2020. szeptember 18., péntek

Jojo Moyes: Miután elvesztettelek (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy olyan könyvről fogok nektek most értékelést írni, amitől féltem és attól tartottam nem fog tetszeni. Tartsatok velem! 

Fülszövege:
AMIKOR ​EGY TÖRTÉNET VÉGET ÉR, MINDIG ELKEZDŐDIK EGY ÚJABB…
Hogyan tehetjük túl magunkat azon, ha elveszítettük, akit mindennél jobban szerettünk?
Hogyan győzhetjük meg magunkat arról, hogy érdemes tovább élni?
Lou számára a Will utáni élet azzal jár, hogy meg kell tanulnia újra szeretni – vállalva mindazt a veszélyt, ami ezzel jár. Többé már nem egy hétköznapi életet élő, hétköznapi lány. A szerelmével töltött varázslatos hónapok után a magányos élet csupa fájdalom és küzdelem. Amikor egy szerencsétlen baleset következtében kénytelen visszaköltözni a családjához, óhatatlanul úgy érzi, pont ugyanott tart, ahol azelőtt, hogy megismerte Willt.
A sérülései lassan gyógyulnak, ám a szíve és lelke mintha tetszhalott állapotban rekedt volna, a rátelepedő gyásszal nemigen tud megbirkózni. Így keveredik el aztán a Továbblépők nevű terápiás csoportba, ahol megtapasztal örömöt is, bánatot is, és ahol a barátok mellett mindig gyalázatosan rossz keksz várja. Meg talán új ismeretség is – hacsak egy Will múltjából felbukkanó személy meg nem hiúsítja Lou reményeit azzal, hogy a jövőjét egészen új irányba tereli.
Jojo Moyes világszerte óriási sikert aratott kötete, a Mielőtt megismertelek meghökkentő könyv: a főszereplő szerelmespár egyik tagja a regény végén meghal. A Miután elvesztettelek elmeséli, mihez kezd életével a magára maradt Lou. A szerző a már ismert és még ismeretlen szereplőkkel ismét lenyűgözően remek történetet alkotott, amelyben nem kíméli sem a rekeszizmunkat, sem könnycsatornáinkat.

JOJO MOYES korábbi kötetei a Cartaphilus Kiadónál:
Az utolsó szerelmes levél Akit elhagytál Páros, páratlan Tiltott gyümölcs Mielőtt megismertelek

Könyv: Jojo Moyes: Miután elvesztettelek
Kiadó: Cartaphilus
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 448
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789632665115
Fordította: Todero Anna
Megjelenés időpontja: 2016. június 30.
Hány éves kortól ajánlom? +16
Csillagozás: 5/5

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Az első része nem nagyon nyerte el a tetszésemet, biztos azért, mert előtte rongyosra néztem a filmet. Nos, ettől is tartottam egy kicsit. Mi van ha ez sem tetszik? Ha unalmas lesz számomra? Ezek a kérdések cikáztak a fejeben. Mikor elkezdtem olvasni, még mindig azt éreztem, hogy abbahagyom, itt és most befejezem. De az a hangulat, az a tipikus Mielőtt megismertelek hangulat, ami végigkísért az első részén és a filmen is, meggyőzött, hogy folytassam. Will elvesztése nemcsak a főszereplőnk, Louisa lelkét nyomta, de az enyémet is. Mintha egy élet befejeződött volna és újra kellett  volna kezdeni. Pont ez történt. Ami a legrosszabb, hogy egy olyan személy nélkül, aki nagyon a szívemhez nőtt. De hirtelen egy lány személyében újra visszatért. Annyira meglepett ez a fordulat, hogy nem bírtam letenni. Nemcsak izgalmat keltett bennem, de volt benne valami, ami kikapcsolt. Nagyon kevés könyvnél tapasztalom ezt, így le a kalappal az írónő előtt, ugyanis amikor egy nehéz nap végén azt várom hogy a kezembe vegyem...az hihetetlen! Szinte csodával határos. Nem hittem, hogy a Miután elvesztettelek lesz ez a könyv. Annak ellenére meg pláne, hogy mennyi gyász van benne, elképesztő. A Lily-s storyknál untam magam, de Samet úgyszintén megkedveltem, mint Willt. Ez a szereplő annyira romantikusnak volt ábrázolva, szerintem minden lány egy bátor és erős mentős férfira vágyik, így az írónő minden nő álmát keltette életre Sam személyében. A vége gyönyörűen lett leírva, amit nagyon tiszteltem. Mindvégig azt kívántam bárcsak lenne belőle film! Amikor anyukámnak elmondtam belőle egy kis részt, így reagált: jaj, nehogy tovább mond! Lehet hogy csinálnak belőle filmet! 
Szóval látszik, hogy rajtam kívül még vannak emberek akiket érdekel és ez arra utal, hogy profi Jojo Moyes.
Willt nem tudtam teljesen elengedni, de Samet sem. Azt mondom: még! Még szeretnék tovább olvasni! De el kell nyomnom a szívemben azt a forróságot amit ez iránt, sőt, ezek iránt érzek és nem előkapnom  a harmadik részét. 
Összeségében egy nagyon szép, izgalmas és gyönyörű könyv volt. Mindenkinek el kéne olvasnia. Átélni és átérezni azt a gyászt, örömöt és szerelmet, amit Louisa tapasztalt. 

Kedvenc idézetek: 
"És most mihez kezdesz, Clark?"

Véleményem a borítóról:

Annyira a borító nem hatott meg. Bár tetszett hogy leginkább a barna áll a középpontban. Egyszerű, teljesen hétköznapi. 

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Képek forrása: saját, pinterest, moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...