2021. január 16., szombat

Ruby Saw: Álom az álomban (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Ruby Saw legújabb könyvének az értékelését írom most, az Álom az álomban című könyvéről. Nem hiába hívják novellának a novellát, így ez egy kicsi történet, mégis nagy szerepe van. Tartsatok velem!❤️

Fülszövege:
Ez a történet hihetetlen, de ettől olyan szép. Ezer- és egyféle love sztoriról hallottunk már, amiket igaznak hiszünk, mert a szerelemről szól. A szerelem a legfontosabb az életben. Véletlen találkozások, meglepő fordulatok, csillogó szempárok; és ott a másik oldal is: meghasadt szívek, félelem, hitetlenség.
De mi a helyzet akkor, ha valaki mindent eltervez nekünk? Az őrangyalunk megjelenik, és rendet tesz kusza életünkben.
Persze, ez lehet csupán a tudatalattink játéka. Annyira lehet valóság, amennyire mi akarjuk.
Létezik álom az álomban?

Könyv: Ruby Saw: Álom az álomban
Kiadó: Book Dreams
Kiadás helye: Gyömrő
Kiadás éve: 2021
Oldalszám: 40
ISBN: 9786156155733
Megjelenés időpontja: 2021. január 5.
Hány éves kortól ajánlom? +18
Csillagozás: 


Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Ahogy elolvastam a címét, valami megfoghatatalan dolog ölelt meg. Mintha éreztem volna, hogy igen, ezt a könyvet nekem írták. Az 'álom' a második kedvenc szavam az 'angyal' után. Sokszor szerepel a szótáramban és kerül elő ez a kifejezés. Pl.: Hogyan jellemezném magam? Álmodozó. Vagy Dream a little Dream of me , Álmomban megjelent egy furcsa árny..., Álmodj tovább, Az álmod egyszer majd valóra vál és még nagyon sok ehhez hasonló. 
Bevallom, nagyon szép és mély érzelmeket kelt a fülszövege, mégsem tudtam meg, hogy mégis miről szól a könyv. Egyben kíváncsi is lettem rá, de picit tartalmasabb leírásra is vágytam. Így nagy homályban kezdtem el az olvasását. 
Mara egy kastélyban dolgozik pár napja. Ő van a soron, hogy bezárja az látogatói központ ajándékboltját, lekapcsolja a villanyokat, de nagy hangzavarra lesz figyelmes. Kiderül, hogy a hang keltője egy Lord, aki ott tölt pár napot a kastélyban. Eközben az őrök bezárják a helyet és ott ragad Mara és Leon egész éjszakára. A telefonok süketek és csak a hangulatvilágítás ad fényt. 
A helyszín nagyon szép volt, bár egy kis szellemes hangulatot is keltett. Már az elején tudtam, hogy a jelentéktelennek tűnő jelenetek is fontosak lesznek majd a későbbiekben. 
Mintha megéreztem volna a végét, a cselekményeket. Ennek ellenére hagyta az írónő, hogy sodorjon minket az ár. A közepén felkiáltottam: Tudtam! Az a tipikus érzés jött elő bennem, mint a nyomozós regényeknél, vagy ebben az esetben a Ruby Saw által írt könyveknél. 
Már már kiszámíthatóak voltak a lépések...de nem! Mi az a csattanó? Ez hogy? Miért? Óriási befejezést kapott. Ez tette rá az i-re a pontot. Remekmű! Fél óra alatt kiolvastam, de ez nem azt jelenti hogy túl akartam esni rajta. Nem, nem és nem! Ez azt, hogy annyira magával ragadott a mindenség, hogy engem nem lehetett elszakítani a könyv felől. 
Mostanában nagyon sok Brad Pitt filmet néztünk. Volt hogy egymás után. Tervezem is hogy hónap végén kiolvasom a Benjamin Button különleges életét. De ez már egy másik téma. Lényeg a lényeg, bármennyire is volt a főszereplő barna hajú, valamiért Brad Pitt képét képzeltem a helyébe. Nem tudom miért. Talán azért, mert a Ha eljön Joe Black-ben is akkora tekintélye volt, mint a novellában szereplő Leonnak is. Szóval bocsi Ruby, de azt hiszem most már Leon szőke marad számomra. XD
Mara. Ahogy meghallottam ezt a nevet, rögtön előtörtek bennem az emlékek. Egyszer régen szerettem volna írni egy kis storyt, mint próbálkozásként, és a főszereplőt Marának akartam elnevezni a Pappa pia című magyar film Ostorházi Bernadett által alakított szereplőről. Tehát Ruby Saw megvalósította azt, amire nekem nem volt energiám és időm se. Mara itt egy nagyon bátor, belevaló csaj. Szeretem az írónő által kitalált női karakterek csípős humorát és stílusát, ami itt is megmutatkozott. 
Egy örömmel teli fél órát tölthettem el ennek a novellának köszönhetően. Érdekes cselekmény, izgalom, rejtély, romantikával megfűszerevze és hatalmas csattanóval tálalva. Egy bajom van vele. Túúúl rövid! Szóval már nagyon várom január 18-át, amikor is elvileg megjelenik a folytatása. Mindenkinek csak ajánlom. 

Kedvenc idézetek: 
"Megtudtam, mire vagyok képes: tudok még álmodni."

"Tudja, az a szép az életben, hogy nincs szabályokhoz kötve (…)"

"Pillanatok alatt szikra pattant kettőnk között, és tüzet akartam csiholni belőle. Nem, nem tábortüzet, hanem erdőtüzet."

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...