2020. augusztus 9., vasárnap

Irena Jurgielewiczowa: Minden másképpen van (értékelés)

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy igazi limonádét hoztam nektek. Nem is baj hogy elmaradtam az értékelésekkel, ugyanis ez a könyv Augusztusban játszódik. Tartsatok velem!❤️
Egy kis érdekesség: 
A lengyel írónő 1903-ban született és 2003-ban hunyt el, így 100 évet leélt, ami nagyon durva! 

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
   Történetünk Majáról, a lányról, akinek pótvizsgáznia kell földrajzból, és Michal-ról, a fiúról szól, aki segít a lánynak rendesen felkészülni a megmérettetésre. Közben belekapcsolódik a storyba a serdülő kor nehézségei, a családi hátterek, a szülő-gyermek kapcsolat is közrejátszik. 
   Nagyon felkeltette a figyelmemet a borítója és fülszövege is. Az elején nehezen tudtam bekapcsolódni a történetbe. Nálam az általános az, hogy rögtön megtalálom az összhangot a könyvvel. Úgy érzem, hogy ez jó lesz. Az első 40 oldal abszolút azt éreztette velem, hogy hagyjam abba és kezdjek el egy másik könyvet. De magam elé tartottam egy láthatatlan tükröt, megmutattam, hogy olvassak még belőle egy kicsit, hátha alakul belőle egy jó dolog. És így is lett. Ahogy előjött a legkisebb romantikus szál, elkezdett érdekelni. Mert ha nem lett volna benne ez a gyermeki szerelem, akkor válószínűleg letettem volna. Együtt tudtam érezni Majával, félt kimondani az érzéseit, főleg egy bizonyos fiúval szemben. Félt hogy elutasítják, hogy még annyira sem fog beszélni vele az a bizonyos fiú mint most. Ez a félelem a viszonzatlan szerelem központjában állt. Most döbbenek rá, hogy egyes emberek mennyire vakok tudnak lenni, de épp ezért jó az idő. Felnyitja a szemüket. Amúgy legelőször amikor elolvastam a neveket, arra következtettem, hogy szlovákok lehetnek ezek, mert az egyik csehszlovák gyermeknek szóló filmben hallottam először azt a nevet hogy Majka. Azt hiszem Majka az űrlény, vagy valami hasonló neve lehetett. De végül kiderült hogy lengyel. A végére egy nagyon aranyos, kellemes könyvecskét olvastam ki. Bizony, engem is megmosolyogtatott. Ez a kedves és szép ifjúság, a hangulat nagyon megfogott. Nem hosszú regény, nem ad nagyot, kis szolíd, barátságos de mégis szép. Igazi nyári limonádé. Még neki állhatsz olvasni, mert Augusztasban játszódik, mint azt már a bejegyzés elején is említettem. 
   Michal tipikusan az a fiú volt, aki nem olyan könnyen nyit, sokszor megsértődik, ő az a szellemileg vak, aki a regény végére lát. Természete furcsa, de meg meg lehet szokni. 
   Majka szeszélyes, romantikus típus, igazi kalandvagyó, de néha vissza kell fogni. Nagyon szerethető figura. 
A kedvenc idézetek között megtaláljátok azt az idézetet, ami engem nagyon megfogott, kicsit el is szomorított, de nagyon igaz. Összességében ajánlom, mert nagyon aranyos. 

Kedvenc idézetek: 
,,Egyáltalán pokolian bonyolult ez a mai élet. Kíváncsi vagyok, mikor birkózik meg a világ azzal a temérdek gazdasági, politikai, műszaki problémával."

Fülszövege:Lehet-e őszinte barátság fiú és lány között? – teszi fel a kérdést az író regénye kezdetén és válaszol rá Maja és Michal kapcsolatának finoman árnyalt rajzával.

Könyv: Irena Jurgielewiczowa: Minden másképpen van
Kiadó: Móra
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 1975
Oldalszám: 190
ISBN: 9631102548
Fordította: Sebők Éva
Illusztrálta: Kondo
r Lajos
Hány éves kortól ajánlom? +8
Csillagozás: 4,5/5

Véleményem a borítóról:
Ez fogott meg a legjobban. Nagyon szeretem ezt az illusztrátort, Kondor Lajost. Mondjuk azt hittem hogy amit Maja a kezében tart könyvet, azon egy kosárlabda van, pedig egy földgömb. 😅

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...