2021. április 26., hétfő

Orosz Ildikó- Halász Judit: Nem születtem varázslónak (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Gyerekkorom nagy alakjának, Halász Judit életrajzi könyvéről hoztam ma nektek értékelést. A Könyv különböző élményeket, filmeket, zenéket és a színésznő életéhez fűződő cselekményeket ír le és ad át az olvasóknak, akik nyilván már kívülről fujják a 'Hull a hó és hózik'-ot. 😊 Tartsatok velem!

Fülszövege: „Igaz történetek az igazi Halász Juditról, aki egy tündér. Én ismerem őt személyesen. Tényleg ilyen. Lehet, hogy a Mikulás is létezik?” Bródy János

„Néha nem árt megállni, és végiggondolni, honnan hová jutottunk el. Mit valósítottunk meg a vágyainkból, terveinkből és mit nem. Én ezt eddig elmulasztottam. Most megpróbálom pótolni. Még sok olyan feladatom van, ami nagyon is érdekel, a világ és önmagam iránti kíváncsiságom nem csökken. Jó, hogy így van, mert az érdeklődés elmúltával megállíthatatlanul beköszönt az öregkor. És ha kimaradt valami? Hát talán majd egyszer…" Halász Judit


Adatok:

  • Könyv: Halász Judit – Orosz Ildikó: Nem születtem varázslónak
  • Kiadó: Park
  • Kiadás helye: Budapest
  • Kiadás éve: 2015
  • Oldalszám: 284
  • Kötés: Keménytáblás
  • ISBN: 9789633552377
  • Hány éves köortól ajánlom? +12
  • Csillagozás:


  • Véleményem a történetről és a szereplőkről:
  • Amikor megtudtam hogy van Halász Judit életéből könyv, azonnal meg szerettem volna szerezni. Kiskorom nagy kedvence és mindenki kedvelt színésznője. Az életem bármely korában előfordult. De még a szüleim és a húgom életében is. Nagyon kedves emlékeket őrzök róla. Fel is van véve vidóra, ahogy a kishúgom még pelenkás korban hogyan énekeli a Csiribirit. De a minden születésnapon megszólaló ikonikus dal is megmutatja, hogy mekkora egy nagy alak a magyar színészvilágban. Az Ismeretlen ismerős is szerepet játszott már régebben nálam, és most kicsit nagyobban próbálom bepótolni az olyan filmeit, mint pl.: a Lila akác, ami elvileg az álomszerepe volt. Tehát munkássága minden korban megtalálja az embert, és önfeledten élvezi Juditból áradó kedvességet. 
  • Nagy nehezen, de megszereztük, és karácsonykor meg is kaptam. Iszonyatosan örültem neki. Nemrég jött elő nekem az életrajzok iránti szeretetem és ez a mai napig nem hagyott alább. Már jó ideje nem olvastam életrajzot, és hónapokig győzködtem magam, hogy olvassak már el egyet, de nem nagyon sikerült. Egy életrajz nem olyan könnyed hangvételű mint egy romantikus. Ki lehet kapcsolódni rajta ugyanúgy, de vontatottab, beszéljünk itt bármilyen híres és szeretett emberről. Az iskola miatt se tudtam annyira ellazulni, hogy megengedhettem volna magamnak egy ilyet. De pont jó időben jött, ugyanis a Fenntarthatósági témahét miatt a tanárok kicsit lazábbra vették a gyeplőt a tapasztalatok szerint, így azonnal kezembe is vettem. 
  • Nagyon jókat olvastam róla, hogy a regény ugyanolyan aranyos, mint maga Halász Judit. És tényleg! Tele volt verssel, mondókával, zenével és képpel. Mondjuk voltak a képeknél olyan tördelések, amik nem annyira tetszettek, de azért ezek az apró hibák megengedhetőek. Amit még nagyon kedveltem, hogy a képek színesek voltak. A Koltai Róbert könyvben fekete fehér volt mindnen, és idegesített is egy kicsit, hiszen nem annyira figyelem felkeltőek, és este olvasom, lehet hogy nem is látom. Így viszont remekül voltak megoldva. 
  • Gyönyörű emlékeket vett elő nekünk a színésznő. Beleshettünk a kulisszák mögé. Ez a könyv felért egy beszélgetéssel vele. Nem vagyok sírós, de ennyit még soha nem pityeregtem egy életrajznál. Vagy ha nem is folyt a könnyem, a szívem mindig elszorult. Szép, vidám, vagy épp szomorú dolog történt, én mindig sírtam. Úgy tálalták ezeket a részeket, hogy még a legkeményebb szívű ember is elérzékenyül. 
  • A könyv nem csak azt hirdette, hogy ha nagyon arakod akkor mindent elérhetsz, hanem azt is, hogy bármennyi éves vagy, nyugodtan lehetsz gyerek. Ha akarsz, akkor 35 évesen is nézheted a Süsüt, hallgathatod Halász Jutkát, játszhatsz babával. A lényeg, hogy élvezd és élj meg minden pillanatot. 
  • Olyan híres neveket hozott fel a regény, akikről nem is tudtam hogy játszottak egyes darabokban. Az említett filmek pedig felkeltették az érdeklődésemet. Szívem szerint újra elő venném a Halász Judit lemezeket, és azt hiszem ezt meg is fogom tenni. Néha jó a nosztalgia. 
  • A színésznőnek nagyon fordulatos élete volt. Lovagolt, teniszezett, a pályafutásának kezdetét is megismerhetjük. 
  • A kisebb fejezet címek nagyon aranyosak voltak. Egy két helyen, ezeknél a pár szónál is elolvadtam, olyan szépen voltak megfogalmazva. Lehettek ezek mondókák, részletek a műveiből. "Adok neked valamit, de okvetlen hazavidd"
  • Összeségében cuki, tanulságos, érdekes, szomorú, vidám, kedves, szép. Mi győzött meg arról, hogy 5 csillagot adjak rá? Az utolsó idézet. Egy idézet és azonnal elsírtam magam. Meg akartam ölelni a világot, Halász Jutkát, a könyvet és mindenkit. Csak ajánlani tudom!

Kedvenc idézetek: 
"Ma is azt tartom, hogy az egyik legnagyobb boldogság, ha az ember képes leküzdeni egy igazán komoly félelmet."

"Nem volt baj, hogy korán kerültek kezembe a klasszikusok, bár később rájöttem, hogy a gyermekként olvasott remekművekről az ember később hajlamos azt hinni, hogy, ó, én ezt már olvastam. Pedig dehogy! Felnőtt fejjel ismét elő kell venni őket, sőt különböző életkorokban, többször újraolvasni."

"Alapvető fontosságúnak tartom, hogy megpróbáljunk önmagunkhoz képest előrébb jutni, fejlődni, és soha ne adjuk fel az álmainkat."

Véleményem a borítóról:
Halász Judit mosolygós arca már mutatja hogy mennyire értékes és szép könyvet tartunk a kezünkben. Az életrajzi könyveknél sokszor, sőt szinte mindig az adott művész jelenik meg, de azt hiszem ez más mint a többi. Ez Halász Jutka!

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Képek forrása: snitt.hu, pinterest, saját


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...