2022. március 6., vasárnap

Wattpad teóriák- Az én véleményem

 

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben a Wattpad teóriákról, a saját véleményemről és magáról az oldalról lesz szó. Ha van kedved, tarts velem!

Mi az a Wattpad?

A Wattpad egy internetes oldal, ahol online könyveket lehet olvasni, esetleg írni. Egy egyszerű regisztrációval bárki válhat íróvá és olvasóvá is. Az oldalt alkalmazás formájában le is lehet tölteni, így sokkal több funkció nyílik meg a felhasználók számára. A keresője segítségével olyan témában olvashatsz regényeket, versesköteteket, novellákat, amiben szeretnél. 


Wattpad teóriák

Az emberek többsége ahogy meghallja az oldal nevét, görcsbe rándul a gyomra, valaki hallani sem akar róla. Legalábbis én ezt veszem észre. Mivel bárki publikálhat az alkalmazás által bármilyen történetet, így nyilván akadnak olyanok amiken sokan szégyenkeznek. Vagy a tartalma, esetleg a helyesírási hibák nagy száma miatt. Egyre többet hallom: "Wattpadot olvasol, de piszkos fantáziád van." "Ezt is biztos egy kis 12 éves írta, nézd mennyi elírás van benne" "Semmi értelmes dolog nincs benne". 


A véleményem

Sok ideig bedőltem ezeknek a véleményeknek, pedig nem lett volna szabad. Úgy gondolom, hogy éppen emiatt lesz olyan színes és változatos az alkalmazás. Gondoljunk csak bele, hány olyan személy él a világon, aki szívesen megosztaná a többséggel azt, amit írt, de nem adathat meg neki az, hogy könyvét elvigye egy kiadóhoz, vagy az nem fogadja el. Viszont biztosan lenne arra jelentkező, aki kíváncsi lenne az ő történetére is. Remek lehetőség erre ez a közösség. A világ minden területéről tévednek ide az emberek, sokan itt építenek kapcsolatokat. 

Én csak pár éve találtam rá az alkalmazásra, be kell hogy valljam először az inspirált, hogy itt én is azt írhatok amit szeretnék. Egyszer bele is kezdtem egy Hamupipőkés novellába, de be kell hogy valljam, nem vittem sokra vele, be se fejeztem. Ám vannak, akik nagy kitartással közzé teszik befejezve a sajátjukat. 

Többször letöltöttem az alkalmazást, de sose éreztem igazán a magaménak. Egészen addig, amíg az egyik kedvenc írónőm, Ellyne meg nem osztotta, hogy ő is publikált pár könyvet az oldalán. Azonnal beszereztem az appot, és rájöttem mennyi lehetőséget tartogat számomra. 

Olvasás közben kommentelhetsz a regények alá, szinte együtt lélegezhetsz a többi olvasóval, esetleg az íróval is. Új online barátra tehetsz szert. 


Nyelvtanulási lehetőség

Rájöttem, hogy a könyvek nagyrésze angol nyelven érhető el, amit nekem igazán kellene gyakorolnom. Nem mondom, néha félek, hiszen bárki követhet el helyesírási hibát, más nemzetiségeknél is, fenn áll a veszély hogy a rosszat tanulod meg így, bár azt vettem észre, hogy a szemem abszolút kiszűri ezeket és ügyet sem vet rá. Annál több szlenget ismerhetek meg, és sok jó, fordulatos olvasmányt tudhat az ember magának. 


Ingyen élmény

Emlékszem arra, amikor megláttam angolul a könyvesboltban a nagysikerű After, avagy Miután első részét a könyvesboltok polcain. A film nem lett a kedvencem, de sokan nyilatkoztak a környezetemben arról, hogy papír alapon sokkal élvezetesebb. Én nem hittem nekik, és őszintén szólva nem is volt hozzá kedvem elolvasni. Viszont amikor ott volt az orrom előtt a lehetőség, hogy esetleg angolul elolvassam, erősen elgondolkodtam azon, hogy megveszem. Csodaszépen be is volt csomagolva, de amikor megláttam az árát, letettem róla. Ám amikor újra visszatértem a Wattpad világába, elkezdtem gondolkodni azokon a könyveken, amik az oldal által kerültek kiadó kezébe, és ekkor megláttam, hogy fönt van ingyen idegennyelven. Nem hittem a szememnek. Ingyen élményt kaphatunk, amit a valóságban megvennénk. Tudom, tudom, online más, de azért mégis, nem megéri?

Klasszikusok angolul

Anna Todd, az After írónője oldalán láttam meg, hogy elérhető a Kisasszonyok idegen nyelven. Rákerestem több örökzöld klasszikusra, mint például a Büszkeség és balítélet, vagy a Jane Eyre, és tényleg nem ámítás, elérhető az oldalon teljes egészükben változtatás nélkül.

Wattpad és a filmek

Mint a Miután esetében, úgy lettek az egyszerű Wattpad-es storykból könyvek a könyvesboltok polcain, és azokból filmek. Például az egyik kedvenc könnyed hangvételű Csókfülke is, ami csak úgy hasít a Netflixen. A belőlük készült könyv szintén elérhető az alkalmazás kínálatában eredeti nyelven, de sajnos azért már elő kell fizetni. 

Kedvenc filmjeink

Kedvenc filmjeink, sorozataink, könyveink újragondolásával, folytatásával találkozhatunk akár. Rengetegen készítenek olyan fanfiction-ket, amikről eddig nem is tudtunk. Legyen szó színészekről, zenészekről, celebekről akiket nagyon szeretünk. Én azért is kedvelem ezt az oldalát is nézni a Wattpad-nel, mert rájövök, mennyi embernek hasonló az érdeklődési köre, mint nekem. 


Ha érdekelnek a regények és szeretnél támogatni egy pár író palántát azzal, hogy elolvasod az ő regényüket, ajánlom a moly.hu egyik zónáját, ahol rengeteg könyv közül lehet választani:

https://moly.hu/zonak/wattpad-avagy-irasok-a-vilag-minden-tajarol


Remélem tudtam tanácsokat adni, meghozni a kedvet az oldalhoz és az azon található könyvekhez. A nap mondata: ne zárkózz el az újtól. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról, akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot. Szép napot!

Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...