2021. július 10., szombat

Top 3 nyár

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Ehhez hasonló bejegyzést már készítettem valentin napkor, gondoltam most a nyár alkalmából is megpróbálom. A mai bejegyzés egy ajánló lesz. Top 3 nyári könyvet, filmet és zenét szedtem össze. Az a különleges, hogy nem csak felnőtteknek, tiniknek, de gyerekeknek szóló tartalmakat is sorolok mindegyik közé, szóval ők sem maradnak ki a jóból. ☺️ Tartsatok velem!

Top 3 nyári könyv

Vissza hozzád
Először is a felnőtteknek kedveskednék egy igazi romantikussal. Nicholas Sparks filmjeivel úgy vagyok, hogy van ami nagyon tetszik, és van, ami nem. Kedvencem a Szerelmünk lapjai, és azt nehéz űberelni. Sokat megnéztem már belőlük, de mindegyiket egyformának, nyálasnak tudtam be. Viszont ez, már megközelíti az előbb említett filmet. A Vissza hozzád a szereplők és a szinkronhangok miatt is lett nálam dobogós. Természetesen itt is voltak részek, amin majdnem bealudtam, de összességében nagyon jó nyári hangulatú, szerelmes, és az a fordulat a végén mindent visz.

Tengerparti tini mozi
A következő filmmel, pedig a kamasz korosztályhoz szeretnék szólni. Azt hiszem Ross Lynch nem mehet ki a divatból, főleg hogyha énekel és szörfözik. A Tengerparti tini mozi igazi limonádé. egyszerre repülsz vissza 2013-ba és a 60-as évekbe. Szerelem, zene, tánc, és egy kis kaland. Ha másért nem, de Ross alakításáért megéri megnézni. 

Vaiana
A Vaiana nekem az egyik kedvenc Disney mesém. Jó, melyik nem? :-D De ez tényleg minőségi, gyönyörű animációval ellátott mese, amiben szintén helyet kapnak a zenék. Nem csak a gyerekeknek, de a szülőknek is egy kellemes kikapcsolódás. A magyar szinkronok pedig elképesztőek. Láttam már angolul is, de én mondom, így magyarban az igazi. A tenger, a szigetek pedig mindenképpen megadják a nyári hangulatot. 

Top 3 nyári könyv

Mandy Baggot: Szingliként a nyárba
Nem éppen egy felkapott regény, viszont én sokat emlegetem, ugyanis több mint két éve olvastam, mégis emlékszem minden eseményére. Corfu csodálatos szigetére kalauzol minket a könyv, és megmutatja, hogy egy traumával rendelkező nő, hogyan tudja lassan elengedni magát egy férfi segítségével a nyaraláson, miközben megismerjük a görög mítoszokat, szokásokat, hagyományokat, és még sok mást. Az első romantikus könyveimhez tartozik ez a kincs, és nagyon örülök annak, hogy elolvashattam.

Jennifer Salvato Doktorski: Lángra lobbant nyár
A LOL könyvek minden példánya egy olyan storyt tartogat mindenkinek, de legfőképpen a tinik számára, amik könnyen emészthetőek, mégis van mindegyikben egy olyan, amiből tudunk tanulni, vagy be tudunk építeni az életünkbe. A Lángra lobbant nyár nekem maradandó emléket hagyott, ugyanis már régóta Amerika földjeire vágyom, ezzel pedig bejárhattam a főbb helyszíneit, vagy azokat, amik tényleg eldugott kincsesládák. Lágy, pörgős, csajos. 

Bella Swift: A láma, aki koszorúslány lett
A kicsiknek is hoztam egy aranyos, modern és kedves könyvet. Az állatos, efajta regényeket én nagyon ötletesnek találom, és úgy gondolom, hogy egy ilyen csoda is meg tudja szerettetni a gyerekeket az állatvilággal. Középpontban most egy butuska láma van, és nem lövök le nagy poént, koszorúslány szeretne lenni. De ahhoz, hogy felkeltse az emberek figyelmét, mindent megtesz. Kezdő olvasóknak is tudom ajánlani, mert biztos, hogy egy sikerélményük adódna belőle, ugyanis gyorsan lehet vele haladni a  pörgős történet miatt. 

Top 3 nyári zene

Mamma mia összes zenéje
Sokan nem szeretik a Mamma miát, én viszont imádom. A film a daloktól lesz olyan csillogó, olyan élvezetes, amit a színészek remekül előadnak feldolgozott formában. Én ABBA-án nőttem fel, szóval ki nem lehet hagyni a Balatonra vezető úton a 87 perces Mamma Mia válogatást.

Strawberries and cigarettes 
Ez a szám azt hiszem a Love, Simon filmhez készült, ami ugye egy őszi film. DE! A zene nekem pont a nyári estéket juttatja eszembe. Azt, amikor a nap lebukik a víz felszínén, ahogy Badacsonyon felgyulladnak a lámpák. Lendületes, mégis visszafogott. A kedvencem.

Csodás lesz a nyár
A Csingiling és a tündérmentés eleve egy nyári mese, és ez is bekerülhetett volna a top 3-ba. Ez, a filmet elindító zene pedig mindig felvidít, vagy meghozza a hangulatot a nyárhoz. Aranyos és tele van szeretettel. 

A végén pedig egy szép verssel búcsúzom:

Bartos Erika: Gyümölcskosár

Itt van a nyár, száz napsugár
hívogat a kertbe!
Érik a sok édes gyümölcs,
szaladj gyorsan, szedd le!

Piros almát almafáról,
körtefáról körtét,
akassz meggyet füleidre,
szedj apró ribiszkét!

Falatozz a földről epret,
dús bokorról málnát,
tálba szedd a sötét szedret,
vödörbe a szilvát!

Barackfának tetejéről
integess a Napnak,
szőlőtőke ezer fürtjét
puttonyodba dobjad!

Végül itt egy görögdinnye,
hatalmas, zöld labda,
gurítsd haza, úgysem fér be
gyümölcskosaradba!


Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...