2020. június 18., csütörtök

Nyári ajánló

Sziasztok kedves Olvasóim! Tudom, hogy egyeseknél milyen rossz az időjárás. De szeretném, ha ennek ellenére  éreznénk a nyarat. Így egy kis kedvcsinálót hozok, amitől még jobban ráhangolódhatunk erre az évszakra. ❤️

1. Könyvek
Chris Higgins: Bolondos családom nyaral
Először is a kisebbik korosztálynak szeretnék ajánlani egy könyvet. Nagyon kalandos és izgalmas. Hamar ki lehet olvasni. Frissítő limonádé a meleg napokra. Többet adott mint amit vártam tőle. De nagyon tetszett. A tengerparton játszódik, szóval az érzés, mindenképpen meg lesz. 🐚

Bálint Ágnes: Koránkelő darázs
Ez egy kicsit nagyobb korosztálynak való, olyan tizenéveseknek. Nagyon aranyos, kalandos, izgalamas. Egy szünidő izgalmait és egy fiú fantasztikus unalom elterelő ötleteit írja le. Ezzel biztos hogy megjön a kedved a nyárhoz. 🎾

Mandy Baggot: Szingliként a nyárba
Ez viszont meg már a felnőtteknek való nyári olvasmány. Egy komoly szerelmet ír le, ami kis nyári kalandnak indul, de életre szóló lesz. Méghozzá nem kicsi izgalommal. Ezzel képzeletben bejárhatod Corfu varázslatos helyeit.🏖️

🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅

2. Filmek
Most nem fogok felsorolni filmeket, mert ennek a szakasznak egy külön bejegyzést szeretnék. Nagyon sok nyári film van a tarsolyomban. 😊

🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅

3. Jellemzők
Napsugár
Annyira szeretem amikor telibe süt a nap, te pedig napszemüveggel, egy kis trikóban és rövidnadrágban sétálhatsz. Persze, a túlzott meleg sem jó, de annyira jól esik ezután a tél és tavasz után a nap! Én nagyon szoktam örülni neki. ☀️

Utazás
Imádok nyáron utazni. Nem más országokba, hanem itt Magyarországon. Csak beszáll a kocsiba az egész család, én indítom a zenét és jöhet a száguldás! Jöhetnek a csodás helyek, a kalandok, minden! 🚗

Fürdés
Nagyon szeretek fürdeni, pancsolni, legyen az tó vagy medence. Leginkább a tavakat, folyókat szeretem, mert sokszor begyullad a szemem a klóros víztől, de azokkal sincs sok bajom. A kedvencem mindenképpen a Balaton! 🏝️

🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅

4. Mennyei illatok:
Nyári zápor
Imádom amikor egy kiadós eső után lélegzik a föld, minden üde, friss. A tegnapi estén is, akinél volt egy kis zuhi, annyira finom illatok voltak. Tessék, milyen véletlen, pont amikor írom ezt, küldött egy üzenetet a telóm: zivatar a közelben. Remélem utána ugyanolyan finom lesz a levegő mint tegnap!🌧️

Nádas
Pont most olvasom a Tüskevárat és olyan mintha én is ott lennék. Érezném azt a mennyei nádas illatát. Azt a természetes, sós, igazából nem is tudom leírni. Mert ezt tapasztalni kell. 🌿

Levendula
Ebben az évszakban szokott jönni a kedvenc szezonom, a levendula szezon! Általában menni szoktunk szedni ilyen kijelölt területeken. Még megvan az is amit két évvel ezelőtt szedtünk. Az illata viszont valami fantasztikus! Minden évben el szoktunk menni Tihanyba, és bejárjuk a szokásos köröket. Szóval: Levendula bolt,  Levendula fagyizó, Levendula múzeum, még a paprika házba is bemegyünk, ott nagyon finom szappanokat szoktak árulni. Sőt, a múltkor ott vettünk levendulás nyalókát. Tudom, kezdek már kinőni belőle, de isteni! Ha tehetitek, ti is menjetek el oda mert csodálatos! A Tihanyi visszhanghoz is barangoljatok el! (Tipp: ne oda álljatok ahova írják, vagyis a szoborhoz, mert eltakarják a fák és a hang úgy nem terjed, hanem mellé, az út mellé.) 💐

🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅

5. Ételek
Lángos
Kihagyhatatlan! Ez minden nyár classic kajája! Nekem a sajtos tejfölös a kedvencem, de Balatonfenyvesen egészen különlegeseket is árul az egyik ismerősünk. Ott nagyon szeretem lecsósat és a barack lekvárosat. De a halas is nagyon finom. Bizony, jól olvastátok. Lehet egészen máshogy is, lehet kombinálni. Édesen is ugyanolyan isteni. Csak egy a baj vele, utána jön a rémálom: kajakóma! Neked melyik a kedvenced? 🐟

Gyümölcsleves
Én azt szeretem amikor jó hideg és egy kicsit felfrissít a meleg napokon. De van aki melegen szereti. Az is nagyon finom. Nem tudom ti hogyan eszitek, de egyszer Gyenesdiáson (Balaton környékén) ettem egy olyat aminek a leve nem az a tipikus, meggyes ízű volt, hanem narancsos. Lehet valakinél ez a természetes. Fura, érdekes ízvilág, de ha megszokod nagyon finom úgy is.

Fagyi
Most úgy megkívántam! Tudom, én az olcsóbbik fajtát szoktam, de mostanában egyre hajtok a házi, igazi felé. Itt a pékségnél régen olyan jókat adtak, most pedig a színük is más lett. Kutatni kell, ki kell próbálni hol jó és hol nem. Azt tudom, hogy az egyik fagyi, ami igazán ritkaszámban megy, az a banán. Egyszer ettem egy olyan finom, édes, hideg banános fagyit, azt hittem a Menyországban járok. Erről a Bikinitől a Fagyi című szám jut az eszembe. 😄🍦

🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅🌅

6. Versek

Jöjjön Bartos Erika: Gyümölcskosár verse.
Itt van a nyár, száz napsugár
hívogat a kertbe!
Érik a sok édes gyümölcs,
szaladj gyorsan, szedd le!
Piros almát almafáról,
körtefáról körtét,
akassz meggyet füleidre,
szedj apró ribiszkét!
Falatozz a földről epret,
dús bokorról málnát,
tálba szedd a sötét szedret,
vödörbe a szilvát!
Barackfának tetejéről
integess a Napnak,
szőlőtőke ezer fürtjét
puttonyodba dobjad!
Végül itt egy görögdinnye,
hatalmas, zöld labda,
gurítsd haza, úgysem fér be
gyümölcskosaradba!

Szabó Lőrinc: Nyár verse.
Nyár. Kert. Csönd. Dél.
Ég. Föld. Fák. Szél.
Méh döng. Gyík vár.
Pók ring. Légy száll.
Jó itt. Nincs más
csak a kis ház.
Kint csönd és fény.
Bent te meg én.

Őri István: Nyári reggel
Csip-csip, kismadár
éledezik a határ
Csip-csip, kismadár
szemét nyitja napsugár
Csip-csip, kismadár
messze hangzó ének száll
Csip-csip, kismadár
felébredt a napsugár
Csip-csip, kismadár
erdő, mező táncot jár
Csip-csip, kismadár
mosolyog a napsugár

Remélem megjött a kedvetek a nyárhoz valamennyire. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot! 
Luca

3 megjegyzés:

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...