2020. július 17., péntek

Jennifer Salvato Doktorski: Lángra lobbant nyár (értékelés)

Sziasztok kedves Molyok! Egy nagyon régóta várt könyvet hoztam nektek. Sokat vaciláltam vele, elolvassam e vagy sem, végül a kedvencem lett. Tartsatok velem!❤️
Egy kis érdekesség: 
Jennifer Salvato Doktorski 4. nyomtatásban megjelent könyve. Magyarországon csak ezt az egyet adták ki a 4 közül. 

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
   Felgyújtottál egy kocsit, ami a barátodé volt. Távoltartsási végzés, rendőrség. Hogy ne okozz több baj, egy csapat country zene imádó stréber fiúval áldott meg a sors, hogy végigkocsikázd Amerikát. El akarsz szökni? Csak tessék. És az exed aki elkezd hívogatni, egy gazdag csajszi, aki Loganre utazik, sok kaland és szerencsétlenség, egyben Amerika gyönyörű tájai. Hát nem éri meg elkezdeni? Dehogynem! 
  Ez  volt az a könyv, amit a borítója miatt nem nagyon akaródzott nekem elolvasnom. De mivel makacs vagyok akár magammal szemben is, mégis rávettem magam arra, hogy kivegyem. Meg azért Instagrammon az egyik nagyon kedves moly ajánlása is nagy mértékben rásegített végleges döntésemre. Képzelhetitek, ahogy megnyílt a könyvtár, hogy fel tankoltam a könyvekből. 😂 Ennyi mennyiségű kupacot csak karácsony előtt egy hónappal szoktam kivenni. Jó, csak 5 könyvet vettem ki, de azok jó vastagok. 😉 Nagyon durva, egy strandon vettem a kezembe és egyátalán nem volt kedvem, sem hangulatom belekezdeni. Mondjuk akkor semmihez sem volt kedvem, így magamra kellett egy kicsit "pirítanom". Az első 30 oldal nem tetszett. No, ez a kedvemtől is nagyon függött. Mivel akkor jó rendesen leégtünk, egyátalán nem volt árnyékunk így anyukámmal beültünk a kocsiba. Ő aludt, én meg meg olvastam. Egyre jobbra fordult a story, így tovább és tovább olvastam. Szépen haladtam vele. Már sokszor hangoztatom, én egy nap max 30 oldalt végzek ki, hogy másra is legyen időm, azon a napon egyszerre 60-at. Szóval a dupláját olvastam. Az egyik nagyon kedves moly rám írt, miután megosztottam hogy milyen gyorsan haladok vele: ,,bizony, ezekkel a LOL könyvekkel hamar ki lehet végezni könyveket". Ez kicsit fura. Egyet is értek vele, meg nem is. Karácsonykor olvastam ki szintén egy LOL könyvét, a Rocksztárt kaptam karácsonyra címűt, azzal nagyon lassan végeztem, pedig ugyanilyen pörgős storyról beszélünk. Ezt a könyvet 3 nap alatt olvastam ki, ami nálam rekordszámban megy. Azt vettem észre, hogy ehhez kellett egy kisebbfajta alapműveltség. Hogy tudd kicsoda Elvis Presley, meg ilyenek. Hogy értsd a poénokat. Sok mese és film cím is szerepelt benne, amit ma nem sokan ismernek, főleg egy átlagos gyerek. De lehet. Olyan emberek is feltűntek benne, akiknek még én sem ismerem a nevét, hiába hallgatok mindenféle zenét. Sokan Rosiet egy nyávogós, nyafogós csajszinak tekinthetik, de ha jobban megismered, akkor nagyon megszereted. Én az első pillanattól kezdve megtaláltam vele az összhangot. Átéreztem a helyzetét, hogy nagyon nem volt más választása. A könyv mintha azt sugallta volna, hogy ki kell próbálnod mindent, csapj bele a lecsóba, mert akár jó is kisülhet belőle. Rosie ezt csak később tapasztalta meg, hát persze hogy az ember amíg rá nem jön erre, rossz kedve van.
Valljuk be, Logan egy egész helyes csávó. Nem is baj az hogy stréber, az csak egy nagyon kicsi tényező, amit el lehet hagyni. De az a sunyiság, az a tipikus férfiak legrosszabb tulajdonságai, főleg a gorombaság és a lenézés, mert te lány vagy, egy párszor előbukkant, amit én nagyon nem szerettem. De ez az igazság sajnos. Láttam benne azt a férfiasságot, amit nem akartam látni. Ezt egy kicsit nehéz megmagyarázni, mi is ez a jelenség. Volt benne valami, ami visszataszító volt. Ezt nem is tudom rendesen leírni, bocsássatok meg. Bár bevallom, voltak olyan pillanatok, amikor teljesen elolvadtam. Így megint Rosie oldalán állok, miszerint eléggé furcsának tartom Logant. Csak ne lenne az a lasszózós mozdulat! 😂 Amit még nagyon szerettem ebben a könyvben, az az, hogy iszonyat sok mindent megtudtam Amerikáról. Sok amerikai könyvet olvastam már, de egyik sem tartalmazta azt a tudást amit ebben összeszedtem. Apró részleteket, de ezeket ha jól használod, aranyat érsz. A legérdekesebb számomra mindközül, a Habitat of Hummanity volt. Ez egy jótékonysági csapat, amellyel leginkább házépítés terén találkozhatunk. Erről az egész házépítésről a Szívek szállodájából az a rész jutott eszembe, amikor Rory ugyanúgy házat épít jótékonykodás céljából. Így még közelebb férkőzött a szívemhez. Tetszett, hogy a szerelmi szál nem az egész könyv fő pontja volt, hanem csak itt ott bukkant fel. Egy helyen nagyon. Ezt a helyet neked kell felfedezned, bizony. Mert mindenképpen el kell olvasnod! Ez fantasztikus, leírhatatlan, baromi jó! Amennyire nem akartam elolvasni, most annyira lett a kedvencem. ❤️
Véleményem a borítóról: 
Egyáltalán nem győzött meg a borító első látásra. Tök átlagosnak találtam. Abban sem voltam biztos, hogy nyáron játszódik a láttán. De idővel, ahogy a könyvet olvastam, megbarátkoztam vele. Bár én jobban örültem voltam valami ütősebbnek, kitűnőbbnek.

Kedvenc idézetek: 
,,Feljönnek a csillagok, mintha valaki felkapcsolná az éjjeli égbolt lámpáit, egyre fényesebben ragyognak, egyre többen."
,,-Jaj, ez olyan mint abban a Disney-filmben, amiben a verdák vannak.

-…. Verdák?
-Az, az!"
,,Mintha Óz birodalmában lennénk."
,,Tisztára úgy érzem magam, mintha a My Fair Ladyben lennénk. "

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...