2020. március 23., hétfő

Tavaszi ajánló

 Sziasztok kedves Olvasóim! Az ajánlóból már készült már őszi kiadás, a téliről lecsúztam, mert eléggé zsúfolt volt a December. De most jöjjön a tavaszi. Mivel nem mehetünk ki, így próbálom felvidítani komor napjaitokat. Összeszedtem pár dolgot, amivel jobban ráhangolódhatunk a tavaszra. Mivel 3 a magyar igazság, így minden kategóriában 3 dolog lesz. 

 Az első téma a könyv. Mivel könyvmoly vagyok, nem is kezdhetnénk jobbal. 📚
 Kezdjük a kicsikkel. A Bori és a húsvéti nyúl című mese igazán meglepi az embert. Bemutatja máshol milyen húsvéti szokások vannak. Igazán meglepett, hogy egy aranyos történetből akár hon és nép ismeret óra is kisülhet, amit még általános 5. osztályában vettem. Mindenkinek ajánlom, húsvétra tökéletes.
 Mivel kevés rendes tavaszi könyv van, így csak mesekönyveket tudok felsorolni. Íme az egyik. Imádtam a Gloria és Tina sorozatot. Húsvéti kiadásukban kalandos történet tanúi lehetünk. Édes nyuszik, húsvéti tojások, barátok, na meg persze a locsolók. Főleg kezdő olvasóknak tudom ajánlani. 
 Szintén egy húsvéti story. Egy kis nyuszi be akarja színezni egy fehér tojást. De kitalálja, mi lenne, ha ez egy mindenszínű tojás lenne. Így elindul, felfedezi a színeket, míg meg nem találja, hogyan lehetne mindenszínű tojást készíteni. Aranyos, elgondolkodtató, megható könyvecske.

Bizony, a napsütésben beborul néha. Ilyenkor jó bekuckózni kezedben egy popcornnal, és jöhet a filmezés.
   Ezt a filmet családdal szerettük volna megnézni a mozikba. De sajnos a hozzánk közelebbi moziban nem játszották. Nagyon messze pedig nem is szerettünk volna menni. Így az áll a tervben, hogy majd megnézzük most, idén. Sok jót hallottunk róla, és az előzetese is tetszetős.
 Nálunk a Hopp című kedves film, szinte hagyomány. Minden húsvétkor megnézzük. Poénos, zenés, gyerekek is nézhetik. Megjelennek benne azok a tipik motívumok mint, a tojás, a cukorkák, a Hústvét-szigetek, a csoki és egyéb édesség. Hangulatos, garantálom, hogy elhozza a húsvéti jó kedvet minden otthonba.

Most jöjjenek a jellemzők (természetesen a tavaszról)
 Kinyílnak a virágok. Én ilyenkor kifejezetten a hagymás növényeket szeretem, de bármi megfelel. Ezek a csodák édes nektár illatukkal tesznek csodát szerte a világban. Én nőnapra kaptam egy hagymás virágot, amikor beléptem a nappaliba minden alkalommal, megéretem azt a fantasztikus édes illatot. Ezért csak azt tudom ajánlani, locsolgasd a növényeid, neveld a virágaid, mert ezt a sok gondoskodást illatukkal meghálálják.
  De most gondoljunk az állatokra is. Képzeld csak el, tavasz elején, valahol kibukkan egy medvefej, nagyot ásít, nyújtózkodik egyet az ég felé. Ha érzi, hogy itt a tavasz, szól feleségének, majd szépen lassan kitipegnek a kisbocsok is. Érzik bundájukon a nap melegét, szimatolják az édes illatot. A kicsik elkezdik kergetni a pillangókat, esetleg megszámolják a felhőket, míg anya meg apa haza nem ér egy csupor mézzel.
  A hímes tojás sosem maradhat el. Imádom festeni, kifúrni, kifújni. Ami körbejár hangulat az egész lakásban, azt nem lehet leírni. Tökéletesen mutat mint asztaldísz, vagy akár a locsolóknak is odaadhatjuk. Kifúrod, kifújod. Bevizezed az ecsetet, belemártod a színes festékbe. Majd mintákat suhintasz óvatosan, lassan, nehogy berepedjen. Egy óra alatt szépen megszárad. Nézelődsz benne, milyen szép, milyen egyszerű de egyben gyönyörű. Kiteszed a polcra, és amikor kopogtatnak a locsolók, a kezükbe rakod.

