2021. június 6., vasárnap

Ruby Saw: Az igazság Jin Parkról (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai napon egy novelláról hozok bejegyzést, ami a kedvenc írónőm tollából íródott. Ez nem más, mint Ruby Saw: Az igazság Jin Parkról című könyve, a Csak két lépés Észak folytatása. Annyira örültem neki, hogy azt le se tudom írni. De térjünk is rá a könyvre. Tartsatok velem!

Fülszövege: „A katonaságnál egyfolytában azt szajkózzák, hűnek kell maradnunk a hazánkhoz, történjen bármi. Megígértem, hogy így teszek, felesküdtem. Azután megszegtem az ígéretem. Miért? Mert tartoztam egy barátnak. A barátság és a sereg szinte ugyanaz: lojálisnak kell lenned az adott eszmékhez, személyekhez, megfoghatatlan kötelékekhez. Nehéz választás elé állított a sors, és tudtam, rosszul döntök, de a barátság, a szívesség többet jelentett számomra, mint a hazám. Mindkettő elárult, nem volt veszítenivalóm. Vagy mégsem?”
A Csak két lépés Északból megismert Jin Park története az „északi incidens” után.

  • Könyv: Ruby Saw: Az igazság Jin Parkról
  • Kiadó: Book Dreams
  • Kiadás helye: Gyömrő
  • Kiadás éve: 2021
  • Oldalszám: 22
  • ISBN: 9789635860050
  • Megjelenés időpontja: 2021. május 31.
  • Hány éves kortól ajánlom? +16
  • Csillagozás:


Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Épp egy nehéz napon voltam túl, amikor jött egy értesítésem, egy e-mail-em, ami a Csak két lépés Észak legújabb kiadását és az Igazság Jin Parkról bónusz novellát rejtette. Ezúton is szeretném megköszönni neked, Ruby Saw, hogy elolvashattam, és hogy feldobtad a napom vele. ❤ 
Az "Északon" történtek utáni eseményeket leshettük meg Jin Park szemszögéből. Azt, ahogyan kihallgatják, az előző életéről faggatják, és az egész csalásról, ami a napokban és az elejétől fogva történt itt. 
Ahhoz képest eléggé régen olvastam az első részét, úgyhogy voltak percek, amikor komolyan el kellett gondolkodnom azon, hogy kit hogyan hívtak. Hál istennek a story megmaradt. Mondjuk ez egy hülye mondat, hiszen ki tudná elfelejteni azokat az eseményeket, amit Jin Park és Hadley együtt átélt? Nekem még mindig tisztán játszódnak le a fejemben a lövöldözések hangjai, és a beszélgetések. 
Érdekes volt ebből a szempontból is belelesni a történtekbe. Hogyan élte meg Jin az egészet. Bár kicsit sajnáltam, hogy egy egyszerű kihallgatáson kívül nem történt nagyobb cselekmény. Nem is úgy fogalmazok hogy sajnáltam, hanem egyszerűen nem megszokott volt számomra, hiszen Ruby többi novellájában mindig olyan megdöbbentő és izgalmas dolgoknak lehettünk részesei, amik többek voltak egy beszélgetésnél. Viszont, itt ennek köszönhetően újra élhettem mindazt, ami az első részben történt. Egy mini nosztalgiának is leírhatom. 
És most jöhet a kérdés: Na de Luca, miért adtál rá mégis 5 csillagot? Azért, mert olyan érzelmesen, szeretettel telve tudott Jin Park fogalmazni, beszélni a szerelméről, Hadley és ő közötte létrejött kapcsolatról, mint Noah Calhoun a Szerelmünk lapjaiban. Amikor nem is a könyvön sírsz, hanem a szereplők érzésein. Ugyanezt éreztem itt is. Olyan szép, egyszerűen gyönyörű, nem nyálas, hanem tiszta szeretet kísérte végig Jin minden sorát amikor a szerelemről beszélt. Ezért jár az 5 csillag. 
Nem emlékszem már rá, hogy az előző részben mit éreztem Jin Parknál, de azt tudom, hogy mit érzek most. Azt, hogy egy megtört ember, akinek a szíve amúgy csordultig tele van szeretettel. Jó, valljuk be, nem ér fel Alex Austinhoz (bár, szerintem a helyét soha senki nem tudja majd elfoglalni XD), de azért nagy a szerelem. :-D Látom hogy megbánta az összes rosszat amit tett, és ezt el is nézzük neki. 
Összeségében egy nagyon kedves novella, amit azután ajánlok leginkább elolvasni, miután végeztél az első részével. De azonnal!! Nosztalgiázni jó volt, és újra átélni az Északon történteket. Szívesen olvasnám még tovább a szerelmesek életét, mondjuk Hadley szemszögéből (jelzés khmm... nem, amúgy nem :-D ❤️). Csak ajánlani tudom. 

Kedvenc idézetek:
"A múlt elmúlik, a sebek begyógyulnak, ha az ember akarja és tesz érte, nem elég csak arra várni, hogy az idő majd elrendezi. Az idő önmagában kevés, akarat is kell hozzá.2

"Nem vesszük észre az élet apró örömeit, mindig rohanunk, sosem állunk meg, pedig a világ csodálatos (…)"

"– Az álmok néha valóra válnak – (…)"

Véleményem a borítóról:
Tökéletesen passzol a Csak két lépés Északhoz, és ez az összhang nagyon tetszik. Ha ez kijönne papíralapú könyvben is, iszonyat jól néznének ki a polcon. Megragadja a lényeget, kapcsolódik is a történethez. Semmi bajom nincs vele, vagyis egy szóval tökéletes. 

Hozzá tartozó tábla:

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...