2020. június 26., péntek

Szigligeti Ede: Liliomfi (értékelés)

Sziasztok kedves Olvasóim! Nagyon sokan kíváncsiak voltatok az én értékelésemre is, nekem hogy tetszett ez a könyv. Most elhoztam nektek. Jöjjön Szigligeti Ede: Liliomfi című könyvének az értékelése!❤️
   A könyből 1954-ben film is készült Darvas Iván és Krencsey Marianne főszereplésével. 
   Mi van akkor ha el akarnak szakítani téged életed szerelmétől és egy másik emberhez adni? Természetesen te is végiggondolnád a szökést, ugye? De mi van még Erzsivel és Gyurival, a szálloda két szerelmesével? Na és Szilvay professzor vajon rájön mindenre? Sikerül a szökés Mariskának és Liliomfinak? 
   Az egész ott kezdődött, hogy egy régi videoklippet néztünk a családdal. Azon gondolkoztunk, hányban készülhetetett. Majd apukámnak eszébe jutott, hogy meg kéne néznünk a Liliomfit. Volt is meg nem is kedvem hozzá. Sokat hallottam már róla, de nem annyira érdekelt. Másnap mégis nekiültem. Amit láttam, az elképesztő volt! Szerelmes, romantikus! Nem is tudom még mit mondjak róla, ugyanis valami fantasztikus! Én imádok kutatni, nyomozni így megtudtam hogy van belőle könyv. Kértem apukámat hogy töltse le nekem (én nem értek még az ilyen dolgokhoz, főleg úgy, hogy el is romlott a gépünk). Nem tudtuk normális, könyv formátumban megszerezni. De végül sikerült helyrehozni. Ahogy meghallottam, tudtam, kell ebből készítenem egy kihívást. Imádtam nézegetni a plecsni képet! Nagyon örültem amikor jóváhagyták. Napokig erről beszéltem. Később az is kiderült, hogy pont abban a hónapban hoztam létre, amikor született Szigligeti Ede! Így a kihívás még a Merítésbe, a Moly.hu állandó havi rovatába is bekerült! Nem úgy olvastam mint minden más könyvet, hanem össze-vissza, egy-egy napon. Azt hittem hogy egy hét alatt kivégzem, de ehelyett három hónapon keresztül olvastam. Ez volt azt hiszem a második drámám. Igen, ez egészen biztos, mert az első a Rómeó és Júlia volt. Sokaknak nem jött be ez így annyira, könyv formájában. Igen, kicsit furcsa, nem a megszokott volt, ezt én is éreztem. Sokszor nekem is elkalandoztak a gondoloataim, vagy éppen nem értettem hol is tartunk már a storyban. Néha eléggé össze- vissza kacifántos történet alakult ki a fejemben. Azt ajánlom, most először tényleg, hogy jobb először megnézni a filmet, úgy jobban ki tudsz rajta igazodni. De viszont volt olyan, ami viszont bezavart az által, hogy már láttam a filmet. Ezek a dolgok forogtak a fejemben: ez már az a rész? Ja, igen ez az! Nem, mégsem. Mi van? Szóval ezt egy kicsit nehéz elmondanom. Talán ha másodjára elolvasnám, akkor esetleg sok dolog kitisztulna. Vagy épp az ellentétje. Abban viszont biztos vagyok, hogy voltak részek amiknél nagyon felnevettem, megmelengette a szívemet. Főleg ezek az aranyos, romantikus szálak. Ehhez a könyvhöz kell furfang és ész. Azon tűnődtem el, ha én egy színházban dolgoznék mint rendező, akkor mi lenne az a dolog amit kivennék ebből a műből és mi az amit még beleraknék. Összességében: nagyon aranyos, szerelmes, vicces, humoros egy story, amihez nem árt beizzítani az agyunkban a fogaskerekeket. Ajánlom hogy minimum egyszer elolvassa mindenki, mert kis rövid, limonádé regény ez.

Mit gondolok: 
-Mariskáról? Annyira gyermeki, kislányos bájjal bír, hogy szerethető egy figura. Egyet tudok vele érteni mint nő. 
-Liliomfiról? Színésznek nagyon jó. Ám eléggé félre tud vezetni egyes embereket, ezért jó vele vigyázni. De a szívének nem lehet parancsolni. 

Fülszövege: -

Csillagozás: 4,5/5
Hány éves kortól ajánlom?: 15

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot kívánok!
Luca

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett ez a beejgyzésed is♥️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, ez most annyira megmelengette a szívemet!❤️❤️❤️

      Törlés

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...