2022. április 19., kedd

Tippek, könyvek és egyebek piros napokra

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai napon egy igazán csajos témát hoztam nektek. A mentruációval kapcsolatban ajánlok könyveket, zenéket és még sok mást, amik aktuálisak lehetnek ezekben a napokban. És ezt ne úgy értsétek, hogy magáról a témáról, hanem egy kis hangulat javító csomagot pakoltam be a számotokra. Emellett tippeket is megosztok veletek, amik nekem beváltak. Ha van kedved, tarts velem.

Egy kis erő adás
Először is le szeretném szegezni, hogy egyáltalán nem ciki a menstruáció. Tudom, hogy nehéz átélni ezeket az időszakokat és nem kicsit szólhat bele az életünkbe. De hidd el, ez tök oké. Minden nő menstruál és nem kell hogy cikinek érezd magad emiatt. Légy büszke arra, hogy nő vagy. Tudom, kiszúrás hogy a fiúk nem élnek át ekkora fájdalmat, meg minden. De ne kend az egészet Évára! Nézd inkább a jó oldalát. A hatalmadban van egy olyan erő ami nekik nincs. Egy ajándék. A lehetőség hogy különlegesnek érezd magad, hogy nő legyél. "A többi lánynak biztos hogy nem ennyire" Hidd el, ők is küzdenek vele. Ezért jó az egész, mert legalább nem egyedül vagy benne. Van megértés, emberség és támogatás. Kapcsolatban állsz a csillagokkal és a holddal is. Mi ez ha nem hatalom?

Tippek
A most említettek a saját tapasztalataim alapján kialakult véleményeim, tippjeim amiket szívesen megosztok veletek. Semmi orvosi háttér nincs mögötte, vagy szellem idézés által nyert információk. Tehát csodát ne várjatok ha ezek nem mindenkinek segítenek. Különbözőek vagyunk, és ez benne a szép.

1. Pihenj amennyit tudsz, és törődj magaddal. 
Mindenkinek kijár egy kis én idő, és ebben akár segítségek is lehetnek a következőkben említett kikapcsolódási módszerek. Nem dől össze a világ, ha egy kicsit kikapcsolódsz, pláne egy ilyen testi és lelki megrázkódtatás közepette. 

2.Meleg és hideg
Észrevettem, hogy a meleg és a hideg ilyenkor igenis közrejátszik. Egy forró fürdő el tudja mulasztani egy kis időre az alhasi fájdalmakat, viszont erősebb vérzést eredményez. Ezt saját magamon tapasztaltam és sok nőtől hallottam hogy mikor már múlóban volt a menzesze, egy forró fürdő után ismét erősebb lett neki. Igazából ez az izmok ellazulása, a vérkeringés serkentése miatt van. 

3.Sport
Még egy tipp a görcsök oldására. Sokaknak beválik, valakinek pedig nem. Ezt igazából testnevelés órán vettem észre magamon. A sport egy szinten igenis jót tehet. Meg kell találnunk azt, ami ilyenkor kikapcsol, enyhíti a fájdalmat. Nekem például a laza kocogás és a séta a kedvencem ilyenkor. Volt hogy este 11-kor 3 percet futkároztam össze-vissza a lakásban, és egy fokkal jobb lett. Ezt sem szabad túlzásba vinni, higgyétek el nekem. A könnyedebb sportok: séta, futás, jóga, aerobik, stb.

4.A gyógyszer nem mindig segít
A fájdalomcsillapító sok esetben kincs tud lenni számunkra, de a szervezetünkre nézve méreg is lehet. Kicsinálhatja a májat, és az egyéb szerveket. Egy kiadós alvás, pihenés egy pár alkalommal helyettesítheti a fájdalomcsillapítókat.

5.Víz
A víz az ami a legjobban tud segíteni pótolni az elvesztett vért. Hidratál és jó hatással van ezáltal a bőrre, talán még a menzesz által kijött pattanásokban is szerepet játszhat. Tehát tessék vizet inni! (még akkor is ha nincs havi)

Könyvek
A Mi történik velem? című könyv óriási segítség volt nekem amikor először megjött. A tinédzserkori testi, lelki változásokat is számba veszi, emellett nagyon jól leírja mi miért van. Bármikor kezembe vettem, megnyugodtam hogy abszolút természetes amit átélek. Úgy gondolom, hogy akinek nem rég volt az első vérzése, annak igazi mankó lehet. Még lányos anyukáknak is ajánlom, ezt mindenképpen megéri beszerezni. A szüleim még a fiús kiadást is megvették nekem, így mind a két nemet egyszerre érthettem meg. 

