2021. április 18., vasárnap

Ellyne: Pieces ​of a Heart – Egy szív darabjai (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Ma egy olyan regényt hoztam nektek, ami nagyon kis vékonyka, de annál nagyobb igazságot és érzelmeket rejt. Igen, ez ismét egy Ellyne könyv, amit ugyanúgy kedveltem, mint az előző olvasmányomat tőle. Tartsatok velem!❤️
Fülszövege: „Nagyon természetes módon írja le az érzelmeket úgy, hogy az olvasó érezze őket – ez egy olyan ajándék, amely nincs meg sokaknak.”

– Mia Sheridan, New York Times és Wall Street Journal bestseller szerző

„ Gyönyörű! Annyira költői, és én imádom ezt a stílust!”
– P Dangelico, USA Today bestseller szerző

Amikor összetör a szív…
Amikor fáj, csak a mélyére kell ásni.
Vajon mennyi idő, mikor végre kapsz levegőt?

Ellie Johnson naplójában nyomon követhetjük, hogyan gyógyul be a repedés azon az érzékeny szíven. Egy híd, egy bizonyos szakasz, mely felvázolja az utat két kapcsolódás között.
Ezt az utat Ellie járja be.
Megmutatja, hogyan engedj el, és hogyan fogadj be újra.


Adatok:

Vélemyénem a történetről és a szereplőkről:
Szerettem volna egy kisebb regényt is elolvasni a nagyobbak között. Már mióta szerettem volna elolvasni ezt, de sosem jutottam el odáig, hogy a kezembe vegyem. Több hónapja ott volt olvasatlanul az e-bookon. Végül az győzőtt meg, hogy nem halaszthatom tovább, így csináltam egy olyan napot, amin ifjúsági, kisebb novellákat olvasok. Meg szeretném ezúton is köszönni neked, kedves Ellyne, ezt a fantasztikus élményt.❤️
Ellie egy szakításon van túl és naplót ír. Nem tudjuk hogy történt az elválás, csak kapizsgálhatjuk. Minden gondolatát, érzését lejegyzi a füzetébe. Egyfajta gyógyulási folyamatot követhetünk végig. De vajon teljesen fel tud épülni? Valaha lesz még szerelmes annyira, mint amennyire volt? Mégis meddig tart ez a folyamat?
Meglepődtem, hogy egy nem átlagos naplót tartottam a kezembe. Általában teleírkáják az oldalakat az írók és teljesen elveszítik a napló formát, amit a 'Kedves Naplóm!' szöveggel szeretnének helyettesíteni. Azokat is szeretem, de egy idő után már egyforma lesz mindegyik. Viszont ez más volt. Szép képekkel volt tarkítva és a csillagok a sarkokban azt a hatást keltették, mintha ráborult volna a csillámpor, vagy a napló tulajdonosa unalmában rajzolgatott volna. Ez a külső egy igényes, érdekes, egyedi képet alkotott a könyvről.
Tetszett, hogy nem részletesen vannak leírva az események, hanem inkább művészien, és az olvasónak beindítja a fogaskerekeit: Itt vajon mi történhetett?
Egy szakítás feldolgozása senkinek sem könnyű. Még annak sem, aki téged ejt, vagy aki jobban jön ki belőle. Mindenhogyan és mindenhonnan fáj mindenkinek. A legnehezebb nem is maga a pillanat amikor a szemedbe mondják, hanem az, amikor ott álsz és kérdezed magadtól: hogyan kaparjam fel a földről a lelkem széthullot darabjait? Viszont ha beszélsz, írsz róla, jobban leszel. Az írás segít. Lehet hogy újraéled a fájdalmat, felszakítja a sebeket, de lassan be is gyógyítja. 
Valahol olvastam a Bridget Jones-módszerről. A kutatók azt nézték, hogy mennyire gyógyul meg szellemileg az ember akkor, ha naplót vezet. A híres regényről és filmről kapta az elnevezését, ami a főszereplőnek is sokat segített. Sokszor jó ha ezt alkalmazzuk, mert a megkönnyebbülünk. Szerintem ugyanezt a megkönnyebbülést élhette át Ellie is, mert volt akinek elmondja a búját-baját. Még ha az egy toll és papír segítségével megy. 
A felépülés egyes szakaszait láthattuk, követhettük. A fájadalom, remény váltakozott az oldalakon keresztül. 
Bármennyire is volt szomorú amit itt leírtak, én mosolyogtam rajta. Egyes helyeken előjött újból az Ellyne féle humor, ami az alapvetően színes könyvet még színesebbé és egyedivé tette. 
Tetszett, hogy a  főszereplő nem marad folyamatosan a sírás és az önsajnálat gödrében, hanem megmutatkozik a düh, a vidámság, az elengedés, és a nyitottság is. 
Ellie egy erős női karakter. Nagyon egyet tudtam érteni vele és vele éreztem. Szívesen megismerkednék vele a való életben is, ha létezne, és biztos hogy adnék neki egy hatalmas ölelést. A fülébe azt súgnám: Megcsináltad, ügyes voltál. Egyedül talpra álltál. Ez a legfontosabb. 
A könyv egy nagyon cuki, mosolygós befejezést kapott, amiért hatalmas taps! Hirtelen fordulat, romantikus szál. Mindenkinek csak ajánlani tudom, de egy kicsit jobban azoknak, akik most vannak túl egy szakításon. A regény is azt hirdeti, hgy mindenki talpra tud állni, össze tudja szedni a földön heverő szíve darabjait. 

Kedvenc idézetek: 
"Ha szerelmes vagy, minden hirtelen irreálissá tud válni."

"Ember nem gondolná, mennyire képes fájni egy szó."

"Meg van az az érzés, amikor hirtelen minden jobb lesz?
Amikor a borús időben meglátod az első napsugarat?"


Véleményem a borítóról:
Ez a kicsit vintage hatás, ez a lila színkombináció ami megmutatkozik az Ellyne könyveken, nagyon tetszik. A borítón szereplő lány abszolút hasnolít egy olyan emberre, aki már sok mindent átélt, köztük egy szakítással. A cím  betűtípusa is a jó hangulatról rulkodik. Nekem nagyon bejön. 🙂

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...