2021. július 2., péntek

Leiner Laura: Maradj velem (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai bejegyzésben az Iskolák versenye 2. részéről, a Maradj velem-ről hoztam nektek értékelést. Tartsatok velem!

Fülszövege: Elérkezett az Iskolák Országos Versenyének hatodik napja, és a piros csapat szétesni látszik. A kezdetben barátságosnak tűnő megmérettetés egyre komolyabbá válik, a feladatok egyre megterhelőbbek, egyre fájóbb a családtagok hiánya, és a négy gyökeresen eltérő személyiségű diáknak egyre nehezebb igazi csapatként együttműködnie. Bizonyos helyzetek még a Szirtes gimi páratlan logikájáról és éles eszéről ismert matekosát, Újvári Hannát is komoly kihívások elé állítják. Vajon a csapat érdekei a fontosabbak, vagy a verseny során kialakult kapcsolatok? Van-e értelme sportszerűnek maradni, ha más is piszkosan játszik? Egyáltalán, lehet-e ez a játék több, mint egy jelentéktelen vetélkedő, amiről még senki sem hallott, és ahol színes ruhás diákok versenyeznek egy műanyag kupáért? És nem mellesleg: okos dolog-e beleszeretni valakibe, aki az egyik rivális csapat öltözékét viseli?
A Maradj velem az Iskolák versenye-trilógia második része.

Adatok: 
  • Könyv: Leiner Laura: Maradj velem
  • Kiadó: L&L
  • Kiadás helye: Budakalász
  • Kiadás éve: 2020
  • Oldalszám: 464
  • Kötés: Puhatáblás
  • ISBN: 9786155653438
Hány éves kortól ajánlom? +16
Csillagozás: 

Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Ez volt az első Leiner Laura sorozat, ami engemet is kíváncsivá tett. Tovább szerettem volna élni azt a hangulatot, ami a Bükkben játszódó versenyt végigkíséri. Szóval, nem is volt kérdés, kivettem a második részt. 
Hanna egyre közelebb kerül Kornélhoz, de a versenyt nehezítik kisebb-nagyobb konfliktusok, és személyek, akik akár titkot is őriznek a versenyzők tudta nélkül. A verseny egyre szorosabb, folyamatosan hullanak ki a csapatok, de a kérdés mindig az, hogy ki lesz a következő. 
Azt észre vettem, hogy ez a rész már kicsit idősebbeknek készült, mint az első. Több volt benne a káromkodás, az agresszió, ha csak egy pár szereplőre gondolok, de a pszichológiai része is inkább a 16 évesek köré terjed ki. Sok 10-12 éves kezében látom Laura könyveit, de egyes részeknél én is elgondolkodtam, vajon mit érezhet, egy kicsinek mit jelenthet az a kifejezés. Például megemlíteni a Szürke ötven árnyalatát, picit merész dolog, de szerintem az írónő sem gondolta volna, hogy egy 9 éves is a kezébe veheti, és ezt tökre megértem. Hiszen senki sem számított arra, hogy a mai kor ennyi mindent eltanul egymástól, és nem hogy az óvodás, de már a bölcsis is egy csúnya szóval jön haza. A mai világban nehéz eligazodni, megtartani az emberséget, a tiszteletet egymás iránt. 
A romantikus részek itt főbb helyet kaptak, és valamiért másnak éreztem ezeket, mint más könyvekben. Olyan idegen volt az egész számomra. Itt szembesültem a legjobban azzal, hogy valami nem stimmel. Lehet hogy azért, mert még nem ismerem eléggé a karaktereket, vagy mert nem láttam bele Kornél fejébe. 
Arra is gondoltam olvasás közben, hogy mennyire menő lenne már, ha tényleg létezne az IOV, vagy valami hasonló versenyt indítanának. Gondolom én biztos csak akkor jutnék be, ha könyvről is szó esik, de ha évfolyam vagy iskola társakat választanának be, akkor mindenképpen végigkísérném online az eseményeket. 
Azért látom, itt már sokkal közelebb kerülünk a mai világhoz, hiszen az instagram is nagyobb helyet kap, és a facebook háttérbe szorul, nem úgy, mint a Szent Johanna Giminél. Noha a Musical.ly még mindig nem hagyott alább, de azért e szempontból jó volt egy kicsit nosztalgiázni. Most már csakazértis kiolvasom ezt a sorit, hogy elkezdhessem a második trilógiát, amit alig 1 éve adtak ki. Lehet hogy nekem a mostani LL könyveket kéne olvasnom, és akkor minden jó lenne. 
A nyári feeling nagyon ott volt. Teljesen visszarepített 2018-ba, amikor én is a Bükkben nyaraltam egy táborral. Mármint a nyaralás alatt a hegymászást értem, meg az olyan kalandokat, amik a regényhez hasonlóan is történtek. 
Eltűnődtem azon is, hogy mennyire jó fej az igazgatójuk. Én eddig egy cápa és hiéna keveréket kaptam, de Kocsis igazgató nagyon jó fej volt, és úgy szerettem volna egy ilyet. Bár úgy tűnik, hogy a továbbiakban egy nagyon jót fogok kapni, és remélem, hogy ő is olyan, vagy hasonlóan kedves lesz, mint Kocsis. 
Imádtam, hogy az itt szereplő feladatok sokkal izgalmasabbak voltak, mint az első részben. A poénok sem hagytak alább, szóval mindenkinek az arcára legalább egyszer mosolyt csalt a regény.
Hanna egy nagyon jó szereplő volt, és az esze, találékonysága most is tökéletesen megmutatkozott. Az egyik feladatnál még én is azt mondtam, hogy na, ha őt kiraknánk egy lakatlan szigetre, biztos hogy megmaradna évekig is, nem halna meg 2 perc után. 
Kornél nagyon cuki, aranyos, belevaló, de még mindig nem érzem azt nála, hogy igen, ő egy igazi pasi. Talpig úriember, és ezt nagyon tisztelem benne. A legjobb tempóban halad, és ebből a szempontból is jobban tetszik, mint Cortez. 
Összességében tetszett, bár volt olyan, amit én változtattam volna rajta. Kedves, lendületes nyári olvasmány. Kamaszoknak kötelező. És annak, aki nem akar lemaradni egy óriási buliról. 


Kedvenc idézetek: 
"Hozd be a lemaradásodat, éld meg az élményeket és a kudarcokat, éld meg a pillanatokat, a jót és a rosszat is. Próbálj ki új dolgokat, legyél nyitottabb, szakadj ki a komfortzónádból, és élj egy kicsit végre!"

"– Figyelj rám – fogta meg a kezem, figyelmen kívül hagyva, hogy körülöttünk jöttek-mentek a versenyzők a feléledt táborban. – Ha úgy kell lennie, akkor úgy lesz. Megoldjuk – nyugtatott.
– Gondolod?
– Nincs más választásunk – vonta meg a vállát. – Addig viszont…
– Igen?
– Veled maradok, te pedig maradj velem."

"– Gyönyörű vagy, amikor nevetsz."

Véleményem a borítóról:
Tökéletesen passzol az első részhez. Ezért is szeretenék mindenkit figyelmeztetni, hogy nehogy összetéveszd! A helyszínhez, az erdőhöz, a hegyekhez szeretne hasonlítani, és ez tökéletesen sikerült is. 

Hozzá tartoz tábla:

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...