2021. március 21., vasárnap

Kelly Oram: Sz mint szűz (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai bejegyzést már sokan várták, ugyanis egy pár ember kíváncsi lett arra, vajon milyen lehet ez a könyv. Megírtam nekik, hogy mindenképpen lesz belőle értékelés, szóval nem is húznám tovább az időt, belekezdek. Tartsatok velem! ❤️
Fülszövege:
Szűznek lenni szívás. Valerie-t eddig is sokan hülyének nézték, amiért a házasságig várni akar a szexszel, az viszont már nagyon gáz, hogy emiatt a pasija szakít vele, Val nyilvános kiborulása pedig felkerül a YouTube-ra. De a lány kitart az elvei mellett, és ha már úgyis milliók röhögnek rajta, elindítja a „V mint vigyázz a szüzességedre!”-kampányt, ami pillanatok alatt országos méretűre nő. A szívdöglesztő rocksztár, Kyle Hamilton is hall Valerie fogadalmáról, és mindent elkövet, hogy a lány khm… meggondolja magát. Ellenállni „Az év legszexibb pasijá"-nak, amikor hódító üzemmódba kapcsol? Sok sikert, Szűz Val!

Könyv: Kelly Oram: Sz mint szűz
Kiadó: Móra
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 312
ISBN: 9789634159797
Fordította: Szabó Luca
Hány éves kortól ajánlom? +16
Csillagozás: 


Véleményem a történetről és a szereplőkről: 

Amikor a Móra kiadó raktárvásárán megláttam, egyszerűen megszólalt a belső hang: vedd meg!!  Hát, ennek nem nagyon tudok ellenállni akkor, ha könyvekről van szó. Leginkább a témája érdekelt a legjobban. Mostanában úgy se olvastam LOL könyvet, így arra jutottam, miért ne venném a kezembe? 

Valerie egy csúnya szakításon van túl, ugyanis ex barátjától úgy váltak el, hogy a fiú valami olyanra kényszerítette volna, amit ő nem akart. Ez a szüzessége elvesztése. Amikor nyilvános kiakadása felkerül az internetre, olyan kommentek érkeznek a videó alá, ami arra készteti, hogy indítsa el a "V mint vigyázz a szüzességedre" kampányt. Ez pár nap alatt országos mozgalommá válik egy fiú bandának köszönhetően, melynek énekese el akarja venni azt, amiért Val rendesen megdolgozott és amit a mindennél jobban félt. 

Nagyon furcsa ez a szűz dolog. Ha kijelented hogy még az vagy, akkor az ciki és mindenki lenéz, vagy ami még rosszabb, mindent megtesznek az ellen, hogy a helyzeteden változtassanak. Nos, mindkettő rossz. Valerie is ezt éli át, és sejtem hogy nem éppen egy kellemes dolog. 

Jelenlegi könyvemben is előkerül a téma. Sőt, mindenhol. Filmekben, zenékben egyaránt. Miközben olvastam, nekem is előkerültek a fejemben jelenetek. Legyen az Madonna Like a virgin, vagy a Hairből ismert Donna című zene:"Once upon a looking-for-Donna-time. There was a sixteen year old virgin, Oh Donna oh oh Donna oh oh oh, Looking for my Donna" Esetleg a kilenc és fél randi filmből a rész, amikor Fenyő Iván és Stefanovics Angéla beszélget. https://youtu.be/9MBOwk32B0E

Szemétségnek, gyáva dolognak tartom amit Valerie volt barátja csinált. Csak azért együtt lenni egy emberrel... Sajnálatos. 

Eddig 2 LOL könyvet (most már hármat) olvastam el és mindegyikben helyet kapott a zene. Ez most sem maradt el. Azt hiszem ez már örök emlék lesz. Kíváncsi vagyok a továbbiakban mik lesznek az olvasási élményeim ezzel a kiadói sorozattal. Bár kétlem hogy a következőben is a zene lesz a központban. Hiszen három a magyar igazság...plusz egy a ráadás XD

Kicsit komolyabb vonalakra terelődtek a cselekmények mint a többi LOL könyvnél megszokott. Így ezt inkább olyanoknak ajánlanám, akik nyitottak minden témára. 

A napom fénypontja volt mindig az, hogy a kezembe vehettem. Egy jó, nem lapos téma, izgalmas elemek, fontos beszélgetések, jó hangulat. No meg az a bizonyos tini szerelem. 

Eszembe jutott még az is, hogy eddig ilyen kezdeményezésről még nem hallottam Magyarországon, se ilyesfajta alapítványról mint a V mint vigyázz. Hiszen ez egy nagyon komoly dolog. Megemlíthetjük itt akár a korai terhességet, a megerőszakolást (mint a könyvben is megemlítették) de akár egy lány nagy mérföldkövének elvesztését, átlépését is. Igenis fontos lenne erről beszélni, nem csak eltusolni. 

Kyle egy igazi pasi. Nem, nem éppen a legjobb értelemben mondom ezt most. Lejáratta Valt, és mit ne mondjak, ő is 'arra' játszott többségében. Türelmetlen és felelőtlen. Amikor azt írták hogy elérzékenyült, magába fordult, szomorú, egy cseppet sem érzetem iránta együttérzést. De be kell vallanom, aranyos volt az utolsó mondat ami tőle hangzott el. 
Valerie mindig jól cselekedett és hatalmas taps neki azért, hogy így tudta tartani magát az elvéhez akkor is, ha szíve szerint épp az ellenkezőjét tette volna. Jó ötletei vannak amiket véghez is visz. 
Összességében egy eseménydús, kalandos és mindenképpen szerelmes egy regény. Azt hirdeti, hogy megéri várni egészen addig, míg ki nem ismerjük magunkat és a másikat. Bármilyen téren.

Kedvenc idézetek: 
"Értem én a világ működését, csak arra számítottam, hogy esetleg cserébe a világ is megért engem.
Tévedtem."

"– Hogyan akarod megtalálni a szerelmet, ha folyton olyan vagy, mint egy jégcsap?"

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...