2020. május 6., szerda

Rácz Zsuzsa: Állítsátok meg Terézanyut! (Értékelés)

Sziasztok kedves Olvasóim! Az egyik kedvenc filmemet olvastam el könyvben. Igen, a címből már kitalálhattátok, ez nem más mint az Állítsátok meg Terézanyut! avagy a magyar Bridget Jones.
  Rácz Zsuzsa 2002-ben kiadott példánya ebből a könyvből óriási sikert aratott. Rá 2 évre filmet is forgattak belőle, híres magyar színészekkel.
   Kéki Kata állandóan keresi az igazit és a munkát.  Már rég nem volt állása. De barátnői mindenben kitartanak mellette. Bár ez nem olyan egyszerű. Anyja állandóan szégyenkezik miatta, bátyja pedig most jött le a drogról. Úgy érzi, mintha várná hogy elkezdődjön az élete, de sajnos az idő egyre halad előre. 
  Még régen láttam a filmet. Imádtam. Talán azért, mert szinte mindenkit ismertem belőle mint színész. Tényleg fantasztikus volt. Nagy Ervin, Elek Ferenc, Csányi Sándor, sorolhatnám. Mikor megláttam Moly.hu-n, hogy van belőle könyv, tudtam hogy a közeljövőben el fogom olvasni. Hát eljött ez az idő is. Tudtam, hogy ez a magyar Bridget Jones, szóval baj nem lehet. ☺️Meglepett, hogy a filmben sok dolgot megváltoztattak, átformáltak. Ez természetes volt, de mégis, itt azért nagy dolgokat hagytak ki, raktak bele. Annak ellenére én mindkettőt imádom. Nem bírtam magammal, elkövettem egyesek szerint egy súlyos hibát, megnéztem olvasás közben a filmet. Azt hittem óriási bűnt követek el, de nem. Sok mindent megértettem, minden a helyére került, kitisztult a kép. Nagyon rosszul esett nekem, szinte ugyanúgy rám rakott egy súlyt amikor állandóan munkát keresett. Családtagjaim között is van egy ilyen probléma és tényleg szörnyű ezt olvasni és megélni is. Mennyit küzdeni és fáradozni azért hogy legyen végre egy munkád. De ami kielégített az a sok poén és az az óriási szerencsétlenség ami Katából áradt és minden ember arcára mosolyt csal. Teljesen bele tudtam képzelni magamat főszereplőnk helyébe. Főleg a borotválkozós résznél. Ott abszolút én voltam! Végre éreztem, hogy ez magyar! Mert magyarra vágytam ebben az időszakban. Könyvben is, filmben is. A vége üde és felszabadító volt. Fantasztikus! Tényleg csodálatos! Csak ajánlani tudom!

Kedvenc idézet:
,,… egyszer valahol olvastam, hogy ha nagyon fáj a lelkünk, öleljünk át egy fát."

Fülszövege: Közel ​másfél éves elszánt állás- és pasikeresés hiteles történetét tartod a kezedben. Szokásos péntek esti portyáin főhősnőnk, Kéki Kata hol Zöldmezőszárnya Királyfival, hol a gyönyörű Perzsa herceggel, hol Daviddel a Csokoládészeművel és még sok-sok más Micimacsóval fut össze. A fennmaradó időben biznisztündérnek öltözve már-már hivatásszerűen állásinterjúkra jár a Henteshez, a Hajóskapitányhoz, a Vajákos fejvadászhoz, és kis híján kiállítási tárgy is lesz belőle az emberi erőforrás-kiállításon. Mikor végre kommunikációra kezdi oktatni az országút királyait (kamionsofőröket), összefut egy igazi fatehénnel (a női féltékenység legújabbkori szimbólumával), aki a szappanoperák főgonoszait megszégyenítő találékonysággal tesz keresztbe neki, ahol csak tud…
Ráadásul Katának ez még nem elég: Teréz anya módjára kényszeresen meg is akar menteni minden útjába kerülő, elsősorban férfit… Lehet rajta nevetni, és kicsit sírni is, és kölcsön lehet adni a Pasinak, aki Fontos. Persze ha meg Pasi vagy, meg lehet vele lepni a Nőt. Egy igazi történet, egy igazi lánytól, aki az Igazit keresi, mindig, mindenhol, mindenkiben.
És meg is találja. (Mindenkiben.)

Hány éves kortól ajánlom? +18
Csillagozás: 5/5

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot kívánok!
Luca

A nap kérdése:
-láttad már a filmet? Hogy tetszett? Esetleg olvastad a könyvet? Vagy csak szeretnéd? Írd meg hozzászólásban!❤️

Képek forrása: saját, google, we ❤️ it

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...