2021. június 22., kedd

Ruby Saw: A rezervátum titka (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Azt hiszem, hogy ez az a könyv Ruby-tól, amit a legjobban vártam. Mikor még alig 2 könyvet olvastam tőle, már akkor is felkeltette az érdeklődésemet A rezervátum titka, ami még meg sem jelent. Most erről a csodálatos könyvről hozok nektek értékelést. Tartsatok velem!

Fülszövege: Valószínűleg ​senki sem hiszi, hogy egy telefonhívás képes megváltoztatni az életét. Flower Patét egyik nap felkeresi rég látott édesapja, és hazahívja beteg édesanyjához. A nő hátrahagyja addigi gondtalan életét, és elindul a Helena város melletti Sad Bear indiánrezervátumba.
Öt év után a család örül a lányuknak, ám nem mindenki van ezzel így a környéken. Flower ex-férje, Ralph, akivel haragban váltak el útjaik, nem repes az örömtől. Gabriel, a Paté család régi ismerőse és a helyi kocsma csaposa azonnal rég látott barátja segítségére siet. A gyerekkori barátok között hamar szikra pattan, de ezt beárnyékolja a férfi titka, illetve a környéken történt megmagyarázhatatlan események, valamint Ralph jelenléte is.
Miután Flower egykori sógornője, Cheyenne eltűnik, békét köt ex-férjével, és segítséget, támaszt nyújt a férfinak, ám olyan mélységekbe nyer betekintést, amire a legrosszabb álmaiban sem számított.
Szaporodnak a különös jelenségek. Victor Butler fegyvert fog az alkalmazottaira. Flower édesapja óva inti lányát a várostól.
Vajon mi és ki állhat az eltűnések hátterében? Flower élete tényleg veszélyben van? Kiderül, hogy mit titkolnak a sad bear-i öregek?

Adatok:
  • Könyv: Ruby Saw: A rezervátum titka
  • Kiadó: Book Dreams
  • Kiadás helye: Gyömrő
  • Kiadás éve: 2021
  • Oldalszám: 224
  • Kötés: Puhatáblás
  • ISBN: 9789635860098
  • Megjelenés időpontja: 2021. augusztus 30.
  • Hány éves kortól ajánlom? +18
  • Csillagozás:

Véleményem a történetről és a szereplőkről:

Már hajnal volt, amikor megnéztem az üzeneteimet. Éppen Gödöllőn voltunk egy Sissi Monarchia Operett után, és eleve fel voltam pörögve, ugyanis nagyon tetszett a darab, a színészek alakítása, na meg a zenék. Ám amikor megnyitottam az e-mailt, szinte ugrándozni volt kedvem. Ugyanis megkaptam A rezervátum titkát, amire már hónapok óta kíváncsi vagyok. Iszonyatosan köszönöm, kedves Ruby Saw! ❤
Flower hazamegy annyi idő után, mert apukája értesítette, hogy a lány anyukája nagyon beteg. Flowert nagyon meglepi, hogy a város, ami egykor virágzott, mára már veszélyes, koszos, és nem fenékig tejfel itt az élet. Barátai, ex-férje és még sok ismerős arc jön vele szembe, köztük Raven is, aki megjárta a poklok poklát, az Infernot. De nem elég, hogy felszámolták azt a helyet, ahova rengeteg nő volt bezárva és kínozva, a mai napig tűnnek el lányok. Mégis hova? Mialatt Flower itt van, furábbnál furább események következnek be. 
Úgy gondoltam, hogy akár 3 napig is eltarthat, mire kiolvasom, erre alig tartott fél napig. Hihetetlenül érdekes, rejtélyes, izgalmas olvasmány volt. Minden sorát imádtam. Azt hiszem ide nagyon illik a "nem bírtam letenni" mondat. Szó szerint. Mindig mondtam: csak 20%-ot fogok elolvasni (e-bookon százalékban van), aztán arra eszméltem, hogy már a 60-nál tartok. Míg mások az internetes játékokra kattannak rá, én addig Ruby Saw könyveire. XD
Imádtam, hogy szinte majdnem az összes könyve megjelent benne. Igaz, csak említésként, de nagyot mosolyogtam rajta. Igazi Ruby Saw rajongóként iszonyatosan jó volt olvasni, ahogy szerepelnek benne akár A kertvárosi pletyka, akár a Csak két lépés Észak. Egyszerre öntött el a nosztalgia, és a boldogság. Nagyon bírtam az olyan könyveket, amiben az írók elrejtik más könyveik egyes elemeit. Szóval nálam ez nagyon megmaradt. 
Volt egy idézet, aminél teljesen ki voltam akadva:
"-Most jön az, hogy a négyzet nekem hergelt?- megemeltem a szemöldököm, igyekeztem felvenni a fonalat, de nem találtam a végét."

Csak úgy mellékesen mondom, hogy az egyik kedvenc filmem a Vissza a jövőbe, szóval ha nem lett volna elég a szeretett, kedvelt dolog, akkor még itt van ez is. Ez az aprócska kultúr poén, úgy feldobta a napom, hogy még most is emlékszem a pillanatra, ahogy mosolyogva beillesztem ezeket a sorokat az idézetekhez molyon.

Észrevettem, hogy a romantikus részekből itt kevesebb jutott, de most kivételesen nem volt baj. Annyira elfoglalt engem is a rejtélyek végkimenelete, hogy egyszerűen nem voltam képes koncentrálni a barátokra és az ex-férjekre. Annyi sok minden történt, hogy fel se fogtam, még most se. Tudjátok, ez az olvasás utáni elmélkedés. Amikor annyira jó volt a regény, hogy egyfajta sokkban vagy, jóval az olvasás után. 

Az is tetszett, hogy egy nagyon kedves szereplő is feltűnt benne. Ez a karakter Raven volt, és meglepő volt belekukkantani abba a helyzetbe, ami az Inferno után történt. Amikor már anyukaként várt szerelmére. Először fel sem fogtam, mert mostanában a név -memóriám alábbhagy, csak azt tudtam, hogy olyan ismerősen csengenek a nevek: Raven, Keith...

Amikor olvastam a regényt, éppen  várakoztam, hogy sorra kerüljek, mert személyi igazolványt mentünk csináltatni. Nos, az emberek szerintem teljesen hülyének nézhettek, mert volt, hogy indokolatlanul felnevettem, mosolyogtam, hogy majdnem elsírtam magam, és rengetegszer hagyták el a szám a következő szavakat: ezt nem hiszem el! Óóó! Áááá! Imádooom! (hát ja, mellettem nem unalmas az élet XD)

Raven valamiért más, mint az eddig olvasott Ruby Saw által alkotott női karakterek. És az a durva, hogy nem tudom megfogalmazni, hogy miért. Átlagos, okos és józan ésszel gondolkodó lány, akiben mégis van egy olyan tulajdonság, amiért különleges. 
Egy kellemes, szórakoztató, izgalmas regény volt, amit ha egyszer elkezdesz, nem bírsz letenni. Mire vársz még? Kezdj bele most rögtön! Nem fogod megbánni. ;-)

Kedvenc idézetek:
"-Ralph, ha megharap, én úgy elverlek!"

"-Most jön az, hogy a négyzet nekem hergelt?- megemeltem a szemöldököm, igyekeztem felvenni a fonalat, de nem találtam a végét."

"Az élet fájdalmas tortúra."

Véleményem a borítóról:
Nem tudom, hogy találkoztam e már ennyire elegáns borítóval. Letisztult, egyszerű, gyönyörű.

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...