2021. május 22., szombat

Idegennyelv elsajátítása- tippek nyelv tanuláshoz

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai bejegyzésben megosztom veletek élményeimet, tippeimet, amivel könnyebben tudtok idegennyelvet tanulni. Most leginkább az angol nyelvet veszem elő, mert azt tanulom és az a legismertebb világ nyelv, de emellett ez másra is vonatkozik. Remélem tudok segíteni nektek, ötleteket adni. Tartsatok velem!

Először is:
Magam is még tanulom a nyelvet, és nem vagyok még a profi szinten. Most nem is magáról a tudásról lesz szó, hanem annak gyakorlásáról, megszerzéséről. Olyan dolgokat fogok most veletek megosztani, amik nekem beváltak. Ezeket azoknak tudom ajánlani, akik rendelkeznek egy kicsi nyelvi tudással, fel szeretnék eleveníteni az anyagokat, de azoknak is, akik most kezdenek bele, vagy most kezdtek bele a nyelv elsajátításába. Először is azt szeretném tisztázni, hogy ezt nem úgy mondom, mint egy nyelvtanár, vagy egy oktató, inkább úgy, mint egy tanuló, aki szeretne segíteni. Az ezután leírtak nem csak az angol nyelvre vonatkoznak, hanem bármilyen nyelvre. 

Filmek:
Nekem a legtöbbet a filmek segítenek a gyakorlásban. A filmeknek az a legjobb tulajdonságuk, hogy lehet élvezni őket, így cseppet sem unalmasak, ha annak megnézését idegen nyelven teszed. Ajánlom, hogy először olyanokat vegyünk elő, amiket ismerünk. Lehet az a kedvencünk is, vagy amit már ezredjére nézünk meg. Ilyenkor azt is észrevehetjük, hogy mennyire más és nagy, vagy kicsi a különbség a magyar fordításban, mennyire tér el a hangsúly és a színészek hangja a magyar szinkronnal. Vegyük például azt, hogy Kökényessy Áginak mennyire mély hangja van az általa szinkronzált Jennifer Aniston csicsergő hangjához képest. Ha már szóba került Jennifer Aniston, róla egyből eszembe jut a Jóbarátok. Megszokhattuk, hogy magyarban is eléggé sok benne a szleng, néha hadarnak is, az agyunk van, hogy jóval a poén után dolgozza fel a vicc tartalmát. Ezért én azt ajánlom, hogy kezdőként ne az ehhez hasonló sorozatokat vegyük elő, mint pl.: a Jóbarátok vagy a Szívek szállodája. Kezdjük kicsiben. Itt a kicsit szó szerint kicsinek értem. Az animációs mesék sok sikerélményt tartalmaznak számunkra. Én volt, hogy naponta megnéztem egy Disney filmet, hiszen a nyelvezete nem olyan bonyolult, érthetően vannak benne a mondatok, viszonylag kevés benne a szleng, hiszen ezeket leginkább gyermekeknek tervezték. Még arra is kitérnék, hogy a filmek közben szöveget is olvashatunk. Kinek mi a könnyebb, azt ti döntsétek el. 

Appok:
A mai világban sokkal könnyebb információkhoz jutni, így a nyelvtanulás is egyszerű. Rengeteg app, alkalmazás és online tanfolyam áll szolgálatunkra. Viszont nagyon nehéz kiválasztani, hogy melyik a számunkra legkönnyebb. Nem reklám céljából mondom, de ami nekem eddig ami a legjobban bevált, az a Duolingo. Ez egy mobil applikáció, amivel rengeteg nyelvet lehet tanulni. Sokszor ki is írja, hogy tiltott nyelvet is tanítanak, mint a navahót (ha valaki ilyesmit szeretne :-D). Roppant egyszerű kezelni, játékos formában segít. Ha minden nap csak 5 percet gyakorolsz rajta, egyenes úton vagy a siker felé. Ide viszont nem árt egy icipici alaptudás, mert a nyelvtani szabályokat nem írja le. Sok appot kipróbáltam már, az üzengetőstől elkezdve a nyelvi szintfelmérőig, mégis azt tapasztaltam, hogy ez a legjobb. 

Könyvek:

Mi molyok, nagyon szeretünk olvasni. De mi lenne, ha ezt a szeretetünket egybeolvasztanánk a nyelvtanulással? Itt is nagy a választási lehetőség. Bármilyen formában és műfajban olvashatunk. Akár online, vagy papír alapban, e-könyvben. Azok, akiknek van e-book olvasójuk, az Amazon direkt ajánlani szokott magán az eszközön pár könyvet, amik angol nyelven elérhetőek ingyenesen. De papír alapú példányokat is elérhetünk. Különböző könyvesboltokban (pl.: Libri) elérhető egy olyan polc, ahol csak idegennyelvű könyveket találhatunk. Emellett rendelni is lehet, könyvtárból kivenni. Tudom ajánlani az Oxford University Press kiadó által kiadott példányokat. Ez egy globális kiadó, ami tartalmaz kezdő és haladó olvasmányokat is a könyvek szeretőinek. Rövid, aranyos történetekkel teli regényekre bukkanhatunk általa. 

Videók:
A külföldi youtuberek videói is sokat segíthetnek. A következőkben olyanokat fogok ajánlani, akik szépen beszélnek, és szerintem nagyon jó tartalmakat gyártanak. Ezek mellett körülnézhetünk bármilyen műfajban is. 

Joel Courtney, a Csókfülke színésze és felesége, Mia, nagyon jó párost alkotnak és mindig valami újat mutatnak. Nagyon jó kis élménybeszámolóik vannak, és sokszor a kulisszák mögé is beleshetünk. Vlogok tárházát nyithatjuk ki a vidóiknak köszönhetően. Szerintem irtó cukik együtt, minden ember arcára mosolyt csalnak. :-) Joel&Mia néven találjátok meg őket.

Honeysuclke csatornája inkább az ételek és italok világába kalauzol el minket. Rengeteget tanulhatunk tőle, tippeket oszt meg, amiket mi is alkalmazhatunk a konyhában. Ami nekem a legjobban tetszik benne, hogy gyönyörűen fogalmaz, és egy igazi mosolygós lányt láthatunk a képernyőn. 

IdunnGoddess leginkább DIY videókat gyárt. Régen imádtam nézni miket készít, és milyen színes anyagokat használ. Sajnos IdunnGoddess az elmúlt években eltűnt a youtube-ról, de a régi videóit azért meghagyta nekünk, és azokból nyugodtan meríthetünk ötleteket. 


SaraBeautyCorner IdunnGoddess-hez hasonlóan DIY videókat csinál. Rengetegszer kevertem össze a kettőt, mert a kinézetük is majdnem ugyanolyan. Viszont egy kicsivel jobban szerettem SaraBeautyCorner-t, mert lakás díszeket, tippeket is megosztott velünk. Nagyon aranyos lány, aki még mindig rak ki tartalmakat, így van miből válogatni. 

Ennyi lett volna mára. Remélem tudtam egy kicsit segíteni. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...