2022. június 10., péntek

Könyvhét 2022- beszámoló, új szerzemények

 

Sziasztok kedves Molyok! Tegnap elmentem a 2022-es Könyvhétre. Legújabb bejegyzésem egy beszámoló lesz az eseményről és azokról a könyvekről amiket itt beszereztem. 


Mi a Könyvhét?

A Könyvhét egy nagy esemény, amit minden évben megrendeznek a Vörösmarty tér és a Duna korzó területén, Budapesten. Az ország minden pontjáról jönnek rá könyvmolyok, hogy együtt legyenek, találkozzanak, és a kiadók által kihelyezett standokon nézelődjenek, regényeket vegyenek. Számos kiadó ilyenkor kedvezményekkel kedveskedik a vevőknek, vagy selejtes, már nem gyártott darabjaikat is kihelyezzék friss példányaik mellé. Emellett írókkal lehet találkozni, aláiratni könyveinket. Beszélgetések, műsorok is megrendezésre kerülnek. 


A napom:

Igazán érdekesen indult a reggel, ugyanis már majdnem lefújam az egész Könyvhetes projektemet, hiszen úgy ömlött az eső, hogy az utcára alig lehetett kilépni. Hál' Istennek elállt, így anyukámmal együtt elindultunk a belvárosba. Ahogy megérkeztünk, kisütött a nap és nagy hőség ütött be. 


Jártuk a standokat és egy pár könyv becsúszott a táskánkba. Egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy mellettem pár méterre áll Szabados Ági. Egyből kértünk tőle egy képet, majd Ági részletesen bemutatta a kiadó ajánlatait. Sok könyvhöz kedvet kaptam, és Ági nagyon kedves volt. Ez egy óriási élmény volt számomra, hiszen sokat hallgattam a Podcast-jeit, no és a tv-ben is rengetegszer láttam. Olyan jó volt vele személyesen is találkozni!


A vásárlás után épphogy megpihentük, eleredt az eső. Befutottunk egy épület alá, de még így is megáztunk. 

Alig mentük 10 percet, megint leszakadt az ég. Egy darabig az egyik stand alatt vártuk, hogy alábbhagyjon, sajnos ömlött tovább. Ekkor vettem észre, hogy melyik kiadónál is álltunk meg várakozni. Ez nem más volt, mint a Lazi. Nagyon szeretem, mert ők adják ki a legtöbb klasszikus műfajban íródott regényt. Jelenleg is tőlük olvasok. Miközben kétségbe voltam esve, hogy jutunk haza, Mr. Darcy arca meredt rám Elizabeth Bennet-tel. Úgy szakadt az eső, hogy semmit sem hallottunk egymás beszédéből. Anyukámmal tudtuk, hogy ez felejtős, így megindultunk hazafelé. Futottunk esernyővel a fejünk felett, ám a szél is megindult. Ez a túránkat eléggé lerövidítette, úgy pedig még jobban, hogy a standok is próbálták védeni a termékeiket, így szinte megközelíthetetlenek voltak. Annak ellenére én nagyon élveztem addig míg le nem szakadt az ég, bár akkor is egy olyan családias hangulat alakult ki, amit az ember csak "vészhelyzetben" él át. Rengeteg látnivaló volt, és ez az esemény tényleg összehozta az embereket.


Szerzeményeim:


Amit legelőször kinéztem, az Georgette Heyer: Frederica című regénye volt. Miután elolvastam a fülszövegét, eldöntöttem, hogy ez bizony megy be a kosárba. Az Üvöltő szelek és a Vágy és vezeklés hangulata jutott eszembe róla, nem tudtam megállni hogy meg ne vegyem.

Heléne Grémillon: A bizalmas-a borítóra nem fogott meg, de szintén a fülszövege volt az, ami miatt úgy döntöttem, jön velem haza. Ez egy olyan hölgyről szól, aki leveleket kap a múltból, és kiderül, hogy a levelek főszereplőiknek közük van a születéséhez. Nem szeretem a levelezős regényeket, de ahogy láttam ilyenről szó sincs. Ez egy rendes, úgymond történelmi regény. 


Találtam egy csak angol könyveket áruló kiadót is, ami számomra hatalmas segítség volt. Már most készülök az angol nyelvvizsgára, és olcsó példányokat is lehetett venni, így én is beszereztem egy ifjúsági regényt, aminek a nyelvezete talán még a húgomat is érintheti. Nagyon jó árakért lehetett találni csodákat. Ha betérek még egyszer a Könyvhétre, mindenképpen meglátogatom majd ezt a helyet újra.

Ezt a könyvet már régebben kinéztem a Tesco-ban, ahol az eredeti áráért lehetett beszerezni, vagyis 3790 forintért, ám a Könyvhétnek hála hazahoztam 1000 forintért, aminek nagyon örültem, hiszen tényleg minden vásárlásom alkalmával megnézem ezt a regényt a Tesco polcain. Így viszont most az enyém, és alig várom hogy elolvassam.

Mesekönyv nélkül sem térhettem haza. Az Aranyhajat mindenképpen be kellett szereznem, pláne ha akciós volt. Úgy gondolom ez egy nagyon szép kiadás, és tökéletes lesz a Nyári mese olvasás kihívásomhoz. A gyermek standoknál, vagyis a Duna korzón rengeteg leértékelt darabot lehetett találni, így a szülőket is szeretném buzdítani, hogy még nagyobb figyelemmel sétálgassanak itt, ugyanis tényleg csodákra lelhet az ember.

Ahogy anyukámmal sétálgattunk az árusok mellett, rátaláltunk egy olyan szervezetre, akik régi újságokat digitalizálnak, és ahogy elmentünk mellette, mindketten elkezdünk sóhajtozni, hogy ott van Goldie Hawn!!! Majd az egyik ott dolgozó felvilágosított minket a kiadó lényegéről, hogyan is történik a digitalizálás, majd mondta, hogy nyugodtan válasszunk egy újságot és ingyen hazavihetjük. Azt hiszem már kitaláltátok melyiket kértük. Nagy volt a boldogság, de még mekkora. Egész úton erről beszéltünk és a végén nevettünk is azon, hogy mennyire szerettük volna ezt megkapni. 

Egy igazán remek nap volt számomra. Csajos nap könyvekkel és egy felhőszakadással megfűszerezve. Lehet hogy még kimegyek egyszer, de nem biztos. Mindenkinek ajánlom, aki tud, az nézzen ki rá, mert ha másért nem, akkor a hangulatért megéri. Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...