2020. május 12., kedd

Bálint Ágnes: Szeleburdi család (értékelés)

Sziasztok kedves Olvasóim! Ma egy újabb klasszikust hoztam nektek. A jó öreg Szeleburdi családot. Ki az aki ismeri? Te? Ki az aki nem ismeri? Talán pont te? Akkor mindenképpen görgess lejjebb. ☺️
   Bálint Ágnes saját rajzai találhatók meg a könyv lapjain. ,,A Szeleburdi családot és a Hajónaplót Palásthy György két filmben feldolgozta" 
    Ezzel a családdal mindig történik valami. Amit nem mindenki szeret. Állandó harcban állnak szomszédjaikkal Belvíziékkel. Lakásuk ugyan kicsi, de sok jó ember kis helyen is elfér. De nem csak ember, állat és növény is. A könyv a Faragó család izgalmas történeteit írja le. 
    Én a Szeleburdi családon nőttem fel. Komolyan. Már 3 évesen azon nevettünk, hogy a film elején ott a papagáj aki mindig azt mondja hogy: ,,Gyurri jó madár." Sok híres színésszel van tele, mint pl.: Ullman Mónika, Ábel Anita és még egy csomó csomó van. Rá azt hiszem minimum 4 évre tudtuk meg hogy van ennek második része is Szeleburdi vakáció címmel. Az is megtetszett nekünk. Aztán a hugomnak feladták kötelező olvasmánynak. Azt hittem ezt is ki kell venni a könyvtárból, akkor nagyon mérges lettem volna rá. Miért? Mert az osztállyal egy könyvet fél évig olvasnak és a hosszabbítás is csak 2 hónap. De végül megvettük mert nem volt bent így sem a könyvtárban. Miután kiolvasták Emma mondta, hogy: Luca, ezt olvasd el mert fantasztikus! Mindenképpen Májusra terveztem mert az már nyár fele van, de még mindig tavasz. Egy évvel ezelőtt olvastam az írónőtől a Koránkelő darázst. Az annyira megtetszett, hogy a szép olvasó versenyre is azt vittem. Emlékszem még hogy súgdolóztak is a hátam mögött a többiek, hogy ez nagyon unalmas lesz, meg minden. Pedig ha tudták volna mekkora kincset is olvastam fel.... De ez most nem fontos. Szóval már az a könyve is nagyon tetszett. Úgy álltam neki a Szeleburdinak hogy ez sem lehet rosszabb, max jobb. Imádom az olyan könyveket amik a főszereplő szemszögéből meséli el, kicsit napló szerű. Én is vissza mentem az időbe, amikor nem volt telefon és egy lopótök magnak is tudtál örülni. Újra elfogott az a jó érzés, hogy ez magyar. Ez pesti, ez is akkora lakásban játszódik mint a miénk, ez a káosz ami olyanoknak mint a mi családunk ez az otthon. Mert pontosan tudom milyen az ha alig férsz el. Az a rugalmasság ami a szereplőkből áradt, felbecsülhetetlen volt. Sokat nevettem rajta még úgy is hogy már kinőttem ebből a korból. De ha jobban belegondolunk, sosem leszünk hozzá túl öregek. Könnyű kis limonádé a nehéz napokra. Az tetszett a legjobban, hogy utolsó lapjait a Duna partján olvastam és így a hangulata is nagyon megvolt. Új kedvencet avathattam. 

Kedvenc szereplők:
-maga a mesélő
-Picúrka
-Andrea
-Faragó család

Fülszövege: Megbeszéltük a Radóval, hogy naplót fogunk írni, és majd ha öregek leszünk, jót derülünk rajta – így kezdi naplóját a tizenkét éves Laci, becsületesen bevallva, hogy a derülünk szót Radótól gyűjtötte, akinek nyelvész a papája, s ezért igen gazdag a szókincse. Laci hűségesen beszámol a kis lakásban élő háromgyermekes Faragó család eseménydús hétköznapjairól, s – valljuk be – cselekvő részt is vállal abban, hogy ezek a hétköznapok minél mozgalmasabbak legyenek. Az olvasó – akinek szerencsére nem kell öregkoráig várnia, hogy Laci naplóján jót derüljön – biztosan a szívébe zárja ezt a vidám, szeleburdi családot, amely kissé zsúfolt lakásába örömmel fogad be minden új jövevényt, legyen az aranyhörcsög, cincér vagy lopótök.

  • Könyv: Bálint Ágnes: Szeleburdi család
  • Kiadó: Móra
  • Kiadás helye: Budapest
  • Kiadás éve: 2018
  • Oldalszám: 152
  • Kötés: Keménytáblás
  • ISBN: 9789634159032
  • Hány éves kortól ajánlom? +7
  • Csillagozás: 5/5

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot kívánok!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...