Még egy utolsó támasz a "friss" nagylányoknak az Egy aggódó tini top secret naplója. Ez egy sorozat egyik kötetete amit nem szükséges sorrendben olvasni. Egy bolondos, a tini korba éppen becsöppent lányról szól, aki átéli a vele járó változásokat. Én anno sokat nevettem rajta, és a kedvencemnek tudhattam be. Szerelem, pattanások, mensi, az iskola, szülők és minden másról szó esik. A sorozat bármely példányát ajánlom, de talán ez a legjobb. 

Az Sz mint szűz egy kicsit lázadósabb egyed, úgy gondolom. A LOL könyvek közül az egyik kedvencem, éppen azért, mert középpontjában egy nagyon fontos téma van, a szüzesség elvesztése, a média és a felgyorsult világ követelményei, mintha a szüzesség elvesztése egy divat lenne, amit ha nem követsz, hülye vagy. Ebben mutat utat a regény egy izgalmas szerelmes háttér storyval megspékelve. Olvasás közben igazi nőnek éreztem magam, és minden lánynak, de még fiúnak is ajánlom, akit érdekel a téma. Egy kedves limonádé lehet a mindennapokra.

A Girl Online egy olyan regény, ami meghódította az egész világot. Az egyik legnépszerűbb a lányok körében, főleg külföldön. A múltkor például egy amerikaival beszélgettem a könyvről, és ő is a kedvencének tartotta. Számomra mindig is egy bekuckózós darab marad. A második részét is nagy szeretettel ajánlom. Ennél csajosabb könyvet azt hiszem nem tudnék ajánlani. Próbáld ki, megéri. Kellemes, izgalmas, humoros. 

Ha igazán megszeretnénk érteni, hogy mennyire erősek is tudnak lenni a nők, jobb ha a régi klasszikusokhoz fordulunk. Ilyenkor előkerülhet Charlotte Brontë: Jane Eyre darabja, Jane Austen regényalakjai, na meg a Kisasszonyok. Azt hiszem sokat nem is kell beszélnem róla miért ezt választottam ide. A női erők itt a legerősebbek a szelídség, jellem és emberség mellett, a gyermekség szépségével megfűszerezve.

Zenék
Ha sikerül, akkor becsatolok ide egy Spotify linket ami egy csajos lejátszási listát tartogat, ami erőt adhat, ellazíthat vagy mint a címében, csinosnak érezheted magad tőle:

Búcsúzás
Kettő bíztató idézettel búcsúznék tőletek. Ezek Rupi Kaur: Tej és méz könyvéből vannak. A regény középpontjában szintén a nőiesség, gyógyulás áll. Egy kis emlékeztető miért jó nőnek lenni:
"Apám farönkkarjába vett és azt mondta a földön semmi sem áll olyan közel istenhez mint a nő teste mert onnan jön az élet"

"szeretem hogy a narancsbőr
a combomon olyan emberi és
hogy olyan puhák vagyunk
mégis kemények és dzsungelvadak
ha arra van szükségünk
szeretem bennünk
hogy mennyire tudunk érezni
mennyire nem félünk összetöri
és méltósággal gondozzuk a sebeinket
pusztán attól hogy nő vagyok hogy
nőnek
nevezem magamat
tökéletes egész leszek
és teljes"

Egy pici történetet is becsatolok Mörk Leonóra: Ködkirálynő könyvéből. Ez az egyik kedvenc mentruációs mesém mindközül: 

Tudtad hogy angolul a menstuáció flower-t jelent? Szerintem nagyon különleges hogy pont a virágokhoz hasonlítják ezt, és igazán összefügg a fent említett idézetben szereplő mesével.

Remélem tudtam tanácsokat adni, egy kicsit megnyugtatni titeket. Nőnek lenni jó dolog! Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról, akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot. Szép napot!

Luca

A nap kérdése:
Neked mik a bevált tippjeid?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...