2020. november 7., szombat

Gabriella Eld: Talpig feketében (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy nagyon régóta várólistás könyv értékelését hoztam ma el nektek. Ez nem más, mint Gabriella Eld: Talpig feketében című könyve. Tartsatok velem! 

Fülszövege:
Az Impérium legfőbb alapszabálya: az Adottsághasználókat el kell távolítani a társadalomból.

Amikor Igor Blankenschwiftet a katonai rendőrök elkapják az utcán, bilincsbe verik és megkínozzák, tudja, hogy óriási bajban van. Akár a rábízott, titkos küldemény, akár az addig sikeresen rejtegetett adottsága az ok, menekülnie kell, erre pedig az egyetlen esélye egy öngyilkos akció.

Alaska Jones tizennégy napja ki sem lépett a lakásából, amikor egy feketébe öltözött idegen beesik az ablakán. Egyvalamit biztosan tud: ha a katonai rendőrség utoléri, Igor halott ember lesz, és őt is gondolkodás nélkül magával rántja.

Mindezek tetejébe érkezik a fenyegetés, amely rengeteg ember pusztulását ígéri, és veszélyesebb, mint ahogy azt a két Adottsághasználó fiú a legmerészebb álmaiban gondolta volna…

Könyv: Gabriella Eld: Talpig feketében
Kiadó: Főnix Nova
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 140
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155632679
Megjelenés időpontja: 2018. április 18.
Hány éves kortól ajánlom? +12
Csillagozás: 5/5

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Mindig is hittem, hogy létezik egy olyan világ, ahol mindenféle neon fények és különleges cselekedetek, emberek élnek. Most ezt a világot jobban megismerhettem ennek a könyvnek köszönhetően. Mielőtt elolvastam volna, nagyon sok helyen láttam. A könyvfesztiválon, könyvhéten, de leginkább a 11. Molyszülinapon ismerhettem meg jobban, hisz ott egy teljes interjú volt vele kapcsolatban. Azt hiszem ott döntöttem el, hogy ki szeretném olvasni. A @Főnix Könyvműhely támogatásával ez is sikerült. Ezúton is nagyon köszönöm nekik.❤️ 
Amikor belekezdtem, nem tudtam eldönteni, hogy ez most tetszeni fog e nekem, vagy sem. De erre a kérdésre hamar megkaptam a választ, ugyanis már az elején beindult a story. A városban működő Imprémium, a legfőbb rendszer, számon tartja azoknak az embereknek a nevét, akik valamilyen adottsággal vannak megáldva. Ám a háttérben ennél sokkal komolyabb dolgok is történnek. Igort üldözik a katonák egy olyan dolog miatt, amit nem is ért. Épp Alaska Jones lakásában bújik meg kis időre, majd amikor a rendőrök rá találnak, Alaskát is túszul ejti. Eközben a tévében egy olyan felvételt játszanak le, ami az Imprémium ellen van. De vajon ki vetítette le? Ki volt az a merész hacker? 
Mi az ami a legjobban tetszett nekem? A helyszín. Sokszor álmodok olyat, hogy egy neon fényekkel kivilágított sötét városban élek. A könyvben szereplő város ugyanilyen. Tehát Gabriella Eld valóra váltotta az álmomat. De nem csak a helyszínnel, a cselekménnyel és a szereplőkkel is megmelengette a szívemet. Nagyon hamar kiolvastam és ez annak volt köszönhető, hogy letenni nem bírtam. A napom fénypontja az volt, amikor a kezembe vehettem. Pörögtek a lapok nálam, ahogy a story is. 
A karaktereket nagyon jól kitalálták. Nem az átlagos, jó fiúkkal volt körülvéve a regény. Sőt...Bár emiatt is lett az egyik kedvencem. 3 embert említenék meg, akik számomra favourite-k lettek. 
Alaska Jones egy iszonyatosan fura, kicsit titokzatos, monoton munkát végző szereplő. A stílusát baromira bírtam. A falfehér arc, karikás, bevérzett szemek, fekete ruhák. Az adottsága.... lenyűgöző. Volt benne valami, ami miatt mindenki szerette. Talán a nyugodtsága és értelme miatt, ami áradt belőle.
Igor egy igazi rosszfiú, aki mindig bajba keveredik. Menő, de belül mégis sebesült, akinek a legfontosabb a nővére, bármennyire is öldöklik egymást. A hobbija, vagy foglalkozása nagyon tetszett. Ő mindenféle ötletes feliratokat készített ruhákra. Szívesen végezném ezt én is. 
Kasja azért is volt a szívem csücske, mert kiállt mindenkiért tüntetni. Nagyon kevés olyan ember van, aki az életét is kockáztatja azért hogy egy jobb világban éljünk. Tetszett, hogy nem egy gyenge, romantikázós csajsziról van szó, hanem egy kőkemény, belevaló, bátor emberről. Noha én sosem szeretnék magamra tetkót varratni, biztos jól nézhet ki tele mintával a külseje. ☺️
Csodálatos lezárása, vége lett, amit nagyra becsülök. Hagyta egy kicsit az olvasót elgondolkodtatni azon, vajon mi történhet ezután a szereplőkkel, de mégis egy kicsit megnyugtatja őket, hogy igen, itt a vége fuss el véle. Könnyed, izgalmas, kalandos, letehetetlen. ❤️

Kedvenc idézetek: 
"Meg kellett tanulnunk, hogy vagy együtt, vagy sehogy."

Véleményem a borítóról:
Sejtelmes, mai, modern, hangulatos. A legjobban ez fogott meg. 

Remélem kedvet kaptatok hozzá. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...