2020. november 30., hétfő

Annalisa Strada: Két rózsaszín csík

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy olyan könyvet hozok nektek, ami egy olyan témát dolgoz fel, ami egy kicsit tabu téma, mégis ott van a hétköznapjainkban. Néha megesik. 

Fülszövege:
Perla élete olyan, mint a legtöbb 16 éves lányé. Iskolába jár, sportol, ábrándozik, és barátnőjével, Allegrával megosztja minden titkát. Ami hiányzik az életéből: a szerelem. Bár óvodás kora óta tetszik neki a suli egyik legmenőbb sráca, Cesare, úgy tűnik, nála nincs esélye.
A két fiatalt azonban egy buliban mégis elragadja a hév, és váratlanul megtörténik, ami elképzelhetetlennek tűnt: összejönnek egy éjszakára. A lány azonban nem sokkal később rájön, hogy terhes…
Kire számíthat ebben a helyzetben egy kamasz? Merre induljon? Kinek mondja el, mi történt? És persze a legfontosabb: vállalja-e az anyaságot Perla?

Könyv: Annalisa Strada: Két rózsaszín csík
Kiadó: Tilos az Á Könyvek
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 182
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789634103110
Fordította: Dobosiné Rizmayer Rita
Megjelenés időpontja: 2017. szeptember 6.
Csillagozás: 4,5/5

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Sokszor elgondolkodom azon, milyen lehet annak a lánynak, aki fiatalon anyuka lesz. Milyen lehet a családtagjainak? Milyen lehet neki? Mi lehet a reakció a hír hallatán? Na és hogyan történt? Elveteti vagy megtartja a magzatot? És az apuka vajon mellette áll e, vagy letagadja? 
Ezen a könyvön nagyon sokat gondolkoztam már. Régóta várólistás volt nekem. Vaciláltam, hogy elolvassam e. Mi van ha nem igazán nekem szól? Ha mondjuk nem az én stílusom? Ezt csak akkor tudhatom meg, ha elkezdem. 
Egy teljesen más hangulatot képzeltem ennek. Ha megláttam, a fekete, lila, kék színek jutottak eszembe, de ehelyett egy fehér, babakék, homokszínű regényt kaptam. Ez a leírás kicsit furcsa lehet nektek, de egyes könyveknél a szinesztézia egyik ága, a szem érzékszervem (vagyis a látás) segít abban, hogy eldöntsem, milyen lehet a story. Tudom, sokan hülyének nézhetnek, de nálam ez be szokott válni. 
Tehát, mint már írtam, mást vártam. Kicsit csalódtam, hogy nem tudhattam meg a végét, pár nap leforgását követhettük csak végig, mégis sokat tanultam ebből a mindössze 182 oldalból, hogy remélem ezt a "hibát" nem fogom elkövetni. 
Ilyet csak filmekben, sorozatokban, és egy könyvben tapasztaltam. Egy 18 év alatti lány teherbe esik. Szerintem ez épp eléggé tabu téma. Mégis csodálatos. Maga az anyaság egy megfogalmazhatatlan varázslat. Hiszen mi nők testében egy óriási csiribú csiribá történik egész életük során. És a mai napig csodálkozom azon, hogy mennyire jól ki van találva a test...na, tessék! Már megint elvittem a szót egy olyan helyre, ami eltér attól, amit eleve le akartam írni. 
Tehát vegyük például Sissyt (akiről nem mellesleg pont most olvasok könyvet) nem töltötte be a 18-at és édesanya lett. Ott nem volt ez tabu, hanem éppen éljenezték. Az is nagyon érdekes, hogy ha most bejelenti egy tini lány hogy gyermeket vár, akkor egészen máshogy fogadják a hírt. A könyv pont ezt írja le. Hogy mennyire nehéz vagy ennek az ellentéte, azaz könnyű közölni fontos dolgokat családtagjainkkal, barátainkkal, az emberekkel. Főleg akkor, mint ebben a könyvben is, ha a szüleid nem képesek elfogadni, meghallgatni téged. Főszereplőnk anyukája egy tipik olyan anya, aki mindig egy célra gondol. Saját magára. Nem veszi észre, hogy teljesen kisajátítja a gondokat magának, ha az másra is tartozik. De ugyanez elmondható az apukájáról. Iszonyat érdekes volt olvasni ezt az egészet. Azt, hogy egy fiatal nő hogyan lép át egy mérföldkövet. 
Perla nagyon erős. Ha bizonytalannak is mutatkozik, tartsuk szemelőtt azt, hogy egy olyan dolgott tett, amitől egész életében félt. Igaz, kár hogy nem gondolkozott előbb, remélem jól dönt a továbbiakban. 
Összességében tanulságos, érdekes, izgalmas és segít meghozni bizonyos döntéseket. 

Kedvenc idézetek: 
"(…) két őszinte párbeszéd többet ér, mint tengernyi locsogás."

"Olykor azonban hiába tudjuk előre, mi fog történni, mert amikor megtörténik, ugyanúgy nem tudunk szembenézni vele."

"Az élet hosszú, és tele van csodálatos meglepetésekkel."

Remélem kedvet kaptatok hozzá. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...