2021. április 17., szombat

Zoe Sugg: Girl Online (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai bejegyzésben egy olyan könyvet fogok értékelni, ami már nagyon régóta várólistás volt számomra, de mindig csak húztam-halasztottam, míg végül rá nem beszéltem magam. Meg kell hogy mondjam, nagyon jól tettem. 

Fülszövege:

A ​25 éves Zoe az Y generáció nemzetközi sztárja, aki Zoella néven pár éve indított divat- és sminktanácsadási csatornát a YouTube-on. Korosztályából sok lány őt tekinti legbizalmasabb barátnőjének, akivel fiúkról, családról, suliról és divatról, szerelemről és félelmekről is őszintén lehet beszélni. A Girl Online megdöntötte a megjelenés hetében legjobban fogyó könyv eddig világrekordját, 35 országban vehetik kézbe a rajongók.

Pár megdöbbentő adat Zoelláról:

3 millió Twitter követő, 3.5 millió Instagram követő, 7 millió YouTube feliratkozó, 2 millió Facebook like.

A brit kisvárosban élő Penny Porter úgy akarja legyőzni szorongásos rohamait, hogy blogot indít, és ismeretlenekkel osztja meg érzéseit, gondolatait. GirlOnline álnéven bele is vág, de egy szerencsétlen baleset elrettenti a folytatástól.

Penny és családja a karácsonyt New Yorkban tölti, ahol a lány megismerkedik (és fülig beleszeret) egy izgalmas és sármos zenész srácba. Pár nap alatt megfordul velük a világ, Noah a legjobb dolog, ami Pennyvel történhet, és a lány azonnal világgá is kürtöli újdonsült boldogságát a blogon… csak azt nem sejti, hogy ezzel lavinát indít el, és nemsokára több ellensége lesz, mint ahány barátja…

Vajon megbízhatsz a legjobb barátodban, ha a szerelem a tét? És a szerelmedben, ha a boldogság?

Adatok:

  • Könyv: Zoe Sugg: Girl online
  • Kiadó: Libri
  • Kiadás helye: Budapest
  • Kiadás éve: 2016
  • Oldalszám: 380
  • Kötés: Puhatáblás
  • ISBN: 9789633102404
  • Fordította: Lovas Anna
  • Megjelenés időpontja: 2016. március 1.
  • Hány éves kortól ajánlom? +14
  • Csillagozás:


Véleményem a történetről és a szereplőkről:

A könyvet nem ismertem, mégis egy raktárvásár keretein belül szerencsém volt megvennem mind a két részét. Csak később tudtam meg, hogy egy angol youtueber írta, és hogy nemzetközileg is híres regénnyé vált, ami szinte minden amerikai és angliai bookstagrammer képén feltűnik minimum egyszer és szinte már alap. Zoe Sugg amúgy alig fél éve költözött be az életembe, amikor is szerettem volna gyakorolni egy kicsit az angolt. Külföldi youtuberek kerestem, míg meg nem találtam őt. A mai napig követem az insta profilját és a videóit is nézem, bár az utóbbit nem annyira sűrűn. A pontot az í-re az tette fel, amikor bejelentette hogy gyermeket vár és ez bennem elindított valamit, ami azt mondja: gyerünk, olvasd el a könyvét. Ne hagyd tovább porosodni!

Főszereplőnk Penny Porter vagy ahogy az internetes közösség ismeri, Girl Online élete nem egészen tejfel. Kikerült róla a youtuebra egy eléggé ciki videó, így minden a feje tetejére áll. Pennyt egy utazás azonban kizökkenti a borongós hétköznapokból. Szülei munkája miatt New Yorkba mennek karácsonyozni, ahol megismerkedik egy nagyon helyes, érzékeny, számára tökéletes fiúval. Élményeit meg is írja weboldalára, de mit szól hozzá legjobb barátnője, akinek az internet által kell tudomást szereznie az eseményekről és nem szemtől szembe? Vajon a jóképű Noah útjába áll a két lány barátságába? És mi van, ha Noah nem az akinek mondja magát?

A történet azért is kedves nekem, mert egy blogoló lányról van szó. Minden bánatát, örömét és élményét az oldalán osztja meg csodás képekkel tarkítva. Magamat nem tudtam hozzá hasonlítani, hiszen én leginkább könyvekről írok, de teljesen át tudtam érezni a helyzetét. Egyfajta nyugtató, levezetés is tud lenni az írás, minden értelemben. Ha naplót írsz, ha csak pár mondatot jegyzel le, már az is segít. Na meg a közönség is ott van, az olvasók, akik legtöbbször segítenek, támogatnak és visszajeleznek ha valami történik veled. De számba kell venni azt is, hogy ők csak idegenek, akik ott ülnek a gép felett és írogatnak. A döntés a te kezedben van. Ezt a regény is tudatosítja mindenkivel. A közösségi média jó dolog, de van olyan amikor meg is fordulhat az ellenkező irányba.

