2020. szeptember 1., kedd

Így olvass életrajzi könyveket

Sziasztok kedves Olvasóim! Mivel elkezdődött az iskola, így gondolom előkerülnek a feladott kötelező olvasmányok és életrajzok is. Ebben a bejegyzésben pár tippet szeretnék adni nektek, hogyan olvassatok el egy életrajzi könyvet. Ezt a bejegyzést azoknak ajánlom, akik szívesen olvasnának más emberekről, de nem tudják hogyan kezdjenek neki, vagy azoknak, akiknek kötelező jelleggel kell olvasniuk egy adott regényt. 

1. Mit tudsz róla? 
Először is, gondold végig, hogy mit tudsz az adott személyről. Mit vitt véghez? Esetleg csináltak róla filmet? Ha igen, akkor lehet hogy segít ha a könyv előtt vagy után, megnézed azt. Így lehet hogy tudsz te is plussz információt hozzáfűzni, vagy kapni olyat, ami kimaradt a könyvből. 

2. Képzeld magad a helyébe
Nekem sokszor az szokott segíteni abban, hogy megértsem az ő helyzetét, hogy elképzelem, mit csinálnék ha ő lennék. Mi az, amit megengedhetnék magamnak és mi az amit nem. Hogyan is telne egy napom. Ha játékosan fogod fel a dolgot, sokkal könnyebben fog menni az olvasás és az adatgyűjtés. 

3. Kösd valamihez
Főleg most azokhoz szólok, akiknek kötelező jelleggel kell olvasniuk. Ha van egy szempont, pl.: legyen az, hogy hol született, és te tudsz olyan embert mondani, aki ugyanott született, vagy az a hely egy filmben, zenében szereplő település, akkor rögtön tudod valamihez kötni. Máris gyorsabban tudod megjegyezni. Ha neked úgy tetszik, akkor nem kell 'normális' dologhoz kötnöd. Én pl.: úgy tanultam meg azt, hogy Petőfi hol született (Kiskőrösön), hogy a kőrözöttes kenyér hasonlított a Kiskőrös szóra, így azt mondtam: Petőfi nagyon szerette a kőrözöttes kenyeret, így Kiskőrösön született. Persze, ezt másnak nem mondtam el, de legalább volt egy szempont, amivel könnyebben megjegyeztem.

4. Kérdezz
Ne csak azt hidd el amit olvasol, vagy amit filmben láttál róla, hanem kérdezz meg más embereket is, ők mit tudnak a te adott személyedről. Lehet hogy az apukád olyat mond, amit sehol sem írtak le, de ő tudja. Vagy ha az a személy abban az időben élt, lehet hogy még a dédapád is ismerte, akár személyesen is! 

5. Jegyzetelj
Ha folyamatosan jegyzetelsz, kiragadsz egy egy részt, amit te fontosnak tartasz, az nagyon jól tud jönni feleléskor, dolgozat írás közben is. 

6. Gondold végig
Miután kiolvastad a könyvet, szedd össze a gondolataidat, az összes információt és így emlékezz vissza arra, hogy az elején mit tudtál róla és most mi mindent tudsz. 

Remélem tetszett ez a bejegyzés és adhattam pár hasznos tippet. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...