2020. március 16., hétfő

Koronavírus book tag


Sziasztok kedves olvasóim! Gondolom már sokszor hallottatok híreket a koronavírusról. Valaki fél, valakit nem érdekel, valakinek az agyára megy, valaki pedig nem is tudja eldönteni hogy álljon hozzá. Én az utóbbi vagyok. Mérges, félős, de mégis erős, érdekel is meg nem is. Most ne beszéljünk arról, hogyan keletkezett, mi az igaz mi a hamis, a lényeg, hogy csináltam rá egy book taget amit ki is töltöttem. Kiváncsiak vagytok rá? Akkor görgessetek le! 

1.Egy könyv aminek a borítója zöld színű
Deirde Madden: Kösz, hogy szóltál Emily című könyve nagy része zöld színű. Ebben az időben fontos a magunk felvidítása, így nem csak zöld, de aranyos is a feszengős napokra. Akik állat mániások (mint én), azoknak feltétlen el kell olvasniuk.

2. Egy könyv ami még a sok rosszban is felvidít
Ami mindenkit megmosolyogtat, az életem első Rejtő könyve. Rejtő Jenő: Egy bolond száz bajt csinál. Ezen nagyokat lehetett kacagni, de többet izgulni. Nem az a tipik uncsi könyvről beszélünk. Nem, ez a kalandos, "le nem tudom tenni" kategóriába tartozik.

3. Ha karanténba zárnak, akkor ezt az egy könyvet vinném magammal
Ezen kicsit gondolkoznom kellett, de végül úgy döntöttem: legyen csajos, szerelmes, izgalmas, tini, sulis, olyan amitől fülig ér a szád. Ez Katie D. Anderson: Csók és szájfény című könyve. Ez is a boldogság irányába megy, mert nem szeretnék szomorú lenni a karanténba, ha arra kerülne a sor.

4. Egy könyv amin szerepel egy korona
Mire is gondolunk ha meghalljuk azt a szót hogy korona? Nekem a hercegek, hercegnők, királyok és királynők jutnak eszembe. Nos ezek a személyek nyilván nem egy horror könyvben (de lehet akár ott is) tűnnek fel, hanem gyermek vagy mesekönyvben. Szóval én ezt a szeretnivaló mesét választottam.

5. Egy könyv amitől még jobban megrémülök
Ettől a könyvtől még ma is félek. Egyszer kicsiként nekikezdtem, de nagyon megijedtem tőle. Az elején félbe is hagytam. Pedig ez egy sima gyerekkönyv kis extrákkal. De én akkor nagyon féltem tőle. Ott megfogadtam, hogy soha, soha, soha többé nem olvasok krimit. Persze ez a véleményem idővel enyhült, de még most sem merem újra a kezembe venni. Szóval ez az a könyv amitől kifutok a világból.

6. Egy könyv, ami annyira híres mint most a koronavírus
Miért írtam azt, hogy "annyira híres mint most a koronavírus"? Mert ha megfigyeled mindenki szájából csak ezt hallod. Látod, most is ezzel kapcsolatban írok. Nem feltétlenül lehet csak a jó dolog híres. Ezért Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek c. könyvét választottam. Ez mennyire híres? Nagyon. Miért? Mert annyira jó. Sok híres mai könyv van még, de a Mielőtt megismertelek sosem fog kimenni a divatból.
Itt olvashatod az értékelést

7. Egy könyv ami sokat jelent neked, mint az egészség most
Egyszer a dédnagymamámtól kaptam rengeteg pöttyös könyvet. Köztük volt ez is. Ez volt életem első végigolvasott pöttyös könyve. Akkor még nem tudtam mennyit fog érni nekem ez a kedves regény. De most, hogy már nincs köztünk szeretett családtagunk (nyugodjék békében), így amikor magamhoz szorítom, vagy csak beszívom a könyv illatát, olyan mintha ott lenne mellettem, átölelne, és valami bíztatót súgna a fülmebe. Ez az ami nagyon fontos nekem. 💗

8. Amit most olvasol otthon
Most Jane Austen: Értelem és érzelmét olvasom. Szóval Jane Austen rajongók, és amúgy mindenki akit érdekel, érdemes figyelni a blogot, mert nemsokára jön róla az értékelés! ☺

9. Egy könyv amiben az egyik szereplő betegségben szenved
Igazából sok ilyen könyv van. Főleg mostanában. Az említett Mielőtt megismertelek is ide sorolható. Vannak olyanok is amiket csak filmben láttam, de nem olvastam még, bár tudom, hogy beteg belőle egy vagy több szereplő. Trish Cook: Éjjeli napfény könyvében is van egy ilyen személy. A főszereplő. Szerintem a "beteg" (bár attól függ mi számít betegnek, lehet akár az megfázva is vagy asztmás mint én) embereket nem sajnálni kell, hanem együttérezni velük, felvidítani, legyen az influenzás vagy valami súlyosabb.

Nos, a végére érünk hamarosan, de ha van kedvetek, olvassátok el új versem, szintén a koronavírusról.⬇

Bezárkózva


Hazaküldtek bezárkózni,
Az ajtót kétszer kulcsra zárni.
Fertőtleníts le mindent,
Még azt is ami nincsen!

Szorítsd az arcod elé a maszkot,
Ne érjen sehová a mancsod! 
A vírus így nem juthat be,
Nyomj még szappant a kezembe! 

Sehová sem lehet menni,
Se puszilni, se ölelni!
A négy fal közé be vagy zárva,
Home office-ba/karanténba. 

Nemcsak a király kap most koronát,
Még az is aki fertőtleníti otthonát,
Takaróba bugyolálva,
Vírus ellen bezárkózva. 

Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés. Ha érdekelnek további tartalmaim, nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! 😉 Sok egészséget és tovabbi szép napot kívánok!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...