2020. szeptember 26., szombat

Ruby Saw: Csak két lépés Észak


Sziasztok kedves Olvasóim! Ma ismét egy Ruby Saw könyvet hoztam, ami igazán szívbemarkoló és romantikus. Tartsatok velem! 

Fülszövege:
Észak-Korea. ​Egy földrész, aminek a puszta hallatán összeszorul az emberek gyomra.
Hadley Hilson újságíró azonban nem így volt ezzel, és csatlakozott a volt egyeteme tanulmányi kirándulásához, ami Dél-Koreába indult, de érintőlegesen az északi határhoz is. Az újságíró élete nagy sztorijára készül, az Észak- és Dél-Korea közti különbségek bemutatásával.
A drogok nem illegálisak északon, mégis elkülönítik a busznyi diákot a határnál, miután füvet találnak az egyik táskában.
A csoportot kísérő professzor furcsán viselkedik. Amerika nem töri magát, hogy a dolgok után járjon.
Hadley-t furcsa élmény éri: taszítja, de egyben vonzza is Jin Park ezredes, amire nem tud magyarázatot adni.
Jin küzd a szívével és a józan eszével, de alul marad a harcban.
Meddig megy el egy újságíró a tökéletes sztoriért? Vajon ott a katonák tényleg mindent megtehetnek? Ki áll az egésznek a hátterében?
Korrupció, hatalom, élni akarás, vágy és szenvedély.

Egy rendkívül jól megírt sokkoló és kegyetlen történet szerelemről, hazugságról, az élet könyörtelen oldaláról, amely az első oldaltól az utolsóig rabul ejt. – D's Heaven of Books

Az alapötlet zseniális, imádtam az elejétől a végéig. A szereplők mind érdekesek, a történet tele van fordulatokkal, én végigizgultam az egészet. Természetesen a romantikus szál sem maradhatott el, ami csak még érzelemdúsabbá tette a könyvet. Teljesen beszippantott, olyan volt mintha ott állnék a szereplők mellett. – Sunny Blueberry Könyvespolca

Könyv: Ruby Saw: Csak két lépés Észak
Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye: Orosháza
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 240
ISBN: 9786150045405
Megjelenés időpontja: 2019. február 11.

Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Amikor elolvastam a fülszövegét, nem hittem hogy ilyen durva és szép lesz. Teljesen más hangulatot és történetet képzeltem el. Valami könnyed romantikusra gondoltam. Nagyot tévedtem. Tetszett, hogy azonnal a regény legelején bele csaptunk a lecsóba és már ott egy olyan figyelemfelkeltő cselekmény történt, ami miatt az egész napot átolvastam.  Főszereplőnk Hadley újságíró, egy csoporttal a határnál kisebb nagyobb problémába ütközik. Nem tudnak továbbmenni, egy szállóba kerülnek, ahol rendkívül furcsa és megmagyarázhatatlan dolgokat művelnek velük. Az életük és a szabadságuk a tét. Volt olyan rész, amit Hadley helyében megtettem volna és volt olyan is, amit nem. Én inkább az óvatos csöndes fajta vagyok, így sokszor fogtam a fejem, de egyben büszke is voltam rá merészsége miatt. Annak viszont pláne örültem, hogy a romantikus szál nem veszett el. Mindig ott volt és mindenben. Hihetetlen, azt képzeltem abszolút kiszámítható a könyv, bár mégis kiszámíthatatlan. Komolyan mondom, egész nap olvastam és nem bírtam abbahagyni. Egyszer felmentem az ágyamra, mire lejöttem besötétedett. Azok a fordulatok, érzelmek és izgalmas jelenetek súgták a fejembe: még, nyugodtan olvass tovább, időd mint a tenger! Így volt az, hogy két nap alatt kiolvastam és ezalatt az idő alatt olyan jól szórakoztam, hogy azt leírni nem lehet. Teljes egészében magával ragadott ez a regény. 
Hadleyt leginkább úgy tudnám jellemezni hogy egy nagyon okos, merész nő, akinek az eszén nem tud az ember túl járni olyan könnyen. Átlagos és egyszerű, egyben van benne valami érdekes, ami mégis felkelti mindenki figyelmét. Talán a tartás miatt van ez.
Másik főszereplőnkben, Park ezredesben nagyon halványan, itt-ott elvetve rábukkantam Alex Austinra. Volt benne valami, esetleg a komolyság és megfontoltság, ami miatt erre a következtetésre jutottam. Sőt, valamicskét a múltjuk is megegyezett (nyugi, nem akarok spoilerezni). De mivel Park koreai volt....annak ellenére eszembe jutottak a kínai filmek és szereplők, színészek pl.: Mulan, az Egy kutya négy útjából Trent, sőt, még Jackie Chan is. Mondjuk nálam Alex Austin magasan tartja az első helyet, de lefogadom, hogy Park ezredes mellett is biztonságban érezném magam.^_^
Összességében egy jó kis könyv volt. Érdekes, nyomozós, kedveltem benne azt, hogy hagyta, had jöjjünk mi rá a titkokra. Köszönöm Ruby hogy ismét egy ilyen csodás olvasmányt pipálhatok ki a várólistámról. ❤️Mindnekinek ajánlom, mert gyönyörű. 

Kedvenc idézetek: 
"‒ Rose!
‒ Hogy mondod?
‒ Mondom Rose a neve annak a „nagydarabnak”! – az ujjaimmal idézőjelet formáltam, és a fejem csóváltam az egyes számú cica megnyilvánulására.
‒ Felőlem Kate Winslet is lehet a kibaszott Titanic-ból"

"Ott az ajtó, szevasz!"

"Hol van remény, hol nincs."

Véleményem a borítóról:

Először nem tetszett annyira. Majd egyre inkább kezdtem megszeretni, hiszen maga a könyv is ilyen. Teljes egészében.

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...