Mennyei illatok:
"Ó, ha rózsa bimbó lehetnék" énekli Süsü a sárkány. Kicsi bimbó kinyílik, a nap melegével találkozik. Ásít nagyot, majd kitárja szirmait. Szirmai rózsaszínűek, egyszerűek. Méhecske barát meglátja, majd megkérdezi: 
-Vehetek a pollenedből egy kicsit? Méz készül belőle. 
-Természetesen- válaszolja lágy hangon a kedves kis virág. 
A méhecske tovaszáll, de nem marad Rózsika egyedül, jön a pillangó. Megisznak egy csésze teát és arról beszélgetnek, hogy milyen szép is ez a meleg, tavaszi nap. 
Egyik nap, amikor mentem haza, még sok időm volt addig, míg meg nem érkezik a busz. Egy kis lila virágon akadt meg a szemem egy parányi füves részen. Felismertem, hogy ez ibolya. Szedtem belőle egy párat. Mikor hazaértem, vártam, hogy a 8. emeletről a földszintre érkezzen a lift. Egy néni is velem várt. 
-Ó, ibolya! Van illata?- kérdezze kedvesen. 
-Nincs- válaszoltam miután megszagoltam. 
-Az én időmben, még falun csak úgy illatoztak. 
Másnap szintén elmentem a buszmegállóba. Valami egészen furcsa dolog történt amikor megszagoltam. Illatozott. 
Kirándulni mentünk. Elszántuk magunkat, hogy megmásszuk a 21 kilométeres hegyet. A felénél jártunk. Kicsit elhagyott az erőm.  De mi adott reményt, bíztatást? A fák. Az a rengeteg fenyő, amely csak úgy ontja magából az illatokat. Sajnos így is csak a feléjig jutottunk, mert sok idő lett volna felérni a hegyre. De a lefelémenet is csak azokra az erdei aromákra tudtam gondolni egész végig. 

Hogy a fiúk se maradjanak ki, összegyűjtöttem nekik 3 locsolóverset, amit a lányoknak mondhatnak Húsvétkor. 

Kinyílt az ibolya
Húsvét hajnalára,
Csepegjél rózsavíz
Erre a kislányra.
Rózsavíztől majd meglátod,
Szép és ügyes leszel. 
Ugye kislány a zsebembe 
Piros tojást teszel? 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Húsvét táján édes szokás
A vödörrel locsolkodás.
Nálam is van szagos kölni,
Ha rád öntöm, meg fogsz ölni.

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Igaz, hogy én mókus 
Vagyok,
A vágyaim mégis nagyok. 
Meglocsollak, s cserébe
Tojást tégy e tenyérbe! 

Most pedig, ha már volt locsoló vers, jöjjön a lányoknak is egy pár. 
Jöjjön József Attila: Tavasz van! Gyönyörű! verse.
Tavasz van, tavasz van, gyönyörű tavasz,
A vén Duna karcsú gőzösökre gondol,
Tavasz van! Hallod-e? Nézd, hogy karikázik
Mezei szagokkal a tavaszi szél.
Jaj, te, érzed-e? Szerető is kéne,
Friss, hóvirághúsú, kipirult suhanás.
Őzikém, mondanám, ölelj meg igazán!
Minden gyerek lelkes, jóizű kacagás!
Tavasz van, gyönyörű! Jót rikkant az ég!
Mit beszélsz? korai? Nem volt itt sose tél!
Pattantsd ki a szíved, elő a rügyekkel –
A mi tüdőnkből száll ki a tavaszi szél!

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Vidor Miklós: Virághívogató
Ibolya, ibolya,
vén erdőnek fiatal
mosolya!

Hóvirág, hóvirág,
tárd ki nekünk a tavasz
kapuját!

Kikerics, kikerics,
kiderül az ég fölöttünk,
ha te nyitsz!

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Nemes Nagy Ágnes: Tavaszi felhők
Bodzavirágból, bodzavirágból
hullik a, hullik a sárga virágpor.
Fönt meg a felhők szállnak az égen,
bodzafehéren, bodzafehéren.
Szállj, szállj felhő,
pamacsos,
hullj le, te zápor
aranyos,
hullj le, te zápor,
égi virágpor,
égen nyíló bodzavirágból.

Remélem rá tudtatok hangolódni a tavaszra! Ha nem szeretnél lemaradni a további tartalmakról, nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Jó tavaszt és szép napot kívánok! 
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...