2020. október 28., szerda

Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi: Kezdet (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Nem akarlak titeket "terrorizálni" az iskolával így az őszi szünet kellős közepén, de azt hiszem ezt a történetet szeretni fogjátok, mert nem akármilyen iskoláról van szó, hanem a Szent Johanna Gimiről. ☺️ Tartsatok velem!❤️

Fülszövege:
Egy sorozat a való életről
Egy sorozat, amely itt és most játszódik
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások
A történet rólad is szól!

Könyv: Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. – Kezdet
Kiadó: Ciceró
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 386
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789635397006
Hány éves kortól ajánlom? +12
Csillagozás: 5/5

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Amikor beiratkoztam a könyvtárba, akkor láttam először a Szent Johanna Gimit. Mindig is érdekelt. Az akkori "nagyok" is ezt olvasták. Én mint kezdő könyvmoly, persze hogy nem azt kezdtem el olvasni. Pedig tényleg kíváncsi voltam rá. Mindig csak rövid, nagybetűs, képes könyveket lapozgattam. Megfogadtam, ha nagyobb leszek, majd azt is elolvasom. De ez nagyon régen volt és nem tartottam be a fogadalmam. Ezidáig. Már eleget nyaggattak hogy SZJG így, SZJG úgy, hogy elkezdtem olvasni, vajon mit esznek ezen annyira. Azt hittem egy tök átlagos, fel hyepolt könyv. Abban igazam lett hogy átlagos, de hogy ennyire jó, abban nem. Talán ez az átlagosság volt az, ami mindenkit megfogott. Leiner Laura egy olyan iskolát vetített a szemünk elé, amit csak álmodni tudunk. Ez az álom ebben a könyvben kelt életre. Azt kívánom, bárcsak ilyen lenne mindegyik gimi. Olyan, hogy tanulni kell benne keményen, de közben élvezed az eltöltött időt. Megéled az ünnepeket, a karácsonyt, a halloweent, ha versenyre mész, mindenki bíztat, különböző szakkörökre járhatsz és még iskolai szünetekben is rendeznek programokat. Ez az egész kicsit nosztalgikus hangulatú volt, mert ezt 2010-ben adták ki és az akkori menő, új dolgokat írták bele. Sokszor felnevettem, vagy csodálkoztam, hogy: jé, SP, Karib Tenger kalózai, Rock tábor. :-D Egy dolgot nem is ismertem, az MSN-t. Majd utána néztem és kiderült hogy ez egy internetes levelező oldal. Olyan mint a mostani Viber vagy Messenger. Szóval volt min meglepődni. 
Amit imádtam, hogy humoros fordulatok is tarkították a lapokat. Főleg azokat kedveltem a leginkább, amikor a fiúk egymást szivatták, mert az annyira mai, az az egy dolog ami nem megy ki soha a divatból. 
Sok tanárt tudtam összehasonlítani a jelenlegi tanítóimmal. Például Kardos volt olyan mint nálunk a földrajz tanár. Minden órájára gyomorgörccsel ülsz be, de a végére teljesen elengeded magad és érzed, hogy a komoly hangvételű tananyaggal tanultál sok sok információt. 
Cortez a tipikus "menő vagyok, nem tanulok" típusú fiú, akiért minden lány oda van. Valamiért nem fogott meg. De lehet hogy a következő részekben meg máshogy fogom gondolni. Azért volt nekem ő egy ilyen "se fiú", mert nem mutatott ki semmilyen érdeklődést a lányok iránt, csak néha egy haloványat. De mondom, ez szerintem változni fog. 
Reni majdnem olyan mint én. Ő is állandóan olvas, szenvedélyes és minden egyes apróságot amit egy bizonyos személy tesz, azt ő felnagyítja és istenít. Bár ha jobban belegondolok, minden lány valahol ilyen. Ilyen Renis. ☺️
Amit még megemlítenék, azok a szakkörök. Nagyon jó programokra lehet jelentkezni. El is gondolkodtam rajta, hogy én milyen szakkörre jelentkeznék. Biztosan köztük lenne az suli újságíró, a színjátszó és a könyves szakkör. 
Összességében egy nagyon szórakoztató, kellemes regény. Minden ember szeretne egy ilyen iskolába járni. Mindenki. ❤️

Kedvenc idézetek: 
" – A következő dalt Felmayer Dávid kérte a 9/b-ből, mivel ez a kedvenc száma.
    És felcsendült Britney Baby One More Time-ja. Az udvaron kitört a röhögés, miközben mindenki az árkád alatt álló Dave felé fordult.
     – Nem! Nem! – kiabálta fülig vörösödve. – Én ezt utálom! Ne vicceljetek, ezt nem vehetitek be! Ugyan már!"

"Látod, légdeszkája van, mint a Vissza a jövőbe trilógiában Martynak – lapozta át a jegyzetfüzetét."

"A sulirádióban a szerkesztő bemondta, hogy a következő dalt Nagy Zsolt 9/b-s tanuló küldi Tarr Zsófiának a 12/a-ba, és üzeni neki, hogy szereti.
A hangszóróból felcsendült Whitney Houston I Always Love You című dala, mire mindenki röhögve fordult az árkád alatt álló Zsoltihoz.
-Azt sem tudom ki az! Hol van Dávid?- üvöltötte dühösen."

Véleményem a borítóról:

Igazán figyelemfelkeltő, csajos, vagány de mégis egyszerű borítója van, ami nekem nagyon tetszik. ❤️

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...