2020. április 15., szerda

A. A. Milne: Micimackó értékelés

 Sziasztok kedves Olvasóim! Megígértem, hogy lesz könyvértékelés ezen a héten. El is hoztam nektek egy kedves, aranyos történetet egy csacsi öreg medvéről. Eltaláltad, ez nem más mint a Micimackó. 
  Alan Alexander Milne leghíresebb könyve a Micimackó (angolul: Winnie the Pooh) amelyben kisfiáról Christopher Robin-ról (magyar fordításban Róbert Gidaként ismerhetjük) és játékmackójáról, Micimackóról szól. A könyvet magyarra Karinthy Frigyes fordította. A Micimackóból később több író is ihletet kapott így folytatódtak a történetek. 
   Könyvünk ott kezdődik, hogy az író (Alan Alexander Milne) gyermekének kezd mesélni a Százholdas Pagonyról. Itt mindenféle kaland történik szereplőinkkel. A méz imádó Micimackó, az okos Róbert Gida, a szomorkodó Füles, a kertgondozó Nyuszi, az ugráló Tigris, a szerény Malacka, a bölcs Bagoly vagy esetleg a Zsebibabát óvó-féltő Kanga érdekel? Ne habozz, vedd kezedbe a könyvet, mert nagyon jó.
 Kiskoromban imádtam nézni a Micimackót. Elvarázsolt a kedves történeteivel. Azzal a sok kalanddal. Emlékszem két évesen kaptam egy Ormi plüsst, a kiselefántot. Noha nem szerepelt a könyvben, a rajzfilmben igen. Nagy szívszerelem volt az nekem. Úgy döntöttem, hogy fel kell vidulnom. Kell egy kis humor a szürke napokba. Az utóbbi időben annyi negatívum ért, hogy egyszerűen saját magamat kellett szórakoztatnom jobb kedvre derítenem. Nem is találhattam ennél jobb könyvet. A Micimackó tökéletes volt. Lehetett izgulni, nevetni, sírni, mosolyogni. Lehet hogy azt fogjatok hinni megőrültem amit most fogok írni, de tényleg így volt. Igen, én is ott voltam. Ott a Százholdas Pagonyban. Felfedeztem az Északi sarkot, ott voltam a nagy esőzésnél, ott amikor új szomszédok érkeztek, ott amikor Micimackó mézet evett, ott amikor hullott a hó, ott amikor menyét járt az erdőben, ott amikor jöttek az elefántok, ott amikor Bagoly veszélyben volt. Ott voltam és átéltem. Beszippantott a könyv és máris szaladhattam a patakhoz, játszhattam a pillangókkal. Gyönyörű volt. Fantasztikus és szép. Nem is tudtam, hogy Micimackó ekkora költő. Élvezet volt olvasni a verseit. De nem csak a verseit, az egész könyvet. Az aranyos rajzokkal és mindennel. Csoda volt ez a könyv. Igazi csoda. Amikor a végére értem, megöleltem a könyvet. Minimum 5 percig el nem eresztettem. Szorítottam és szorítottam egyre jobban, szorosabban, erősebben. Kívánom hogy te is csöppenj ebbe a világba. Te is szerezz emlékeket, fogd Malacka kezét ha fél, játsz Zsebibabával, teregess ruhát Kangával, fedezz fel új helyeket Róbert Gidával, tanulj Bagollyal, ugrálj Tigrissel, építs házat Fülesnek, öleld meg Micimackót míg le nem száll az este. Mert nem hagyhatod ki. Neked is át kell élned ezt a varázslatot. Ezt a csodát.❤️

Kedvenc idézet: az egész könyv

Kedvenc szereplő: mindenki

Fülszövege: Réges-régen valamikor az ősidőkben, de legalábbis múlt péntek előtt, Micimackó az erdőben élt, saját kunyhójában. S ugyanebben az erdőben lakott a fontoskodó Nyuszi, a tudálékos Bagoly, a félénk Malacka, a sértődős Füles, Kanga, a kengurumama kicsinyével, Zsebibabával, no meg a vidám, ugrálós Tigris és persze mindnyájuk szeretett gazdája, Micimackó legjobb barátja: Róbert Gida. Ebben a mesebeli erdőben mindennap történik valami mulatságos vagy izgalmas esemény. Micimackó háborúságba keveredik a méhekkel, elefántfogásra indul barátjával, Malackával, s hőstetteiket szépen zengő versekben énekli meg. Sokszor bajba is keveredik, lévén ő egy Csekélyértelmű Medvebocs, de Róbert Gida, aki már nagy és okos – majdnem hatéves –, mindig mindent rendbe hoz. A hazánkban is hallatlanul népszerű két meseregény Karinthy Frigyes ragyogó fordításában, E. H. Shepard rajzaival jelenik meg újra.


Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem szeretnél lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot. Szép napot kívánok!
Luca

Képek forrása: Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...