2021. június 15., kedd

Leiner Laura: Ég veled (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Már nagyon régen olvastam Leiner Laurától, lassan egy éve. Így épp itt volt az ideje annak, hogy elővegyek tőle egy könyvet. Ez nem más volt, mint az Ég veled, amiről nem is sejtettem, hogy a kedvencem lesz. Tartsatok velem!
Fülszövege: Újvári Hanna a tinik megszokott életét élte egészen egy évvel ezelőttig, egy családi tragédia azonban mindent megváltoztatott. Most apukájával kettesben tölti a hétköznapokat, és rég nem a korosztályának átlagos problémái foglalkoztatják.

Miután átveszi a tizenegyedikes bizonyítványát, az évzáró után váratlan felkérést kap az igazgatótól: részt vehet egy iskolai versenyen, ahol kiváló matekosként főleg a logikai feladatok megoldásában számítanak rá.
Hanna környezete ragaszkodik hozzá, hogy elmenjen a megmérettetésre, így a Szirtes Gimnázium négyfős csapata elindul az Iskolák Országos Versenyére.

Az Ég Veled az Iskolák versenye trilógia első része.


Adatok:

  • Könyv: Leiner Laura: Ég veled
  • Kiadó: L&L
  • Kiadás helye: Budakalász
  • Kiadás éve: 2017
  • Oldalszám: 432
  • Kötés: Puhatáblás
  • ISBN: 9786155653414
  • Hány éves kortól ajánlom? +12
  • Csillagozás: 



Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Eldöntöttem, hogy nyáron mindenképpen el szeretnék olvasni egy Leiner Laura könyvet. Már nagyon régen olvastam tőle, lassan egy éve, és a Szent Johanna Gimi, valljuk be, nem ütött nálam akkorát, amilyet vártam volna. De nem adtam fel, kezembe is vettem az Iskolák Országos Versenyének első kötetét.
Újvári Hanna nem tud túllépni anyukája halála után, nem jár el bulizni, szórakozni, és a barátait is elűzte maga mellől. Ebből a helyzetből az iskola igazgatója zökkenti ki, azzal a felkéréssel, hogy vegyen részt az Iskolák Országos Versenyén, amiről amúgy senki sem hallott, viszont elvileg nagyon jó. Nagy gondolkodás után Hanna belemegy, és azon kapja magát, hogy már bent is van a tábor kapuin belül. A tét a bent maradás minden esetben, de ezt még az is nehezíti, hogy Hanna szívének ajtaján kopogtat a szerelem. Ez együtt hogy tud működni? És vajon megnyerik a versenyt?
Nem tudtam elhinni, hogy ennyire gyorsan is olvastam, és hogy ennyire élveztem minden oldalát, sorát. Átlagos, néhol unalmas könyvre számítottam, helyette egy pörgős, kedves és egyedi regényt kaptam. Laura könyveihez kicsit nehezen viszonyulok, mert az SZJG első része nekem egy kicsit csalódás volt, és én akkor tettem egy olyan elhatározást, hogy nem fogok tőle olvasni. Nos, mint látjátok, ez súlyosan megdőlt. Itt már éreztem, hogy az írónő sokat fejlődött önmagához képest, már nem egy amatőr munkát foghattunk a kezünkben. 
Az egy kicsit idegesített, hogy könyveiben az adott korszak ikonai sokszor tűnnek fel, mint pl.: Musically, Minecraft, stb., amik ma már cseppet sem menők, és tegyük fel, én ezt a könyvet 10 év múlva olvasnám először, szerintem azt sem tudnám hogy miről van szó. Ez azért is rossz, mert a következő generáció tág szemmel néz, hogy: most ez meg mi? Úgy, ahogy én éreztem magam az SZJG első részénél. Aranyos, és jó dolog, hogy szeretne nyitni a fiatalok felé, de szerintem jobb, ha egy olyan művet teremtünk, amit nem csak egy korosztály tud olvasni. Egyes helyeken jó volt nosztalgiázni ezáltal, de engem zavarni tudnak az ilyenek. 
Ez az egy volt az, ami nekem nem nagyon tetszett, viszont nem tudok amellett elmenni, hogy ez egy baromi jó, érdekes és aranyos limonádé. Teljesen ki tudtam kapcsolni a körülöttem lévő világot, ami ezekben a stresszes napokban nagyon jól esett. Kellemes balzsam volt a szívemnek. Tipikus tini romantikus könyv megfűszerezve egyedi elemekkel. Jó, igaz, már szinte az elején tudtam mi lesz a végkimenelete a dolgoknak, mégis voltak helyzetek, amikor azt mondtam: ejha, erre nem számítottam. 
A feladatok, próbatételek, amiket ki kellett állniuk a szereplőknek, feszültséggel és izgalommal teltek. Együtt szurkoltam a csapatoknak a karakterekkel. 
Hanna egy olyan ember, aki nehezen nyit a világ és a társaság felé. Ez teljesen érthető, hiszen elveszette az édesanyját. Ilyenkor mindig próbálok belegondolni abba, mit élhetett át az adott karakter. Az egész élete fájdalom és szorongás lehet, ha nem lép túl rajta. Örültem én is apukájával együtt, hogy kicsit kikapcsolódott, elkezdett tevékenykedni a közösségben a versenynek köszönhetően. 
Kornél sokkal jobban bejött nekem, mint Cortez. Míg Cortez a kicsit emós, rossz fiú-rossz tanuló érzést keltette az emberekben, Kornél kedves és aranyosnak bizonyult. Olyan fiúnak, aki bármit megtesz és segít másokon, még ha azok az "ellenségei" is. Józan gondolkodású, és vicces egy karakter. Nálam ő egy 10/10-es.  ^_^
Összességében egy kellemes, hűs limonádé. Nagyon adja azt az igazi nyár feelinget, emellett vicces, izgalmas. Mindenképpen tovább szeretném olvasni. Csak ajánlani tudom. 

Kedvenc idézetek:
"– Tudod, hogy van ez. Mindig kell pár nap lábnap. Ez a mottóm – mesélte.
– Ühüm – bólogattam.
– Ezt amúgy én találtam ki. Nézd meg az Instán, #párnaplábnap."

"„Gyerekek, mi ez a stílus? Kulturáltan kommenteljetek! Joós tanárnő”
„Tanárnő! Miért buktatott meg???”
„Megbuktatott? És nem tudtad előre megjoósolni?”"

"– A dobozok tetején van a post it, hogy mit tartalmaz. „P” a padlizsánkrém. „G” a gránátalma – mutattam.
– És a „T”? Takony?
– Apu!!! – kiáltottam rá mérgesen.
– Elnézést, csak úgy néz ki – pöckölte meg az átlátszó doboz oldalát.
– Az tökkrém! – kértem ki magamnak.
– Úgy mindjárt más – forgatta a szemét, majd látva, hogy mennyit dolgoztam vele, megenyhült."


Véleményem a borítóról:
Erre a borítóra 100%, hogy felkapják a fejüket az emberek, köztük én is. Elegáns, mutatós, nincs túl gondolva, mégis vonzza a könyvmolyok tekintetét. 

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

2 megjegyzés:

  1. Juj de örülök hogy tetszett!❤️
    Ja az első trilógiát elolvastad nagyon ajánlom a másodikat is!🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mindenképpen el szeretném olvasni azt is, mert egyszerűen vonzz valami feléjük. <3

      Törlés

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...