2021. augusztus 8., vasárnap

Kiera Cass: The Elite- Az elitv (értékelés)

 

Sziasztok kedves Olvasóim! A mai bejegyzésben a Párválasztó sorozat második részéről, Az elit-ről hozok nektek értékelést. Tartsatok velem!

Fülszövege: A ​PALOTÁBA 35 LÁNY ÉRKEZETT. CSAK HATAN MARADTAK. A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani… „Mintha az Éhezők viadala (leszámítva a véres jeleneteket) és a Nagy Ő (leszámítva a véres jeleneteket) elegye lenne. Cass ügyesen szítja America és Maxon vágyát, de közben nem hagyja kialudni a lány első, tiltott szerelmének parazsát sem." – Publishers Weekly

Adatok: 
Hány éves kortól ajánlom? +14
Csillagozás: 



Véleményem a történetről és a szereplőkről:
Mivel az első rész nagyon nagy hatást gyakorolt rám, és remekül éreztem magam az olvasása közben, ezért kivettem a következő részt. Kíváncsian vártam, hogy mi fog történni a szereplőkkel a továbbiakban.
Az érkezett 35 lányból csak 6-an maradtak. Ismét szűkült a kör, és a feszültségek is nagyobbak lettek a versenyzők között. Minden módon próbálják egymást kiiktatni a lányok, de van aki tisztességesen játszik. Eközben a sorozatos támadások az északi és a déli oldalról sem hagynak alább. Americának pedig el kell döntenie, hogy kihez is vonzódik jobban. Maxonhoz, a herceghez, aki igazán jó életet tudna biztosítani számára a támadásokat kivéve, vagy első szerelméhez Aspen-hez. És mégis mik azok a titkok, amiket a királyi család már évtizedek óta őriz. Miután Maxon-nak köszönhetően kezébe kerül egy titkos napló, gondolatai összekeverednek így a feladatokat is máshogy látja. 
Az izgalom itt sem volt elnyomva. Letenni nem bírtam, annyira jó volt. Próbáltam benne hibákat keresni, de egyszerűen nem tudtam. Ott ültem Egerben, de magamat teljesen a palotába képzeltem mint külső szemlélő, aki végigköveti mind Maxon, mind America történetét. 
Sokszor hallom, hogy a lányok talán rosszabbak mint a fiúk abban az esetben, ha az egyik megharakszik a másikra, vagy valamilyen verseny van és egy nagy dolog a cél. Ebben a könyvben nagyon jól kiderült, hogy állítás bizony igaz. Ugyanis a hercegnő jelöltek között egy lány az, aki megkeseríti a többiek életét csínytevésével, aljas terveivel amiket véghez is visz. 
Igazából azok a részek tetszettek a legjobban, amikor a lázadók betörtek a palotába, hiszen ennél izgalmasabb jeleneteket nem nagyon találhattunk a könyvben. Ezek felül kerekedtek még a kiválasztásokon is. Ilyenkor dőlt el szinte majdnem minden. Az, hogy ki éli túl, és az is, hogy a jelöltek mennyire tudnak ilyen esetekben teljesíteni, hiszen ha királynők lesznek, akkor ez a mindennapjaikhoz fog tartozni. Emellett megismertük az uralkodás azt az oldalát is, ahol nem számít hogy ki vagy mi vagy, hogy mennyi csillám van a ruhádon, vagy mennyi gyémánt cipellő alkotja ruhatárad felét, csak az, hogy mennyire tudsz gyorsan, ügyesen elbújni, vagy ésszerűen gondolkodni. 
Nem tudom, hogy melyik rész tetszett jobban. Talán ez. Az Elitben több kalandot, szenvedélyes, romantikus oldalra leltem, míg A Párválasztóban a beilleszkedés okozta izgalom miatt forgattam olyan gyorsan és boldogan a kezemben.
Maxonnal kapcsolatban volt egy pár félelmem még az elején, hiszen nekem is bökte a csőrömet az, hogy nem igazságos játékot folytat. Hiszen a lányoknak csak rá kell koncentrálniuk udvarlás céljából, míg ő bátran váltogathatja a csajokat. De a végére beláttam, hogy jó szívű és kedves. Hogy tud maximálisan odaadó és szerelmes lenni. 
Americával mindenben egyetértettem, szerintem nagyon jó hercegnő lenne belőle. Múltja miatt együtt tud érezni a néppel, és gondolkodása is a helyén van. Gyorsan tud kapcsolni, ha a helyzet azt kívánja. Belevaló nőnek tartom. Kíváncsi vagyok, hogy vajon hogyan állja meg helyét a következőkben.
Összességében kalandos, jó hangulatú, szerelmes regény volt. Vele azt éreztem, hogy minden álom valóra válhat, és hogy bármit elérhetünk. Mindenképpen tovább szeretném olvasni a sorozatot. 

Kedvenc idézetek: 
"A szerelem gyönyörűséges rettegés."

"Magához húzott, barna szeme titokzatosan csillogott.
– Csak az utóbbi időben derült ki, hogy…
– Mondd csak, ne hagyd abba!
– Kiderült, hogy hihetetlenül nehezemre esik távol tartani magam tőled. Ez komoly probléma.
Elmosolyodtam.
– Miért, tán megpróbáltad?
Úgy tett, mintha alaposan megfontolná a választ.
– Jobban belegondolva, tulajdonképpen nem. De ne is várd el tőlem, hogy megtegyem."

Véleményem a borítóról:
Csakúgy mint az előző ez is gyönyörű borítóval van megáldva. Bár nekem jobban tetszett a kékes színekben, ez is fantasztikus.

Ha nem akarsz lemaradni a további tartalmakról akkor nyomd meg a rendszeres olvasás gombot! Szép napot!
Luca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Margaret Mitchell: Elfújta a szél (étékelés)

  Sziasztok kedves Molyok! Legújabb bejegyzésemben egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, amiről sose gondoltam volna, hogy valaha is ...