A hangulata nagyon nagy hatással volt rám. Könnyed, gyengéd. Bármennyire is játszódott télen, karácsonykor, nem éreztem magam kellemetlenül e téren. A helyszínek ötletesen és szépen voltak leírva. Valamiért nekem a szállodáról ahol megszálltak, egy kicsit ismert és kicsit nem ismert film jutott az eszembe. Ez nem más mint a Szerelem a végzeten. 

Abszolút meghozta a kedvemet egy forró kakaó elfogyasztásához, vagy ahhoz, hogy megnézzem már vagy ezredjére a Reszkessetek betörőket úgy is, miközben minden ébredezik, nyílnak a virágok, süt a nap. Tehát nagyon jó kedvcsináló kis könyv.

Tipikus storynak tűnik, de nem az. Engem teljesen hidegen hagyott fülszövege abból a szempontból, hogy nem érdekelt semmi mi történik benne. A hírek a regényről már eléggé meggyőztek. 

Kíváncsi voltam arra, mennyi különbség van a főszereplő és az írónő kapcsolata, jelleme között. Vajon Zoe is így kezdte, vagy hasonló megtörtént vele a közösségi médiában való tevékenykedése, munkái során? Mellette is volt egy legjobb barátnő, akivel ennyire bensőséges kapcsolatot ápolt? 

A remek hangulat mellett fantasztikus poénok, viccek, humoros cselekméyeket is lelhettünk. Aranyos, cuki limonádé a mindennapokra. Gyorsan lehet vele haladni és könnyen emészthető. Szereplői kedvesek, csodás jellemmel vannak ellátva és esélyt adnak arra a gondolatra, hogy a következő pillanatban minden megváltozhat ha Penny-ről van szó. 

Ha már Penny-nél tartunk, akkor le is írnám mit gondolok róla. Egy két helyen fogtam a fejem és úgy gondolam túl van írva a cuki lány szerepe, így megpendíti a nem szimpatikus kategóriát. De a humora és amit összeszerencsétlenkedett, az valami fantasztikus. Ha blogolás terén nem is, de ebben a tulajdonságában hozzám közel állt és szerintem még sokunkhoz. Rugalmas,  nyitott személyiség. Ha valós személy lenne én biztos olvasnám a blogját, mert remekül fogalmaz. 

Noah egy olyan szereplő, akinél már az elején nem éreztem olyan hú de nagy bizalmat. Sandított nekem ez a túl megértő szerep, de csak nagyon halványan. Mondhatjuk róla büszkén, hogy ilyen egy tini álompasi. Nem mondom, több is lehetne az ilyenekből manapság, de azért jobb ha az embernek van némi hibája, csiszolni valója önmagán. A csajok rajonanának érte, ezt meg is érteném. Kedves, érzelgős, romantikus (ami nagyon is fontos szempont).

Összeségében egy lágy hangvételű, élménydús, cuki regény ami talán a fiatal kamaszok szívét dobogtatja meg, de a felnőttekébe is belopja magát. Én nagyon jól éreztem magam olvasás közben. Tetszett hogy van egy könyv, amibe ennyire ki tudok kapcsolódni. Mindenképpen el szeretném olvasni a második részét. Ajánlani tudom azoknak, akik szeretik a szirupos történeteket és egy jót szeretnének szórakozni.

Kedvenc idézetek:

"Szembe kell néznünk a félelmeinkkel, hogy rájöjjünk, igazából nem is olyan vészesek."


"Néha el kell engedni az embereket."


"Amikor sírsz valaki előtt, megmutatod a legvédtelenebb oldalad, és ez teljes bizalmat igényel."


Véleményem a borítóról:

A fényfüzérek a kedvenceim, így a borítón található díszként is szépen mutatnak. Egy adott hangulatot adnak a könyvnek, kivilágosítják a storyt, egyben azt sugallják, hogy nyugodtan bekuckózhatsz vele egy puha paplannal. A kellemes képek pedig jól mutatnak a kék háttérrel. Kicsit sajnálom hogy nem jelent meg itt hazánkban is kemény borítóval, de ez is megfelel. 

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Képek forrása: saját, pinterest, moly.hu




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...