2020. augusztus 14., péntek

Kertész Erzsébet: Szamóca-lányok

Sziasztok kedves Olvasóim! Ma ismét egy nyári limonádé könyvet hoztam nektek. Nekem nagyon kedves lett ez a könyv, ugyanis a legjobb barátnőm ajánlotta. Tartsatok velem! 
Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
   Négy lány, egy nyár, egy üdülő és ezer élmény. A Négylevelű lóhere társaság tagjai nyári munkát vállalnak egy ismerősüknél. A Szamóca üdülő nyaralói sok lehetőséget rejtenek, akár barátságra, kiránduló partnerre, na meg szerelemre. Itt mindig folyik az élet. 
   A barátnőm amikor ezt olvasta, kíváncsi lettem én is a történetre. De mivel akkor nem volt nyár, ezért várnom kellett egy kicsit. Megmutatta belőle a kedvenc képét és nekem is nagyon megtetszett. Nos, elérkezett a nyár, ideje volt nekem is a kezembe venni. A helyszíne nagyon jónak ígérkezett, ugyanis nagyon szeretem a Balatont. Igaz, még Szigligeten nem nyaraltam, de ahogy az írónő bemutatta, csodaszép lehet. A négy főszereplő lány nagyon szimpatikus volt számomra. Mindegyiknek meg volt a maga szerethető tulajdonsága. Sajnáltam az egyik főszereplőt, a "Kicsiesztert", mert a szülei nagyon nem törődnek vele a munkájuk miatt és nagyon rossz volt ezt olvasni. Tudom, tudom, nekem is vannak ilyen ismerőseim, de ezzel így szembesülni, könyvön keresztül, még nem tapasztaltam. Iszonyat furcsa volt. Tiszta szívemből odamentem volna Eszterhez és megöleltem volna.❤️ Van még egy dolog, ami kicsit vicces is volt, kicsit meg nagyon is igaz. A négy lány közé jött egy geológus. Nos, ez a geológus nagyon jóképű volt, okos is, és bizony megdobban minden nő szíve ha ránéz. Ez a négy barátnő ugyanúgy szerelmes lett belé. Az volt benne a humoros, hogy mindenki azt figyelte, kinek udvarol jobban, nem e néz a férfi más lányokat is, és ha mégis, akkor az a gyermeki bosszúság, amit ilyenkor magunkban levezetünk, hogy tör felszínre, fantasztikus volt. 😄 Egyben nagyon sok mindent megtudtam Szigligetről, ezzel a könyvvel tényleg olyan volt, mintha már évek óta járnék oda. Igaz, néha már azt kívántam bárcsak vége lenne ennek a könyvnek, mert valljuk be, nem egy mai példány és nem közölt nagyobb mondandót mint azt, hogy élvezzük a nyarat és az együtt töltött időt. Valamelyik rész viszont nagyon tetszett. Ha valaki olvasni akar egy könnyed regényt, akkor ezt ajánlom. 😉

Kedvenc idézetek: 
,,Mert nekem nincs apukám, két éve halt meg, anyukám könyvtáros a Szabó Ervinben."

,,Szerencséje van a nénédnek hogy Kálmán király megtiltotta a boszorkányégetést"

,,Az élet olyan, mint egy regény, a happy end néha várat magára."

Véleményem a borítóról:
Mivel én egy átkötött példányt vettem ki a könyvtárból, ezért a moly.hu-n található borítóról alkotok most véleményt. Kis egyszerű, aranyos, igazi nyári témájú. Nekem nagyon tetszik. 

Fülszövege: Kertész Erzsébetet elsősorban híres nőalakokról írott életrajzi regényei tették népszerűvé az ifjúság körében. A mai fiatal lányok jól ismerik és szeretik a Csíkos könyvek sorában megjelent műveit, de ma már kevesen juthatnak a tizenöt évvel ezelőtt megjelent Kaland a Szamócában című regényéhez, amely nem történelmi személyekről, hanem kislányokról szólt. Ennek a nagy sikerű, vidám regénynek átdolgozott kiadását nyújtjuk most át a mai tizenéves lányoknak, akik sok mindenben magukra ismerhetnek, amikor a négy nyolcadik osztályt végzett jó barátnő első munkával töltött szünidejének krónikáját olvassák. Az otthonuktól először távol került kislányok a Balaton-parti Szamóca üdülőben már nemcsak a munka örömével ismerkednek, hanem a felnőttek világával is. Itt bontakozik első kamaszszerelmük, s itt teszi próbára kislányos hiúságukat az első csalódás. Kertész Erzsébet szórakoztató lányregényét Jurida Károly illusztrációi teszik még vonzóbbá.


Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...