2021. június 26., szombat

David Levithan: Hold me closer- Engedj közelebb (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Egy olyan könyvről hoztam értékelést, amit ma már nem is szabadna olvasni, mert durván rajta van az LMBTQ címke. De ez kit érdekel, hiszen a regény kedvenc amerikai íróm tollából íródott, David Levithan-tól. Tartsatok velem!

Fülszövege: Különösen számunkra, akik valamiért mellőzöttnek érezzük magukat, a reflektorfény valóságos bűvkör, mely előcsalogat minket a mindennapok árnyékos oldaláról.
Jól vigyázzatok exbarátok, húzzatok el goromba edzők! Mini Cooper kiáll elétek, és megmondja a magáét – méghozzá dalban!
A Hold me Closer – Engedj közelebb! mérsékelten szabad szájú, szerethető musical-szövegkönyv, melyről először John Green és David Levithan díjnyertes bestsellerében, a Will & Will című regényben esik szó, bővelkedik az őszinte, humoros és harsány, hömpölygő, életteli zeneszámokban.
Mini végre a színpad közepére áll… és semmi sem lesz már olyan, mint annak előtte.

Adatok:
  • Könyv: David Levithan: Hold me Closer – Engedj közelebb!
  • Kiadó: Maxim
  • Kiadás helye: Szeged
  • Kiadás éve: 2015
  • Oldalszám: 232
  • Kötés: Puhatáblás
  • ISBN: 9789632616445
  • Fordította: Vince Judit Andrea
  • Hány éves kortól ajánlom? +16
  • Csillagozás:

  • Véleményem a történetről és a szereplőkről:
  • A napokban többször fordul elő a melegség jelző, főleg az új törvényhez kapcsolódóan. Nos, csak hogy jelezzem, ezt a könyvet még akkor kezdtem el olvasni, amikor ez a terv még meg sem született. Azért is kezdtem bele, mert cikinek tartottam, hogy már mióta porosodik a polcomon az egyik kedvenc férfi íróm könyve olvasatlanul, és azért, mert ugye június a pride hónap. 
  • Mini Cooper folyamatosan ki volt téve azok közé, akik az ujjal mutogatás áldozatainak estek. Ugyanis amellett, hogy duci volt, felfedezte önmagában, hogy nem a lányokat, hanem a fiúkat szereti. A könyv az elfogadásról, az igaz szerelem megtalálásáról szól. 
  • Tudtam, hogy David Levithan szinte minden könyvében szerepel egy LMBTQ karakter, kivéve, ha a könyv középpontjában a melegség áll. David szerettette meg velem a nagyobb könyveket, és a mai napig imádom az írásait. Egyszerűen lenyűgöző, ahogy fogalmazni tud. 
  • A rengeteg a kultúr poén, amit a sorok közé elrejt, a hírességek, amiket megemlít, hozzájárul ahhoz, hogy a tinik figyelmét és szívét elérje. Ezért is imádom őt. Mert minden lapon van valami, amit ismersz, így a könyv is otthonosabb lesz. 
  • Nem szoktam LMBTQ regényeket olvasni. Mindig szemezgetek velük, de aztán vagy az jön, hogy megnézem a belőlük készült filmet, vagy elcsábít egy másik könyv. Vegyük például a Love, Simont. Imádom a filmet, és szívesen el is olvasnám, de mivel az ősszel játszódik, nem szeretném el venni a kedvemet a nyári hangulattól, ha már azt nagy nehezen megszereztem. (Ebben a covidos időszakban nagyon szükség van rá). Lehet, hogy ez a saját hülyeségem, de én így vélekedek a regényekről. Nem könnyű mellettem az élet. XD
  • Ez viszont pont jókor jött, mert ezt nyáron, télen, ősszel, tavasszal is kézbe tudod venni. Nincs időszakhoz kötve. 
  • Az egész könyv úgy volt megírva, mint egy színházi darab, mint egy musical. Azok, akik nem szeretik az ilyesmit, szerintem még azoknak is tetszeni fog. Érdekes volt a bele csempészett daloktól, bár néha a rímek kicsit furán jöttek ki, de ez érthető. Angolban biztos ezerszer jobban hangzik. De azért jó buli volt, ugyanis te találhattad ki hozzá a dallamot. Mennyire jó lenne, ha tényleg megcsinálnák ezt színházi darabban.
  • Vannak idézetek, amikkel engem abszolút le lehet venni a lábamról. Ilyen ez is:
  • "Mini:
    Szeretem az Operaház fantomját,
    Brad:
    és az éjszaka zenéjét"
  • David Levithan, most már biztos, hogy a kedvencem vagy!
  • Nagy téma az önelfogadás. A tini kor eleve nehéz, hát még ha nem tudod eldönteni, hogy melyik nemhez vonzódsz. Kitárulkozni mások előtt, csinálni egy Coming out-ot felnőttként is kemény dió. Mini pedig kamasz, tehát az élete egy cseppet sem könnyű. Az is középpontba kerül, hogy kiben bízol meg. Hogy milyen embereknek szabad megengednünk azt, hogy belekukkantsanak a személyes terünkbe. Egy dologra pedig nagyon megtanított ez a könyv. Arra, hogy fontos kimutatnunk az érzéseinket, de meg kell találni a legjobb időt rá, és hogy fokozatosan, kisebb mennyiségben kell azt adagolni az embereknek. Mini képes volt 1 hét után azt mondani egy pasinak, hogy "szeretlek, imádlak", ezzel nem egy embert ijesztett el. Mindig gondoljuk el, hogy vajon mi lesz a reakció. Lehet, hogy a másik illető is bele megy a játékba, de mi van ha nem? Ezt nagyon megfogadtam, és köszönöm az írónak, hogy az eleve nyitott szememet még jobban kinyitotta rajtam, és másokon segítve. 

  • Mini érzékeny, de annál szenvedélyesebb típus. Nagyon büszke vagyok rá, amiért ennyire erős és mindig pozitív oldalát mutatta. Igazán sajnálom, hogy a többiek csúnyán bántak vele, pedig nagyon megérdemelné a támogatást, és a kedvességet, mert ő is szépen bánik a többiekkel. Más, mint az író által eddig megismert LMBTQ karakterek, de ettől egyedi. 
  • Összességében szórakoztató, tanulságos és szenvedélyes könyv. Azoknak ajánlom, akik hasonlón mennek keresztül, és ezt nem csak a Coming out-ra értem, hanem az önelfogadásra, és a feldolgozásra.

  • Kedvenc idézetek: 
  • "Phil:
    Ugye már nem fog sokáig tartani ez az önsajnálat? Mert ha igen, addig bevágok egy krémest."

"Mini:
Szeretem az Operaház fantomját,
Brad:
és az éjszaka zenéjét"

"Az egyetlen mód, hogy megtanuld, meddig tart egy szerelem, számolj le a múlttal,
vonatkoztass el a jövőtől,
mércéd csak a jelen legyen."

Véleményem a borítóról:
A könyvtárban vettem még régen. Iszonyatosan örültem neki. Ez sokkal szebb borító, mint a legújabb kiadású. Abban nincs akkora kakaó, mint ebben. Ez más, ez valamiért sokkal jobban tetszik nekem. Talán ezért, mert egyszerű. 

Hozzá kapcsolódó tábla: 

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...