2021. január 17., vasárnap

Helen Fielding: Bridget Jones naplója 2/Mindjárt megőrülök (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Az egyik kedvenc sorozatom második részét olvastam el. Ez nem más mint a Bridget Jones naplója. De vajon volt olyan jó mint az első? Na és mennyit változtattak a filmen? Tartsatok velem! ❤️
Fülszövege:

A Napló ott ért véget, hogy Bridget megkapja álmai férfiját, Mark Darcyt. Bridget Jones naplójának második kötete ott kezdődik, hogy baj van: Darcy, aki időnként Bridget lakásán tölti a napot és/vagy az éjszakát, nem hajlandó mosogatni! Azonkívül – vélekednek a barátnők – bizonyára homokos is, mert egyre többet lebzsel a zsiráflábú, feneke-nincs, egyszóval férfias Rebecca körül… Persze vannak más bajok is: Bridget anyjának legújabb dilije például, hogy Kenyába rohangál szafárit látni és maszájokat fogdosni – egy ifjú kikujut magával is cipel Londonba, hogy véres kardként körbehordozza. Bridget mindezt egy thaiföldi búfelejtővel próbálja túlélni, ám olyan valódi és álkalandokba bonyolódik, hogy akár élete végéig egy thai dutyiban senyvedhetne, ha ismét meg nem jelenne a színen Mark Darcy.


Könyv: Helen Fielding: Bridget Jones naplója 2. – Mindjárt megőrülök!

Kiadó: Európa

Kiadás helye: Budapest

Kiadás éve: 2002

Oldalszám: 456

Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9630771802

Fordította Sóvágó Katalin

Hány éves kortól ajánlom? +16

Csillagozás: 


Véleményem a történetről és a szereplőkről: 

Miután jót szórakoztam az első részén, eldöntöttem, hogy éves hagyomány lesz nálam, hogy minden Januárban elolvasom az egyiket. Vissza gondoltam azokra a napokra, amiket az elsővel éltem meg. Tudtam hogy azzal lassan haladtam, de boldogan. Itt is látszik mennyire fejlődtem. 
A tipikus napló stílus itt is visszatért. Nagyon felgyorsult a világ, ugyanis régen még volt időm ezeket tanulmányozni. Most már csak azt néztem meg hogy hány kiló Mrs. Jones. Bizony el is szomorodtam, hogy testesebb vagyok még Bridget Jones-nál is! Neki hogy lehet az 59 kg duci? Jó ha általános 4. osztályában annyi voltam! És ez még semmi. Le fogyott 43 kilóra! Össze kell szednem magam, mert ez szégyen. És azt veszem észre, hogy manapság egyre több a túlsúlyos ember, vagy a kicsit testesebb. Ha összehasonlítom ezzel a könyvvel, ami kerek 2000-ben jelent meg, óriásit változott minden! 
Voltak kisebb és nagyobb különbségek is. Nem, nem csak a story-filmre gondolok, hanem az olyanokra, mint a hagyományok. Tudom hogy az angolok sok mindent ünnepelnek, amit mi nem. De szinte az összes ország. És vannak világméretű piros betűs napok, mint a karácsony. De azt sem tartják meg mindenhol. Az furcsa volt számomra, hogy ők a Valentin napot Bálint napnak hívják. Vagy csak Bridget? Vagy csak a fordítás rossz? Örök rejtély. 
Ha már a különbségeknél tartunk, a lényeget nagyon durván átírták. Daniel alig szerepelt benne, pedig ő volt a másik szívem csücske Mark Darcyval együtt. Épp hogy pár pillanatra feltűnt. Helyette egy olyan jelentős dolgot hagytak ki, mint egy fenyegetés egy éles lőszerrel, vagy hogy Rebecca miket csinál és a végén milyen nemhez tartozik. Tényleg! Rebecca itt szőke hajú! A filmben pedig barna. És a snittben kedvesnek és nem annyira ellenszenvesnek ábrázolják, míg itt egy hisztis, figyelemhiányos némbernek. 
Elgondolkodtam azon, hogy mondjuk egy 100 év múlva a Bridget Jones sorozat lesz az új Büszkeség és balítélet, vagy az összes Charlotte Brontë regény. Majd dédnagyi fejjel mondogatjuk: még az én időmben nagyon nagy sikere volt a Bridget Jones-nak. Minden év januárjában ezt olvastam. 
Bridget barátai a mai napig a kedvenceim. Dilisek, alkoholisták, mégis képesek a szemedbe mondani az igazat és segíteni ha baj van. Főleg Tomot nagyon csípem közülük. Bár lenne egy ilyen ismerősöm, aki férfi létére képes női szemmel látni mindent és kiállni melletted. 
Mark Darcy itt is a hős lovagot játsza, aki most szökött az 1800-as évekből. Sokszor gondoltam, milyen lenne, ha minden 3. férfi Mark lenne. Furi igaz? De nyugi, ez csak feltételes mód! 
Bridget nem változik. Ő mindig Bridget marad. Sokban hasonlítunk. Naponta történik velem olyan, amikor Bridgetre gondolok. Komolyan, ha valami szerencsétlenség történik velem, pl.: Letöröm a ketchupos kupakot és megkérdezem a családtagjaimtól: Ezt eleve így vettétek? Már csak röhögni tudok magamon. Bridget nagyon megnevettetett. 
Kicsit szenvedtem vele, de végül nagyon jót szórakoztam rajta. Igaz, nem szárnyalja túl az első részt, de a filmet talán talán. Vagy pont egy szinten vannak. De ami a biztos, hogy miután kiolvastad, mindeképpen meg akarod nézni a remekművet Udvaros Dorottya és Kőszegi Ákos hangjával fűszerezett filmmel. 

Kedvenc idézetek: 
"-Bridge- sandított föl rám Shaz részeg pillantással-, Jesszuskám, tudod e? Ebből a szögből nézve frankón tokád van"

"-Csakhogy ez hízelegni fog neki.- jelezte Jude.- Semmi sem vonzóbb egy férfi számára, mint egy nő, aki szerelmes belé!
-Azt meg ki mondta?- kérdezte Shaz.
-A báróné A muszika hangjaiban– felelte Jude maflán."

"-Ó, az van még, hogy Unával úgy döntöttünk, síelni fogunk a neten.
-Azt hiszem inkább szörfözésnek.hívják, de nekem most…"

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...