül akar venni egy roppant bájos és nagyreményű művésznőt? Az ötlet nem nyeri meg a hagyománytisztelő rokonok tetszését, s rövid úton a bolondokházába csukatják a heves vérű örököst. Hősünk meglepő nyugalommal veszi tudomásul az eseményeket, s elhatározza, hogy egy bolond száz bajt csinál. Terve meg is valósul, bár nem egészen úgy, mint ő gondolta, mert titokzatos bűnügyek is keverednek a történetbe; végül természetesen minden megoldódik, s még az oly féltve őrzött hagyományokon sem esik – látszatra – semmi csorba.


Megszerzés: nem tudom, valószínű egy poros kartondobozból. 

További szép napot, Luca

A nap kérdése:
-Olvastál már Rejtő Jenő könyvet?
-Melyik volt a kedvenced?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...