2021. július 15., csütörtök

Hunyadi Attila: Falakon túl (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! Ma egy olyan könyvet hoztam el nektek, ami nem olyan híres, sőt, eldugott kincses láda, de nekem nagyon tetszett és iszonyatosan örülök, hogy megvettem a Líra raktárvásáron. Tartsatok velem!

Fülszövege: Egy kezdő, ismeretlen, ám de a sorsát megfordítani képes író, és egy hozzákötődő fiatal, tragikus sorsú lány különös kapcsolatáról szóló történet.

Adatok: 
Hány éves kortól ajánlom? +15
Csillagozás: 



Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Amikor a Líra raktárvásáron voltam és megláttam ezt, azonnal a kosárba tettem. Már a fülszövegéből tudtam, hogy ez hozzám szól, hogy ezt el kell olvasnom. Nem is haboztam, minnél előbb a kezembe is vettem.
Egy férfit (mivel a szövegben egyszer sem említették a nevét, ezért elnevezem most én Andrásnak) főnöke többször hívja át magához, ahol mindig megjelenik Edina, főnökének sógora, aki össze akar jönni a férfival. András elsőre megtudja, hogy mi van a levegőben, és Edinát udvariasan elutasítja. Ám főnökének 15 éves lánya annál inkább leköti figyelmét. Izabel korához képest nagyon érett gondolkodású, és felveszi a kapcsolatot Andrással. Találkozgatni kezdenek, de a 30 éves férfi nem szeretné sem őt, sem a lányt bajba sodorni, ezért próbálja minél hamarabb megszüntetni a kezdődő viszonyt. Azonban főnöke és felesége elutaznak egy szigetre nyaralni, és Izabelt rá bízzák. Alig telik el kis idő, máris történik egy olyan cselekmény, ami felbojgat mindent. Izabel szülei azon a repülőn utaztak, amelyik este lezuhant. Vajon túlélték, van e még remény? És ha nem, kié lesz Izabel? Andrásé, akivel még azt sem tudják, hogy baráti, vagy igazi szerelmi kapcsolat van e köztük, vagy a gonosz nagynénié?
Látszik, hogy egy eléggé kezdő olvasmány, hiszen még a főszereplő nevét sem tudjuk meg, hiába olvassuk el mind a 130 oldalt. Sokaknak gondjuk akadhat vele, ugyanis kevés benne a párbeszéd, a lényeg inkább a nyers leírásban van elrejtve. Éreztem, hogy egyes részeken nagyon szájbarágósan van taglalva egy egy mondat, cselekmény. Ebből arra tudok következtetni, hogy mivel az írónak szinte ez a könyve az elsők között van, ezért félt leírni azokat a dolgokat, amik ténylegesen is megtörténnek. Túlon túl udvariasan fogalmazott, pedig egy könyvben elvárjuk, hogy az író ne kerülgesse a forró kását, mondja ki azt, amit érez. Mindent. Emiatt kicsit fárasztottak engem az oldalak. 
Viszont az alap ötlet nagyon jó. Vannak olyan könyvek, amikben fő szerepet játszik a korkülönbség, és ez a téma nagyon imponál nekem. Úgy érzem, hogy sosem megy ki a divatból, és mindenhol előkerülhet. Hiszen az emberek vagy idősebbek, vagy fiatalabbak szeretnének lenni, és ezt van, hogy egymásban találják meg. Akár barátságon, akár szerelmen keresztül. Ez néha gondot is szokott okozni, főleg ha az egyik fele már betöltötte a 18. életévét, de a másik még nem. Az olvasmány ezt a szenvedést, vívódást és problémát veti fel nagyobb mennyiségben, ami igazán becsülendő, mert kevés efajta regényben találkozhatunk olyan józan gondolkodással, mint ami András fejében játszódott le. 
A hibái ellenére fordulatosnak mondom. 4 év leforgását követhettük végig 130 oldalon keresztül. Már az első 3 oldalban is meghatározó események szemtanúi lehettünk. Nem mindenkinek tetszhet a lassúsága, vagy inkább a szárazsága. Talán több párbeszéddel fel lehetne turbózni, és azt, hogyha nem lenne ennyire udvarias a szövege, akkor könnyebben fogyasztható lenne. 
Izabel okos, de mégsem gondolt bele a következmények súlyába. Volt, ahol idegesített, bár megértem. Beszéde, és véleménye azonban felnőttesen és találékonyan volt megírva. Nálam egy olyan karakter, akit lehet szeretni, de tisztában van az ember butuskább megnyilvánulásaival is. 
András józan gondolkodású, érett és jó ember. Nem minden esetben gondolkozik így egy férfi, de mivel ez egy könyv, amiben ugye mese is lehet, akár ilyen is létezhet. Csak tudnám hogyan nem unja halára magát.
Összességében nekem fordulatai miatt tetszett, és hibáit eltekintve egyszer megéri elolvasni. Szép, okos idézetekre bukkanhatunk benne, ha szemfülesek vagyunk. Nem fogom mindenkinek ajánlani, de akit érdekli a téma, annak nagyon. 


Kedvenc idézetek: 
"Rájöttem, hogy Magyarország, bármit is tégy vele, szeresd vagy gyűlöld, emeld vagy borítsd lángba, nem engedi, sőt, elvárja, hogy te fejezd ki magad általa."

"Tedd, amit tudsz, azzal amid van, ott, ahol vagy"

Véleményem a borítóról:
Figyelemfelkeltő, és szép is, bár nem tudom hogyan kapcsolódik a könyvhöz. Rózsák nem játszottak szerepet benne egy cseppet sem. Jobban el tudtam volna képzelni azt, hogy van egy fal középen, és két oldalán egy szőke hajú kislány, a másikon pedig András, és valami elegáns külsővel, meleg, esetleg barnásabb színekkel díszíteni. 

Hozzá tartozó tábla: 

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...