2019. október 17., csütörtök

Jacqueline Wilson: A kofferes kislány értékelés

Jacqueline Wilson: A kofferes kislány
Hát igen, nagyon nehéz időszak az életben, amikor valakinek a szülei elválnak. Noha az enyémek nem, de vannak körülöttem olyanok, akiknek igen. Sőt, lehet, hogy olvasóim között is akad egy pár. Megtudom érteni a szülőket is, és a gyereket is akinek szembesülnie kell azzal a ténnyel, hogy az életében belép egy változás. Ez a könyv tökéletesen szemlélteti, milyen nehézségekkel jár az egész. Új testvéreid lesznek, nem ugyanabban az ágyban ébredsz minden reggel (ebben az esetben hálózsákban is), lassú folyamat megszokni az új környezetet. Sok mindenben egyetértettem Andy-vel, ami más esetben is előfordulhat. Az eleje nagyon szomorúan, nem a megszokott kezdéssel indult. Voltak benne jó részek, voltak olyanok amivel nem értettem egyett. Amit üzen ez a könyv: igen, vannak ilyenek a világban. Nem egy eset. Ez következményekkel jár. De el kell fogadnunk vagy előbb, vagy utóbb, mint minden mást. Megy tovább az élet, csak nem épp a megszokott körforgásban. De ebbe is bele lehet "tanulni". Jó hogy erről is írtak könyvet, nem fedték el a tabu témát. A vége egész jó volt, kis aranyos, jó kis csattanóval befejezte az írónő ☺Miért van a képen a könyv mellett egy nyuszi? Azt csak az tudhatja meg, aki elolvassa a könyvet. 🐇

Mit gomdolok:
-Andy-ről? Valamit nem csináltam volna a helyében, valamit igen. Teljesen tudtam vele azonosulni, együtt érezni.

Fülszövege: „Életem legnagyobb részében egyetlen gyerek voltam. És egyátalán nem bántam. Aztán nagy hirtelen a nyakamba szakadt minden. Öt és fél mostohatestvérem van…!” Szülei válása után a tízéves Andynek egy új életet kell megszoknia – egy új életet, amelyben két teljesen különböző családhoz is alkalmazkodnia kell. Felváltva tölti egyik hetét anyukájával, annak új férjével és a férj három gyermekével, a következő hetet pedik apukájával, aki új társával és annak ikergyerekeivel él. Lehet-e tenni valamit? Bele kell-e törődni a megváltoztathatatlanba? Jacqueline Wilson könyve a Children's Book Award nyertese.


Megszerzés:
A könyvtárban az eladó könyveknél egyszer csak megláttam. Mondom: ez kell! Megvettem 100.- forintért. Máskor meglátom a könyvtár polcain 2 kötetben. Akkor mégis kellett nekem az amit megvettem? Igen, kellett, hogy legyen egy saját példányom. ❤

További szép napot, Luca

A nap kérdése:
-Olvastál már az írónőtől?
-Kedvet kaptál a könyvhöz?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...