2021. március 6., szombat

Ellyne: Fagyos december (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy számomra még új írónőtől olvastam el a Fagyos December című könyvet, amin meglepődtem mennyire jó. Tartsatok velem! ❤️
Fülszövege:
Vannak pillanatok, amikor újrakezdjük. Vannak pillanatok, amiket sosem felejtünk. És vannak pillanatok, amiket örökre kitörölnénk az életünkből.
Mila és Reed sosem voltak barátok. Sőt, az érzés, ami leginkább jellemezte a kapcsolatukat, az az utálat. De miért vagyunk képesek annyira gyűlölni valakit, amikor visszatükrözi minden létező hibánkat? Erre a kérdésre keresi a választ Mila és Reed, amikor a lány egy késő éjszakai baleset után felébred. Azt viszont nem érti, hogy mi történt Reed-el. Ő már nem az az ember, akit azelőtt megismert.
Már semmi nem olyan, mint azelőtt…

Könyv: Ellyne: Fagyos december
Kiadó: PublishDrive
Kiadás éve: 2021
Oldalszám: 524
Hány éves kortól ajánlom? +16
Csillagozás: 

Véleményem a történetről és a szereplőkről: 
Amikor Ellyne megkeresett azzal, hogy el szeretném e olvasni az új könyvét, utána se néztem, azt sem tudtam miről szól, egyből beleegyeztem. Ezúton is szeretném neki megköszönni ❤️❤️❤️ Majd mikor rákerestem, nagyon felkeltette az érdeklődésemet a borító és a fülszövege. De egyben féltem attól, hogy ebben a nehéz időszakban hogyan tudok majd kiolvasni egy 524 oldalas könyvet. Hát így. 
Mila és Reed között eléggé romlott kapcsolat uralkodik egy családi csetepaté miatt. Ám egy baleset mindent felborít és megváltoztat. Mila elkezd vonzódni Reed felé és fordítva. De miért lett az ellenségből szerelem? És mi történt a két család között? Hova tűnt Mila anyukája és miért? Mindenre választ kaphatunk ebben a könyvben. 
Mint az előbb említettem a két fiatal egy hatalmas családi dráma főszereplői lettek. És emellett az a legdurvább, hogy a város többi lakója is bekapcsolódik ebbe az egészbe. Nem csak Mila és Reed famíliájába, de iskolatársaikéba is beletekinthetünk. 
A szemben álló felek között egy kicsit Rómeó és Júlia kapcsolat alakul ki az elején, én így éreztem. De ez a vonal abszolút eltűnik a történet folyamán. 
Azt vettem észre, hogy itt is látszik, hogy egyes férfiak mennyire durvák és lükék tudnak lenni egy lánnyal szemben. Ugyanis Reed annyit szekálta, piszkálta és bántotta a nagy szerelem előtt Milát, hogy az már nekem is rosszul esett. Nem is csodálom hogy szegény lány a mosdóban sírt. Én is ezt tettem volna. De Reed hál' istennek megváltozott. 
A helyszín szerintem egy nagyon kellemes hely. Kis kertváros, nagy iskolával és persze pletykás szomszédokkal. Szívesen élnék itt, bár a városban terjengő híreket nem biztos hogy hallani akarnám. 
A könyv egyes részei és mondatai viccesek voltak. Ellynenek van valami különleges humora, amivel eddig egy könyvben sem találkoztam és ez nagyon jó. 
Érdekes és jó volt két szemszögből olvasni a regényt. Mit gondolhat egy férfi és mit egy nő. Nagyon furcsa az, hogy mekkora ellentét van a két gondolkodás között és egyben mennyi kapcsolat is. Mindig is kedveltem tanulmányozni az ilyesfajta helyzeteket. Meg kell hogy mondjam, a férfi karakterek mindig hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, míg a nőknél ez felborul és változatos. Azt hiszem erre szokták azt mondani hogy a pasik egyformák. De természetesen ezt meg lehet cáfolni olyan irodalmi művekkel mint a Jane Eyre, Az Operaház fantomja na meg a Disney mesék. XD
Mila egy erős és bátor karakter. Tetszik hogy ennyire tudja tartani magát, nyitott mindenre és elfogadó. Neki talán még nehezebb múlt van a háta mögött mint Reednek, mégis ő jobban tudja féken tartani az érzéseit. 
Reed egy eléggé változó érzésekkel ellátott személyiség. Felkaptam a fejem arra hogy ennyire hamar megváltozott és belead mindent. Azt hittem el akar érni ezzel valamit ami az ő érdekeit fogja szolgálni. Majd aztán egy nagyon szerelmes fiú vált belőle. 
Egy izgalmas és érdekes olvasmányt tudhatok magamnak. Lágy befejezéssel meghintve, hidegen tálalva. Kíváncsian várom a többi regényét is Ellynenek. Ezt pedig mindenkinek ajánlom. 

Kedvenc idézetek: 
"Néha felejtenék, néha emlékeznék. Néha azt érzem, a kettősség teszi pokollá ezt az érzelmi vihart."

"A család számunkra jelenthet bármit. Mindenkinek mást. Lehet egy állat, egy partner, egy szülő. Vagy mindenből kettő. Lehet csonka család, mint az enyém. De egy biztos, hogy a család, az mindig család marad, még akkor is, ha mások az ellenkezőjét állítják."

"– Más vagy – tűnödik el. – De nem tudom miért."

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...